Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 28.6.2011  (Luettu 978 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Tiistai 28.6.2011
« Vastaus #30 : 28.06.11 - klo:13:07 »

Kuvia kisoihin kuvia kisoihin! :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #31 : 28.06.11 - klo:13:07 »

Onpa Tiinalla suuret muutokset edessä!
Samoilla jäljillä minäkin kuljen - surullista ja haikeaa mutta uusi tulevaisuus vaikuttaa kovin mielenkiintoiselta.... [:44]

Toisinaan jopa mietin että miten mun pää kestää nuo kaikki muutokset [:-I]. Kuitenkin tuntuu että olen henkisesti vahvempi kuin koskaan, joten ainakaan tällä hetkellä ei pahemmin hirvitä vaan suhtaudun luottavaisesti tulevaisuuteen.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 28.06.11 - klo:13:13 »

Ihan riipas, kun Tiina kertoi Kolun myynnistä.  Mulle siellä käynti oli elämys, jota ilolla ja kaiholla muistelen. [:-)] [:´((]
Kiitos Tiinalle ja Repelle, kun olette monena kevät-kesänä antaneet pönttöläisille mahdollisuuden nauttia yhdessäolosta viihtyisässä Kolussa.  [:-)] [:30] [:30]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #33 : 28.06.11 - klo:14:25 »

Päivää.  [:-)]

Aamupäivä hurahti asiointireissulla ja asuntoauton lämminvesiboilerin huolto/korjausreissussa.
Ei sitten ollut mitään vikaa  [:-I], ihme aparaatti, välillä lämmittää vettä ja sitten taas ei.
No nyt on tsekattu kaikki johdot sun muut, kunnossa kuulemma on.
Huomenna on tarkoitus suunnistaa kohti Kuopiota ja sitten sieltä Punkaharjulle.
Retretti kuuluu nytkin ohjelmaan ja viikoloppuna siellä pitäisi näkyä höyrylaivoja.
http://www.steamship.fi/?lang=fi&newspage=68

Mitä ihmeen taikoja Sinä Tiina olet Blue Sarahin kanssa tehnyt ? 
Minulla ei ole nupun nuppua, muuten kyllä jaksavat hyvin.  [:-I]
On se vaan nätti, ootellaan jos minullakin kukkisi ennen talvea.  :-))

Minulla on ollut aikaa tuota Kolun myyntiasiaa sulatella, kun kerroit sen tavatessamme.
Usein on mielessä ollut, jospa kuitenkin asiat hyväksi muuttuvat. Kerroit eilen siitä Iitissä olevan mökin vuokrausmahdollisuudesta. Minusta siinä oli monta hyvää puolta, esimerkiksi matka.
Onko sitä mahdollista käyttää ympärivuotisesti ?
Toivotaan että asia järjestyy parhain päin.  [:30]

Nyt täytyisi jaksaa kantaa autoon kamoja ja imuroida siellä.
Meinaa vaan olla hellettä.  :-))

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #34 : 28.06.11 - klo:14:33 »

Vastauksia Annulixille [:-)]:

En tiedä olisko Blue Sarahin salaisuus ihan ehta hevosen kakka mitä hain raviradalta ja laitoin kaikkien kukka-astioiden pohjalle mullan alle [:-DD]. Olen sen aikaisemminkin todennut hyväksi lannoitteeksi, kukat kukkii runsaasti.

Iitin mökillä on kyllä sähköt, joten ainakin siellä voi varmaan käydä jo aikaisin keväällä ja aika myöhään syksylläkin, mutta ehkä ihan kylmimmät talvikuukaudet täytyy opetella viettämään viikonloput kotona Lahdessa. [:-)] 

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #35 : 28.06.11 - klo:14:55 »

Onpa Tiinalla suuret muutokset edessä!
Samoilla jäljillä minäkin kuljen - surullista ja haikeaa mutta uusi tulevaisuus vaikuttaa kovin mielenkiintoiselta.... [:44]

Toisinaan jopa mietin että miten mun pää kestää nuo kaikki muutokset [:-I]. Kuitenkin tuntuu että olen henkisesti vahvempi kuin koskaan, joten ainakaan tällä hetkellä ei pahemmin hirvitä vaan suhtaudun luottavaisesti tulevaisuuteen.

Kyllä minuakin pelottaa tuo henkinenkin jaksaminen kaikkien näiden muutosten edessä. Minulla on sitten vielä kaiken lisäksi se n. kolmen viikon lomamatkakin siinä syyskuussa.
Mutta tunnen myös olevani aika vahva ja odotan tulevaisuutta innolla.

Eiköhän tässä vaan vahvistu ja virkisty!
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 28.06.11 - klo:15:15 »

Huusholli on kuin p.......e ammuttu karhu! [:-DD]
Kaik on levällään. :-O  Mistähän mua viiraa?  [:-I]
Pyykkykone pyörittää liinavaatteita.  Yks kaks päätin vaihtaa kaikki lakanat sijauslakanaa myöten.  Partsilla auringonpaisteessa on vuodevaatteet tuulettumassa/paistumassa. 
Söin äsken annoksen jäätelöä ja nyt alan silittämään.  Lattian putsaus on vielä edessä.  Tää kaikki on ihan kuntoilun takia.  En jaksanut mennä fysikaaliseen, niin hillun täällä kotona. :-)) Ulos en mene!
Tällaista täällä.  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 28.06.11 - klo:15:34 »

Kävin huhtikuussa tätiäni moikkaamassa palvelutalossa.  Ihastuin, kun ikkunalautaan oli kiinnitetty linnulle sapuskapussi.  Taliako, vai mitä lie?  Jäi vaan kaivelemaan, että saiko huhtikuussa vielä syöttää linnuille tuollaista ruokaa.  Eikö se mene pilalle auringonpaisteessa.
Taas tyhmiä kyselen.  [:-I]
Otin tintistä kuvasarjan.  Kilpailuun laitoin yhden ja tässä toinen.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #38 : 28.06.11 - klo:15:54 »

Kyllä huhtikuussa vielä voi talia tarjota, mutta tuo verkkopussi ei ole hyvä juttu. Siihen voipi linnut takertua jaloistaan kiinni. Tali kannattaisi laittaa vaikka johonkin metalliverkkoon mielummin kuin tuohon nailonverkkopussiin.

Kiva sinitinttikuva kumminkin. [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 28.06.11 - klo:16:04 »

Kiitos Tiina vastauksesta.  [:-)]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #40 : 28.06.11 - klo:16:07 »

Vastauksia Annulixille [:-)]:

En tiedä olisko Blue Sarahin salaisuus ihan ehta hevosen kakka mitä hain raviradalta ja laitoin kaikkien kukka-astioiden pohjalle mullan alle [:-DD]. Olen sen aikaisemminkin todennut hyväksi lannoitteeksi, kukat kukkii runsaasti.

Iitin mökillä on kyllä sähköt, joten ainakin siellä voi varmaan käydä jo aikaisin keväällä ja aika myöhään syksylläkin, mutta ehkä ihan kylmimmät talvikuukaudet täytyy opetella viettämään viikonloput kotona Lahdessa. [:-)] 

Ihan varmasti olet sillä hevosen kakalla onnistunut noin hyvin jo kukittamaan.  [:-)]
Olen sen myös hyväksi havainnut, joku puutarhaliike myikin nimellä: Hevosvoima (tai jokin vastaava) en enää moneen vuoteen ole sitä löytänyt. Käytin sitä sekä perennoille että kesäkukille. Minusta se ei ollut liian voimakasta, vaan just sopivaa.
Minulla kyllä venyi pitkälle noiden oikea istutus, viileiden säiden vuoksi tultiin tänne maalle aika myöhään. No ootellaan. Ainakin on todistettu että ovat yhtä kauniita kuin puutarhan kuvastossakin.  [:-)]

Siitä Iitin mökistä:
Onhan se tietenkin ikävää ellette voi ympärivuotisesti käydä. Mutta matkahan on kuitenkin paljon lyhyempi. Talvella haalarit päälle, eväät matkaan ja päiväseltään mökille.  :-))

Pitää täydentää epäselvää kirjoitustani.
Siis haalarit siksi että voi olla viileämmässäkin ja tietenkin ulkoilla.  :-))
« Viimeksi muokattu: 28.06.11 - klo:16:12 kirjoittanut annulix »
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 28.06.11 - klo:16:13 »

Tämmöisestäkin olen kuullut:

Pollen Paras

:-))
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #42 : 28.06.11 - klo:16:17 »

Ihan riipas, kun Tiina kertoi Kolun myynnistä.  Mulle siellä käynti oli elämys, jota ilolla ja kaiholla muistelen. [:-)] [:´((]
Kiitos Tiinalle ja Repelle, kun olette monena kevät-kesänä antaneet pönttöläisille mahdollisuuden nauttia yhdessäolosta viihtyisässä Kolussa.  [:-)] [:30] [:30]

Minä en sinne Koluun koskaan päässyt/ehtinyt. Vuosi sitten ehdotin Jaskalle reissua, mutta
hän ei sitten asiaa harkittuaan ollut halukas lähtemään. [:´(] Kuvista päätellen ihan mahtava paikka.

Kaiken eilisen touhun jälkeen on tämä päivä mennyt laiskemmin: lueskelua ja vähän pyykin pesua  ja kirjosiepon pesän tarkkailua.
Siellä ruvetaan käsittääkseni olemaan pian lähtövalmiita [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #43 : 28.06.11 - klo:16:36 »

Minä en sinne Koluun koskaan päässyt/ehtinyt. Vuosi sitten ehdotin Jaskalle reissua, mutta
hän ei sitten asiaa harkittuaan ollut halukas lähtemään. [:´(] Kuvista päätellen ihan mahtava paikka.

Mulla oli tämä myyntiasia tiedossa jo aikaisin kevättalvella, ja se oli yksi syy miksi en tänä vuonna Pertunmaan tapaamista järjestänyt. Lisänä sitten vielä tämä kaikki muu elämän myllerys, ei vaan intoa ja voimia riittänyt. Odotin kyllä koko kevään, että koskahan joku asiasta kysyy, että eikös Pertunmaan tapaamista olekaan, mutta ei kukaan kysynyt :-)). Paitsi Marjuli kun puhuttiin puhelimessa. Mutta hänellekään en oikein pystynyt silloin tuosta myynnistä mitään mainitsemaan, koska se oli silloin niin arka asia. Mutta kuten sanoin, nyt olen jo ajatukseen tottunut ja en katso taaksepäin vaan eteenpäin, tuleviin juttuihin. Asioita, joille ei voi mitään, on turha surra.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #44 : 28.06.11 - klo:16:38 »

Ihan iso pala nousi kurkkuun myötäelon tunteesta Tiina Pertunmaan paikan vieraalle myynnistä.

Itse olen itkenyt ja luopumista tehnyt omasta kesäpaikastani. Se on sisarusteni kanssa kimppapaikka
ja sisarukset haluavat sen vieraalle myydä eli luopua paikasta. Minulle se on hyvin rakas ja akkujen latauspaikka ollut ikäni.Paikka on niin hintava, etten sitä pysty itselleni lunastamaan..että  [:-(] alistuttava se vaan on toisten päätöksiin. En ole materiaalin kiintyvä ihminen mutta tämä on kyllä iso kysymys minun elämässäni..että kuinka siitä selviän..kään sen aika näyttää.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.176 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.