Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 27.6.2011  (Luettu 568 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Maanantai 27.6.2011
« Vastaus #30 : 27.06.11 - klo:12:26 »

Täällä menossa taas lentokonerumba. Kun yksi suihkari on mennyt yli jo saapuu toinen meluamaan. Vantaalla on taas kiitotietöitä menossa [:-/]  No, ei auta kuin sietää.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #31 : 27.06.11 - klo:12:28 »

Miks näin kaunis kukka haisee ihan kakalta?  :-))

moni kakku päältä kaunis jne..ehkä voi soveltaa tähänkin
Ihmetellä tosiaan sopii miksi näin on..

Hui mikä härdelli Marlen jutussa :-O
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 27.06.11 - klo:13:00 »

Hui mikä härdelli Marlen jutussa :-O
Minä ihan pelkäsin, että kuinka oikein käy.  :-O

Menipä lainaus taas kummasti  :-))
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 27.06.11 - klo:13:10 »

Kellokortti tupsahti sisäisessä postissa  :-O  [:-DD] No eipä siinä. Eipähän tarvii muistella merkata aina tunteja ylös. Osaakohan sitä enää tuollaista käyttäkään, kun viimeksi vuonna 2006 olen ollut ajantarkkailussa  [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #34 : 27.06.11 - klo:13:25 »

Päivää! [:-)]

Aurinkoinen ja mulle sopivan lämmin kesäpäivä.

Työpäiväaamukammassa piikkejä enää 24 :-O (pitää minunkin mainita kun kerta Hömiskin [:-DD]). Tuntuu ihan hassulta ajatella, että enää eilu kuukausi ja sitten ei tarvi pitkiin aikoihin lähteä aamulla töihin.
Asiakkaat on kyllä monet, ihan tuntemattomatkin, kovin ihania kun toivottelevat mulle hyvää jatkoa ja kaikkea hyvää elämässä. Harmittelevat tietysti monet kun tää kauppa loppuu, mutta kaikki tuntuvat ymmärtävän kun kerron lopettamisen syyt. Eniten varmaan jäänkin kaipaamaan ihania asiakkaita.

Muutenkin kaikki asiat näyttävät kääntyvän loppujenlopuksi parhain päin. Kun yksi ovi sulkeutuu niin ainakin yksi uusi ovi avautuu.

Asia jota olen jo kevättalvesta surrut on se että Pertunmaan Kolu myydään pois [:-(]. Ensin ajatus oli niin kamala että en voinut sitä edes ajatella kun tuli jo itku. Nyt kun asiaa on pyöritellyt mielessään joitakin kuukausia, niin ei se enää niin kovin kamalalta tunnukaan. Ja pari viikkoa sitten saatiin kuulla että veljeni appi ja anoppi haluaisivat vuokrata meille kesämökkinsä Iitistä, noin 40 km päässä täältä Lahdesta. Se on järven rannalla ja Repe on ihan onnessaan kun pääsisi sitten kalastamaan kun siitä kovin tykkäisi. Ja kyllä minustakin olisi kivaa kun pääsisi uimaan ym. Varmaan linnustokin on ihan toisenlainen siellä järven rannalla kuin meillä Pertunmaalla ns. kuivalla maalla. Repe voisi vaikka ensi kesänä käydä sieltä käsin töissä ja minä voisin viettää mökillä koko kesän [KIPPIS].

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #35 : 27.06.11 - klo:14:03 »

Asia jota olen jo kevättalvesta surrut on se että Pertunmaan Kolu myydään pois [:-(]. Ensin ajatus oli niin kamala että en voinut sitä edes ajatella kun tuli jo itku. Nyt kun asiaa on pyöritellyt mielessään joitakin kuukausia, niin ei se enää niin kovin kamalalta tunnukaan. Ja pari viikkoa sitten saatiin kuulla että veljeni appi ja anoppi haluaisivat vuokrata meille kesämökkinsä Iitistä, noin 40 km päässä täältä Lahdesta. Se on järven rannalla ja Repe on ihan onnessaan kun pääsisi sitten kalastamaan kun siitä kovin tykkäisi. Ja kyllä minustakin olisi kivaa kun pääsisi uimaan ym. Varmaan linnustokin on ihan toisenlainen siellä järven rannalla kuin meillä Pertunmaalla ns. kuivalla maalla. Repe voisi vaikka ensi kesänä käydä sieltä käsin töissä ja minä voisin viettää mökillä koko kesän [KIPPIS].

Tuo kuulostaa hyvältä!  [:-)] [:-)] [:-)] Iitti järvineen on kaunista seutua. Mä olen vuoden asunut Kausalassa, eli tunnen jonkinlaista kotiseuturakkautta!  :-))

Mua on myös surettanut tuo Kolun kohtalo! Eilen Pasille puhuin, etten ehkä enää pysyisi sinne tulemaan, kun se tuntuisi hyvästelyltä... pitäisi käydä savusaunan luona ja sitten pihasaunan luona tekemässä se viimeinen käynti  [:´((]  Mä voin vaan kuvitella teidän fiiliksia sitten, kun asia on ajankohtainen!  [:´((] [:´((]

Aika hyvin nukutti. Nyt nousin kahville ja pöntölle ja otin lakanat sängystä. Suihkussa pitäisi käydä myös.... kunhan tästä jaksaa!

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #36 : 27.06.11 - klo:14:19 »

Mua on myös surettanut tuo Kolun kohtalo! Eilen Pasille puhuin, etten ehkä enää pysyisi sinne tulemaan, kun se tuntuisi hyvästelyltä... pitäisi käydä savusaunan luona ja sitten pihasaunan luona tekemässä se viimeinen käynti  [:´((]  Mä voin vaan kuvitella teidän fiiliksia sitten, kun asia on ajankohtainen!  [:´((] [:´((]

Kyllähän sieltä varmaan viimeisen kerran itkun kanssa lähdetään, se on varma juttu. Mutta paljon on myös hyviä muistoja joita on kiva sitten jälkikäteen muistella. Ja sen takia kai paikka meille niin rakas onkin kun sieltä on runsaasti hyviä muistoja, mm. meidän häistä ja monilta syntymäpäiviltä ja juhannuksilta, myös ihan arkisiakin muistoja siltä ajalta kun siskon pojat oli pieniä ja olivat paljon Kolussa.

Tässä muuten hyvä linkki niille jotka on kiinnostuneet vanhoista lasiesineistä ja Arabiasta yms. Kuvia ja hintoja eri esineille paljon.
http://www.laatutavara.com/dbcatalog/dbcatalog.php
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #37 : 27.06.11 - klo:15:27 »

Ai Tiinallakin on enää noin vähän aamuja jäljellä. Varmaan jäljellä oleva on aika tunnepitoinen..ja vielä Kolunkin suhteen kun on tulossa muutoksia. Tsemppiä muutoksiin. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
« Vastaus #38 : 27.06.11 - klo:15:28 »

Kiitos tsempeistä!

Kyllä sitä sitten ihmislapsen pitää ollakki köppänä kun tuntee huonoa omaatuntoa
ja syyllisyyttä ihan oikeistakin asioista.  Pyydettiin nimittäin taloyhtiön poikia leikkaamaan
tuo meidänkin nurmikko kun tuo pukattava on sen verran raskas ettei tahdo jaksaa sillä leikata.
No nyt kun ne tuli niin mulla oli kauhean huono omatunto kun istuin vain ja katoin telkkaria ja
kudoin siinä samalla.
Lohduttelin itteeni että saapahan opiskelijapojat tienata vähän enemmän kun tulee tunteja lisää  [:-)]  
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 27.06.11 - klo:15:53 »

Ei mitään huonoa omaatuntoa TT [:-)]

Mää vaan kauhiast ihmettelen - kun noita lentsikoita laskusuunnassa tästä yli vähän väliä menee - että minne ne oikein Hki-Vantaa kentällä mahtuu. Eihän kenttä niin kauhian suuri ole [:-I] Tokkiinsa sieltä lähteekin jonossa niitä pois.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #40 : 27.06.11 - klo:15:57 »

Hömikselle ja Tahmatassulle voimia. Ja ei siinä mitään huonoa omaatuntoa tarvitse murehtia, jos palkkaa pojat pihahommiin. Parempi kuin itse pysyy nyt kunnossa hoitoihin.  [:30]
Tiinalla on melkoinen myllerrys elämässä, mutta hienosti uusia ovia avautuu.  [:-)]

En kans tiedä kuinka lujaa täytyy takanaan ovi kiinni paiskata, että mulle joku järjestys tulisi, löyhässä hirressä roikkuminen jatkuu, mut juuri nyt en jaksa surra, duunia on syyskuun puoliväliin.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 27.06.11 - klo:16:03 »

Kiitos tsempeistä!

Kyllä sitä sitten ihmislapsen pitää ollakki köppänä kun tuntee huonoa omaatuntoa
ja syyllisyyttä ihan oikeistakin asioista.  Pyydettiin nimittäin taloyhtiön poikia leikkaamaan
tuo meidänkin nurmikko kun tuo pukattava on sen verran raskas ettei tahdo jaksaa sillä leikata.
No nyt kun ne tuli niin mulla oli kauhean huono omatunto kun istuin vain ja katoin telkkaria ja
kudoin siinä samalla.
Lohduttelin itteeni että saapahan opiskelijapojat tienata vähän enemmän kun tulee tunteja lisää  [:-)]  
Ei Sinun tarvitse potea huonoa omaatuntoa. Ei todellakaan. Leikkaat sitten taas, kun kunto antaa myöden.  [:30]

Iipalle kans  [:30]

Ja Tiinallekin vielä, kun tuntee luopumisen tuskaa  [:30]
Kaija kertoi niin nätisti oletetusta viimeisestä käynnistä, että itselläkin nousi vedet silmiin, vaikka en siellä Kolussa kertaakaan ole käynyt. Minä olen niin herkkis.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #42 : 27.06.11 - klo:16:12 »

Kiitos kun jaksatte aina myötäelää ja lohduttaa näissä elämän koukeroissa.
Itseltäni on nyt viimeaikoina jäänyt toisten tsemppaamiset ym. aika vähälle, joten sitä pyydän anteeksi. Kyl mä sit taas yritän tukea teitä muita kun oma elämä normalisoituu. [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 27.06.11 - klo:16:16 »

Mun paras ystäväni möi mökkinsä viime viikolla. Mökki oli äitinsä peruja jostakin 50-luvulta. Kauniilla paikalla, melkein järven rannassa. Syy myyyntiin oli ne työt jotka mökki teetti. Ei jaksa enää kun on ikääkin tullut. Mökin myyntiä hän valmisteli muutaman vuoden ja nyt kun asia on selvä niin ei aio haikailla perään. Toki muistoissa varmaan useinkin siellä käy. Samalla meni multakin mukava kesäpaikka.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #44 : 27.06.11 - klo:16:54 »

JOS mä olisin fiksu, mä painuisin JUST NYT takaisin sänkyyn. 4,5 tunnin unet ei taida riittää ensi yötä ajatellen!
Suihkussa kävin ja taistelin puhtaat lakanat sänkyyn. Meillä ei ole nyt kunnon sijauspatjaa, kun vanha oli lösähtänyt, enkä tiennyt, kannattaako ostaa joku ohuempi vai uusi, paksu, napakka. Kokeeksi viritettiin paksu talvitäkki patjansuojuksen alle ja se on aika sopivan paksuinen. Eli ostan suht ohuen, kun ehdin. Petaaminen on pahuksen hankalaa tuollaisten viritelmien kanssa!  [:-I]

Sivu luotiin 0.305 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.