Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kissanhiekka-asiaa!!!  (Luettu 154 kertaa)

Sus

• Vieras
Kissanhiekka-asiaa!!!
« : 19.07.11 - klo:15:58 »

Nyt oon löytänyt kissanhiekan, joka

-vie hajut
-ei pölyä
-ei tarvi tyhjentää kuin kiinteä jäte
-vaihdetaan (kokonaan) vain 20-30 päivän välein
-on riittoisaa, vain 5 cm astian pohjalle!

Hinta voi tuntua pahalta aluksi, mut ei, riittoisuudessaan se ei tuu tavallista kalliimmaksi.

Kaikki väitteet pitää paikkansa. Siis vaikka pissoja ei korjata, niin EI HAISE! Koko satsi tyhjennetään 20-30 päivän välein ja sitte pohjalle taas vain 5 cm.

Kissat on tottuneet hyvin. Ja kun mulla on se seinällinen ja katollinen kissalaatikko, ei leviä pitkin huoneitakaan! Suosittelen siis, molempia! Miks mä en tajunnut näitä aiemmin!!?? [:-/] [:-)]

Nimi: Fresh & Easy (Best Friends)
Se on semmosta kristallista murusta, niinku kristallihiekkaa. Jopa nättiä, hih.
Kirjattu

iihoo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vesitornin vaksi
    • Omia otoksia
Vs: Kissanhiekka-asiaa!!!
« Vastaus #1 : 19.07.11 - klo:19:38 »

iihoon vaimo kyselee miehensä tunnuksilla [:-)]

Kauanko sinulla on ollut käytössä noi kiteet, kun olen kuullut ettei luvatut käyttöajat pidä ollenkaan paikkaansa vaan likaantuvat paljon aikaisemmin vaihtokuntoon.

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 19.07.11 - klo:19:51 »

Juu,minä olen tota hiekkaa käyttänyt nyt neljä vuotta ja kyllä minä olen tyytyväinen....
Kirjattu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 19.07.11 - klo:20:01 »

Täytyy myös ottaa riittoisuudessa ja käyttöajassa huomioon se, onko yksi vai useampi kissa  [:10]

Meillä ei ole tätä hiekkaa testattu, joten kokemuksista olen kiinnostunut myöskin [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 19.07.11 - klo:20:37 »

Joo toki riittoisuuteen vaikuttaa montako kissaa on. Mulla on kolme. :-)) Mutta eiköhän tuo vaihtoväli tarkoita yhtä kissaa. Pystyy siitä silti hieman sumplimaan, kun vertailee edellistä käyttämäänsä hiekkaa ja laskee hintaa. Joka tapauksessa mä en enää suostu muuta käyttämään. Se pölyävä hiekka käy kissojen henkeenkin, joskus ne ihan yski.

Kyllä ne mun mielestä kauan kestävät vaihtokuntoon. Ainakin oon tyytyväinen. Mut mun on nyt hiukan vaikea vertailla tai laskea, kun mun kissat ulkoilee kesäisin ja vähän talvellakin ja tekevät tarpeensa myös ulos. Ja kissoja on kolme.

Mutta kannattaa ainakin kokeilla, niin itse huomaa, miten riittää ja toimii omassa tapauksessa. [:-)]

Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 20.07.11 - klo:20:27 »

Olen käyttänyt omien kisujeni vessoissa juuri sitä piihiekkaa jo vuosia. Vaikka sen ostaminen tuntuu kalliilta, tulee se käytössä halvemmaksi kuin muut hiekat. Noista piihiekoista parhaaksi hajusyöpöksi olen todennut sen , jossa on niitä sinisiä kiteitä seassa. Kisuni eivät osaa tehdä ulkoillessa tarpeitaan ulos, josta ne olisi helppo poimia pussiin, vaan heille tulee kiirus sisälle, jos pisu- tai kakkihätä tulee ulkoillessa, siis valjaissa.

Ripottelen myös pestyn vessan pohjalle soodaa ohuen kerroksen ja joskus aina muulloinkin hieman ja sitten sekoitan hiekan. Ostan aina soodaa ½ kilon purkeissa. Käytän sitä kaikkeen muuhunkin, mm. pyykin pesuun tehosteena pesupähkinöille silloin tällöin. Pysyy konekin puhtaana.Hampaanikin purskutan silloin tällöin soodavedellä.

Tuon hiekan pitää olla todella märkää, jotta se haisee. Kakithan siitä otan kakkilaipolla joka päivä pois.

Muitakin hiekkoja olen joskus kokeillut, mutta en pitänyt siitä sotkusta.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.179 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.