Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Koirarotu lopetuslistalle  (Luettu 131 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Koirarotu lopetuslistalle
« : 31.05.11 - klo:10:08 »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011053013811574_uu.shtml

Mä olen samaa mieltä jos koira kärsii monenlaisista kivuista. Ihminen roplannut taas liian pitkälle jalostuksessa  [:-/]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Koirarotu lopetuslistalle
« Vastaus #1 : 31.05.11 - klo:11:52 »

Voi voi. Koira kun on niin suloinen  [:37]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #2 : 31.05.11 - klo:14:23 »

Niinhän nuo ovat. Mutta onko mitään järkeä jalostaa söpöliinit sellaisiksi että ne kärsivät kipuja koko elämänsä. Ja vain siksi että ne miellyttäisivät ulkonäöltään ihmistä   [:´(]
Mäyräkoirahan on yksi jota oltiin jalostamassa ihan väärään suuntaan. Nyt onneksi rotujärjestö on saanut järjen päähän ja oikeisiin asioihin kiinnitetään jo huomiota.  Halutaan terveitä yksilöitä eikä pelkkä ulkonäkö saa enää olla se tärkein juttu.

Ja onhan noita ihan pieleen jalostettuja monta muutakin rotua. Shar pei esimerkiksi.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 31.05.11 - klo:17:32 »

Minulla on sellainen hyvinhyvin nuori ystävä tyttönen jolla on näitä cavalierejä kaksin kappalein.Toinen on kolme vee ja toinen puolivuotias.
Varmaan hän tahollaan kovasti asiaa miettii, kun tällainen uutinen on hänen rodustaan nyt julki tuotu.
Onneksi hänet koirat ovat terveitä, ainakin vielä.
Aivan ihania koiria molemmat ja niin oppivaisia sekä hyvin käyttäytyviä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #4 : 31.05.11 - klo:19:43 »

Minun ystävättärelläni on tuollainen myös joskus parikymmentä vuotta (miltei) sitten myös ollut.
Tosi herttainen koira. Ehkä silloin ei vielä noita ongelmia ollutkaan.

Itse asiassa, taitaa suurin osa hauveleista olle ihania. Aika usein kun ne ongelmat tulevat omistajalta joka ei osaa kunnolla kasvattaa vaikka hyvää tahtoa miten olisi.
Mutta todella kannattaa kasvattajien nyt ottaa todesta jalostusten vaarat. Koskien ihan kaikkia rotuja. Koiran parasta pitäisi ajatella ei ihmisen ulkonäkö mieltymyksiä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.156 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.