Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kevätkylvöjen tuloksia  (Luettu 378 kertaa)

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Kevätkylvöjen tuloksia
« : 14.07.11 - klo:10:43 »

Kesäkukat ovat olleet aluksi kasvihuoneessa ja kesäkuun puolestavälistä ihan ulkona.

18.6. jo aukesi eka Päivänsini Scarlett O'Hara



Päivänsini aukesi 13.7.



Mustasilmäsusanna aukesi 11.7.



Krassi on kukkinut juhannuksesta asti.



Laitoin samaan ruukkuun sinisen ja punaisen päivänsinen,tuossa näkyykin,että punainen on juuri kukkinut.
Elämänlankaa on viereisessä purkissa,mutta se ei vielä kuki.
Ruukut olivat niin lähellä toisiaan,että kasvoivat toisiinsa kiinni,siksi näkyy molemman kukan lehtiä sekaisin.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 584
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #1 : 14.07.11 - klo:11:25 »

Kauniita ovat Inken kukat.   [:-)]   Tuota krassia katselin, kun kukat ovat noin hyvin esillä, että minkä virheen minä teen krassin kasvatuksessa, kun se tekee aina niin paljon ja isoja lehtiä, että kukat kukkivat jossain siellä lehtien sisällä?
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #2 : 14.07.11 - klo:16:00 »

Kauniita ovat Inken kukat.   [:-)]   Tuota krassia katselin, kun kukat ovat noin hyvin esillä, että minkä virheen minä teen krassin kasvatuksessa, kun se tekee aina niin paljon ja isoja lehtiä, että kukat kukkivat jossain siellä lehtien sisällä?
Lehtiä voi huoletta ottaa vähemmäs. Minä nypin lehtiä ja varsinkin isoja lehtiä pois ja tietty kukkineet kukat.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 584
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #3 : 14.07.11 - klo:16:11 »

Selevä, kiitos tiedosta. Minä teen sitten samoin, että kukatkin näkyy  [:-)]
Kirjattu

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #4 : 14.07.11 - klo:17:16 »

Kauniita kesäkukkasia  [:-)]

Krassin lehtien nyppimisestä tuli mieleen, että niiden lehdistä saa mukavan kirpakkaa vihreää lisuketta salaattiin. Maku oikeastaan samanlainen kuin useimmiten sisällä lautasella kasvatettavassa vihanneskrassissa.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #5 : 14.07.11 - klo:17:34 »






 [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 584
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #6 : 14.07.11 - klo:17:41 »

Ei voi kun ihmetellä ja ihailla  [:-)]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #7 : 15.07.11 - klo:10:11 »

Kiitos kommenteista  [:-)]

Kauniita ovat Inken kukat.   [:-)]   Tuota krassia katselin, kun kukat ovat noin hyvin esillä, että minkä virheen minä teen krassin kasvatuksessa, kun se tekee aina niin paljon ja isoja lehtiä, että kukat kukkivat jossain siellä lehtien sisällä?
Lehtiä voi huoletta ottaa vähemmäs. Minä nypin lehtiä ja varsinkin isoja lehtiä pois ja tietty kukkineet kukat.

Niinhän niitä voi nyppiä.Tästä ei tarvinnut,koska on pensaskrassia,eikä kehikossa kasvanut enempää.Mulla on toinen pikkupadassa,ei vielä kuki,mutta tuuheampi on.
Elämänlangasta ainakin joutuu ottamaan lehtiä pois,kun on niin paljon lehtiä.

Kauniita kesäkukkasia  [:-)]

Krassin lehtien nyppimisestä tuli mieleen, että niiden lehdistä saa mukavan kirpakkaa vihreää lisuketta salaattiin. Maku oikeastaan samanlainen kuin useimmiten sisällä lautasella kasvatettavassa vihanneskrassissa.

Enpä ole tuota tiennytkään,pitäpä kokeilla.Krassin kukkiahan voi laittaa syötäväksi koristeeksi,sen olen tiennyt.

Pyrikselläkin samanlainen päivänsini.  :-)) Tuo keijumekko on upee.  [KIPPIS]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #8 : 15.07.11 - klo:13:07 »

Krassille laiha maa, runsaalla lannoituksella se kasvattaa isoja lehtiä. Vähän sama kelloköynnökselläkin, ainakin mun tämän vuotisilla, en ole viitsinyt nyppiä lehtiä.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 584
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #9 : 15.07.11 - klo:13:10 »

No niin, syy selvisi. Olen koittanut kovasti lannoittaa, että kukkisi hyvin  :-))
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #10 : 15.07.11 - klo:18:36 »

Kelloköynnökset ovat kasvaneet kiitettävästi, tässä kahdesta kuva, kolmas menee tammessa korkealla  [:-)]


Tämä menee vissiin kolmessa metrissä.
Kukan kasvatukset ovat onnistuneet hyvin tänä vuonna. Ainoa pettymys oli kääpiösamettiruusu joka ei ole kääpiö, mutta ihan hyvin kukkii sekin. Ahkeratliisat ovat ahkerina, keijunmekot tuuhistuvat (taimena ostetut) purppuravaululatkin kasvavat, joskaan eivät ole vielä paljoakaan kukkineet.
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #11 : 15.07.11 - klo:22:11 »

Hienoja tuloksia Inkellä, Pyriksellä ja Iipalla. Pitää kuvata nuo omani ja laittaa kuvat. En kyllä luppaa kuvia välttämättä tänä vuonna.  :-))  Tuloksethan voi käydä tarkistamassa täällä paikan päällä.  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #12 : 15.07.11 - klo:22:20 »

Eivät ole tarkoituksella kylvettyjä, mutta kasvihuoneessa kasvaa useampi viiniköynnöksen taimi. Hävitin kevääällä köynnöksen kasvihuoneesta kun runko oli täysin kirvojen kilpien peittämä. Maahan pudonneista rypäleistä on sitten kasvanut monta taimea tilalle. Millaisiahan rypäleitä mahtaa tulla siementaimiin.. Emokasvi oli Zilga-lajiketta. Täytyy ruukuttaa muutama ja katsoa mitä niistä tulee, jos selviävät talven yli.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 707
  • Lahti
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #13 : 15.07.11 - klo:22:23 »

Vautsi mitä viherpeukaloita olette. Kauniita kukkia ja istuksia teillä kaikilla näyttää olevan [:5]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kevätkylvöjen tuloksia
« Vastaus #14 : 16.07.11 - klo:08:15 »

Kauniita tuloksia on tullut pönttöläisten kevätkylvöistä.  [KIPPIS] Omalla kohdallani toivon, että onnistuisin talvettamaan keijunmekkoni, ettei keittö taas ensi talvena muuttuisi kasvihuoneeksi.  [:-DD]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.43 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.