Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 01.07.2011  (Luettu 777 kertaa)

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
Vs: Perjantai 01.07.2011
« Vastaus #15 : 01.07.11 - klo:10:07 »

Huomenta.  [:-)]
Helteistä on heti aamusta. Taidetaan lähteä tänään käymään sinne Retrettiin. Siellä onneksi on melko vilpoista. Eilen en edes pöntölle jaksanut kirjoitella.
Autossa sisällä on asteita yli +30, paljon ei viitsi täällä olla. Onneksi ulkona löytyy varjoakin.
Yöllä sentään viileni ihan sopivaksi.
KaijaPasille mukavaa leirielämää Messilään.  [:-)]
Harmi kun olette hiukan liian aikaisin. Mekin saatamme tehdä siellä viimeisen leiriytymisen ennen kotiin menoa. Varmaankin sunnuntai iltana ajelemme sinne. Ellemme sitten päätä jäädä jo Tykkimäelle.
Kaikenlaista kommentoitavaa taitais olla, pitää lukea paremmalla ajalla.
Oikein hyvää perjantaipäivää kaikille.  [:43]
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #16 : 01.07.11 - klo:10:10 »

Huomenta  [:-)]
Helteistä on edelleen.Hyvä päivä saunanpesuun,saa välillä suihkuttaa itseäkin.  [:-DD]
Marlelle  [:72]
Onkos Jarmolla ollut yhtään selvää lomapäivää.  [:-I] [:-DD]
Pirtsakkaa perjantaita pönttöihin.  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #17 : 01.07.11 - klo:10:27 »

Putkimiäs tuli puoli kahdeksalta ja piti mulle kolmen vartin oppitunnin, jossa opin HIRVEESTI KAIKKEE uutta ja hyödyllistä. Sain oppia ja neuvoja muissakin kuin saunaan liittyvissä asioissa, eli vastaukset lähes kaikkiin tällä hetkellä ilmassa oleviin kysymyksiin. Muuta täällä ei tehtykään eikä tehdäkään. [:-DD] Hän lähti, kun oli valistanut minua kolme varttia. Halvaks tuli ja viisastui kauheesti. [:-DD] Siis NIIN asiantunteva ja mukava, nuori mies!

Sain mm. vastauksen kysymykseen mitä tehdä vanhalle painesäiliölle, mun vieressä oleva romukauppakaan ei ota enää kuulemma yksityisiltä vastaan romurautaa. Eli vastaus oli: "Istuta siihen kukkia." [:-DD]

Kyllä keveni mieli ja rahakukkarokin huokaisi helpotuksesta! Siis Aivan Ihana Putkimies!
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #18 : 01.07.11 - klo:10:31 »

Putkimiäs tuli puoli kahdeksalta ja piti mulle kolmen vartin oppitunnin, jossa opin HIRVEESTI KAIKKEE uutta ja hyödyllistä. Sain oppia ja neuvoja muissakin kuin saunaan liittyvissä asioissa, eli vastaukset lähes kaikkiin tällä hetkellä ilmassa oleviin kysymyksiin. Muuta täällä ei tehtykään eikä tehdäkään. [:-DD] Hän lähti, kun oli valistanut minua kolme varttia. Halvaks tuli ja viisastui kauheesti. [:-DD] Siis NIIN asiantunteva ja mukava, nuori mies!

Sain mm. vastauksen kysymykseen mitä tehdä vanhalle painesäiliölle, mun vieressä oleva romukauppakaan ei ota enää kuulemma yksityisiltä vastaan romurautaa. Eli vastaus oli: "Istuta siihen kukkia." [:-DD]

Kyllä keveni mieli ja rahakukkarokin huokaisi helpotuksesta! Siis Aivan Ihana Putkimies!

Siehän taisit suorastaan rakastua siihen putkimiäheen! [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #19 : 01.07.11 - klo:10:38 »

Ja nyt voin siis todeta, että ensi kuussa...... [:-DD]
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 01.07.11 - klo:10:43 »

Aamupäivää  [:-)]
Aamun lämmin sää muuttunut jo helteeksi +27 näyttää ulkomittari varjossaq tällä hetkellä . Torilla käväisin hakemassa mansikoita ja pottuja. nyt valmistaudun riippukeinussa makoiluun ja uimassa taidan myös käydä aina kun liian kuuma tulee. Tosin pihalla on kyllä suihku, johon vesi tulee tuosta lähilammesta, joten ei ole pakko nilkuttaa rantaan saakka.  [:-)] Että tällaisia suunitelmia. ai nin peskukone pesee tyynyjä ja peittoja vuoron perään, joten ne täytyy aina muistaa kä'ydänostamassa kuivumaan, eli jotain työtäkin tiedossa. :-))
Kaikille lomalaisille mukavaa lomaa ja reissussa oleville rattoisaa reissaamista. Kuten myös kaikilletoisillekin  pönntöläisille pirtsakkaa perjantaita ja hyvää alkanutta heinäkuuta ja viikon loppua [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #21 : 01.07.11 - klo:10:46 »

Huomenta kaikille!
Ja nyt voin siis todeta, että ensi kuussa...... [:-DD]

Niin minäkin :-)) ja heti ensimmäisenä päivänä.

Vaatimattoman kukkapenkkini kitkin ja sitten olikin taas suihkun vuoro. Kaupassa on kai
pistäydyttävä ennen seuraavaa suihkua :-)) Muita suunnitelmia ei näin kuumana päivänä viitsi edes tehdä.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #22 : 01.07.11 - klo:10:48 »

Huomenta Lapista! Helle jatkuu, ei pilven haiventa taivaalla. Mittari on seonnu jo...ainakin 27 on... illalla oli vielä 9 aikaan +27, lämmintä on. Ja siitähän mä tykkään, ei kolota vanhoja luita. Hikinen urakka tallissa jatkuu...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 01.07.11 - klo:11:12 »

Päivää Lahdesta!  [:-)]

Täällä Lahdessa on niin sikakuumaa ja kosteusmittarikin näytti aamulla liki 80, joten kauhistelen että läkähtyykö Kaija Messilässä vaunuun. Toivottavasti ovat saaneet varjopaikan.

Eilen käytiin katsomassa Iitissä mökkiä joka saadaan omaan käyttöömme sopimuksella että pidetään huolta mökistä ja pihasta, tehdään siis pientä kunnostushommaa tarpeen vaatiessa ja hoidetaan nurmikot ym. Meillehän se sopii oikein hyvin kun tykätään kaikenlaista puuhastella. Mökki on aika vanha ja vähän kallellaankin, mutta kun sitä vähän laittelee ja sisustelee oman maun mukaan, ja siivoilee paikat, niin kyllä siellä on kesäpäiviä kiva viettää. Mökin lisäksi on aitta missä on kesällä kiva nukkua, ja ihan uusi Biolanin kompostivessa (mikä on hyvä koska en tykkää mistään haisevista ulkohuuseista :-)), kaupunkilaispeffa nääs). Järvessä on kuulemma kuhaakin ja se tieto ilahdutti Repeä :-)). Saadaan jo tänä kesänä viettää siellä lomaa elokuussa jos halutaan.
Nähtiin siellä muuten kostealla rantahiekalla haapaperhonenkin!! Ja lintuja oli myös kivasti pihapiirissä ja kun laitetaan pönttöjä puihin, niin varmaan linnut vielä lisääntyy. Joutsenetkin kuulemma käy ihan siinä omassa rannassa.

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #24 : 01.07.11 - klo:11:16 »

Siehän taisit suorastaan rakastua siihen putkimiäheen! [:-DD]

Just Feissariin kerroin, että miehä rakastan Kaikkia Putkimiehiä, Remppamiehia, Sähkömiehiä sekä Kaivinkonemiehiä. Nää on oikein Miesten Miehiä!!! [:-DD]

Noo... tää oli mulle hiukan liian nuori. Ei täysin mun sorttii, mut silti Aivan Ihana. Osas olla myös todella kohtelias. Oikein hyvä mieli jäi. [:-)] [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 01.07.11 - klo:11:33 »

Perjantai tervehdys.
Lomailaisille nautinnollisia päiviä toivottelen.
Kaijalle ja Pasille Messilän rannoille virkistävää oloa.Eilen juuri kävin siellä uittamassa Veraa ja totesin, että vesi on lämmintä.

Tautisen kuumaa on kuten Tiinakin totesi, joten kärsimystä on kovin vanhuksilla esim. äitini on ihan näännyksissä ja varmaan moni muukin vanhus.
Mukava kun Tiinalle ja Repelle löytyi kiva kesänviettopaikka.Siitä kun omannäköisen tekee mikäpä siellä on ollessa.

Eilen illalla lähdin ystävieni kanssa viiriäisiä etsimään, ei löytynyt mutta olipa makeeta seurata sarvipöllöjen myyräjahtia ihan lähietäisyydeltä.Puolen yön jälkeen kotiuduin eikä uni tullut koko yönä, mutta mukavan reissun jälkeen se ei haitannut mitään.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 01.07.11 - klo:11:41 »

Ai niin, pitikin Kaarinille vastata, että olen ottanut joskus aamuin ja illoin jopa 3 annosta Symbicortia ja ihan lääkäriin suosituksesta esim. kovien pakkasten aikoihin estämään keuhkoputken tulehduksia joten uskon ettei siitä sinullkaan mitään haittaa ole jos olet vahingossa liikaa ottanut , enkä voi ylimääräisistä annoksista pahoin. Oliko sinulla tämä sama lääke kuin minulla.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 01.07.11 - klo:11:47 »

Tässä taas tämä taulukko joka näyttää helteen tukaluuden (hirveä sana :-)))

http://legacy.fmi.fi/saa/paikalli_11.html

Lahdessa mennään tällä hetkellä kuuman ja tukalan rajamailla.

Muoks.

Tässä interaktiivinen taulukko ja sen mukaan Lahdessa onkin jo tukalat oltavat [:-DD], kosteutta nimittäin 57% ja lämpötila 29,4 astetta!

http://legacy.fmi.fi/src/tuotteet/PakkasenPurevuus/index.php?mode=heat&sz=2
« Viimeksi muokattu: 01.07.11 - klo:11:52 kirjoittanut Tiina »
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 01.07.11 - klo:12:06 »

Lämmintä on täälläkin ja niin painostavankostea ilma. Hammaslääkärissä kävin aamulla ja ennen lähtöä jo alkoi ukkostamaan ja sitähän jatkui ainakin kolme tuntia. Onneksi ei sentään ihan kohdalle noussut, mutta kyllä jossain päin oli kova ukonilma. Jatkuva jyrinä ja salamointi.
Emmie muista enää, mihin kaikkeen piti kommentoida, joten toivottelen vaan kaikille mukavaa päivää ja lomalaisille/reissaajille antoisia hetkiä.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #29 : 01.07.11 - klo:12:39 »

...... tahtoo eläkkeelle ..... tahtooks kukaan muu?????
Kirjattu

Sivu luotiin 0.326 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.