Joo poissa oon ollu, vaikka joskus välillä olen täällä käynyt kurkkimassa.
Ken ei usko, niin ei maha mittää.
En edes yritä todistella muille mitään, itsellenihän minä luontokokemuksia kerään ja saan niistä hyvää mieltä.
Jos kerron kokemuksistani muillekin, niin niistä saa ottaa irti sen mitä niistä itse kullekin on otettavissa.
Kaikki eivät syystä tai toisesta pääse kulkemaan ja kokemaan ja ajattelenkin jutuillani tuovan jotain positiivista näidenkin ihmisten arkeen.
Vaikka kirjoittelenkin harvoin, niin jos joku on saanut pienenkin ripauksen hyvää mieltä, niin silloin olen onnistunut tarkoitusessani.
Kritiikkiäkin saa aivan vapaasti esittää, sillä useimmin juuri niistä oppii. Pelkät kehut riittävät narsisteille.
Tiedän, etteivät viittauksenne puuttuvista kuvista ole pahantahtoisia, enkä niitä sellaisiksi kokenutkaan.
Kunhan tässä selittelen kuvien puuttumisia. Ei milläänn pahalla, vaan paremminkin hyvällä.
Ensinnäkin, kuvaan RAW-moodisssa ja ennenkuin kuvat näkyvä muillekin, on niille tehtävä liuta toimenpiteitä.
Ensin ne on jollakin RAW-konvertterilla mahdollisen kevyen käsittelyn jälkeen käännettävä johonkin katseltavaan muotoon.
Ylensä tuo muoto on jiipeggi. Sitten konvertoinnin jälkeen kuvat vielä käsitellään jollakin kuvankäsittelyohjelmalla esim. fotarilla.
Nettiä varten kuvat on vielä pienennettävä ja tietenkin tallennettava "tulenkestävään kassakaappiin" (Ulkoinen levyasema).
Sitten vielä näytille saattamiseksi kuvat pitäisi laittaa johonkin kuvapankkiin ja kaikille näkyville.
Itse vierastan yksityisyyteni esillepanoa ja tietojeni jakamista tuntemattomille.
Kuvausreissuilla yleensä kertyy materiaalia aika paljon ja näin kiireiseen kesäaikaan en aina ehdi käsitellä kuvia, vaan tallennan ne sellaisenaan muistikortilta suoraan ulkoiselle levyasemalle ja käyn kuvat läpi myöhemmin.
Tässä näitä syitä, eli selityksiä.
Kelpaako?