Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 21.7.2011 Torstai  (Luettu 573 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 21.7.2011 Torstai
« Vastaus #45 : 21.07.11 - klo:17:33 »

Huomenna on kesän ainoa lomapäivä, lähdemme Sastamalaan vaunulla.

Menettekö sinne Tervakallion leirintäalueelle Vammalaan?  [:-)]
Roosalle ensimmäinen vaunureissu. Tuleekohan siitä kunnon karavaanarikoira???  [:-)]

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 21.07.11 - klo:17:39 »

Iltapäivää [:-)] Isän luona käyntiä yms. Just tulin suihkusta ja nyt hikoiluttaa aivan silmälasien huurtumiseen asti. En mä yleensä näin kauhiast hikoile   Pitänee laittaa tuuletin pyörimään Huomenna mennään broidin luo kylään landelle jos ne vaan jaksaa ottaa vastaa kun tulevät tänään Krakovasta. Aurinkoa ei näy juurikaan ja hyvä niin [:-)] Tosin mulle ei paistakkaan kuin vain aamulla.
Katotaan mitä täällä on tänään tapahtunut [:59]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #47 : 21.07.11 - klo:17:52 »

Aika hurjaa on ollut tehdä 4 viikon sisään 3 viikkoa yövuoroa. Mulla olisi ollut töissä siivouskomeron suunnittelua ja uusien hygienia-alueiden mukaan tilattujen harjojen hoitelemista omille paikoilleen, mutta yövuorosta ei pysty hoitamaan mitään, kun on yksin töissä. Ensi viikolla ehkä pääsee suunnittelemaan, miten entisestä vessasta, josta on pytty ja käsienpesuallas poistettu aikanaa, saisi tehtyä siivousvälineille tilat. Mutta mä haluan, että se tehdään kunnolla ja sinne tulee reilun kokoinen allas välineisen pesua varten. Siinä kun on vessa ja käsienpesupuoli eri tiloissa, niin sinne saa loistavasti punaiset (lattiat) ja valkoiset (tuotteen kanssa kosketuksissa olevat) eri tiloihin!
Toivottavasti pomo pitää lupauksensa, eikä ala kitsastella kustannuksissa  [RULES]

[:-DD]  Kuules Kaija, mä tein yövuoroja 9 vuotta putkeen ja ei tehnyt tiukkaakaan  [:-DD]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 21.07.11 - klo:17:54 »

Aika hurjaa on ollut tehdä 4 viikon sisään 3 viikkoa yövuoroa. Mulla olisi ollut töissä siivouskomeron suunnittelua ja uusien hygienia-alueiden mukaan tilattujen harjojen hoitelemista omille paikoilleen, mutta yövuorosta ei pysty hoitamaan mitään, kun on yksin töissä. Ensi viikolla ehkä pääsee suunnittelemaan, miten entisestä vessasta, josta on pytty ja käsienpesuallas poistettu aikanaa, saisi tehtyä siivousvälineille tilat. Mutta mä haluan, että se tehdään kunnolla ja sinne tulee reilun kokoinen allas välineisen pesua varten. Siinä kun on vessa ja käsienpesupuoli eri tiloissa, niin sinne saa loistavasti punaiset (lattiat) ja valkoiset (tuotteen kanssa kosketuksissa olevat) eri tiloihin!
Toivottavasti pomo pitää lupauksensa, eikä ala kitsastella kustannuksissa  [RULES]

[:-DD]  Kuules Kaija, mä tein yövuoroja 9 vuotta putkeen ja ei tehnyt tiukkaakaan  [:-DD]

Mulle nää on yleensä olleet aika rankkoja. Rytmihäiriöitäkin joskus ja niistä sitten paniikkia. Näin kesällä on kyllä helpompaa, kun on valoisaa molempiin suuntiin!  [:46]

Sus

• Vieras
« Vastaus #49 : 21.07.11 - klo:18:30 »

No eiköhän noissa yövuoroissa ja kolmivuorotöissä ole vaikeinta se rytminvaihdos. Jos tekee pelkkää yövuoroa putkeen, se on säännöllistä ja kroppa jotenkin sopeutuu sihen paremmin, kuin että viikon välein vaihdetaan rytmi: yövuoro-aamuvuoro-päivävuoro.

Se on paljon rankempaa.

Oon tehnyt joskus kolmivuorotyötä ja oli ne rytminvaihdokset rankkoja. Tein "jatkuvaa kolmivuoroa", neljä päivää yö - neljä päivää päivä - neljä päivää ilta. Vuorojen välissä kylläkin kolme päivää vapaata, mutta viikonloput oltiin toissä... [:-I]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 21.07.11 - klo:18:39 »

No eiköhän noissa yövuoroissa ja kolmivuorotöissä ole vaikeinta se rytminvaihdos. Jos tekee pelkkää yövuoroa putkeen, se on säännöllistä ja kroppa jotenkin sopeutuu sihen paremmin, kuin että viikon välein vaihdetaan rytmi: yövuoro-aamuvuoro-päivävuoro.

Se on paljon rankempaa.

Oon tehnyt joskus kolmivuorotyötä ja oli ne rytminvaihdokset rankkoja. Tein "jatkuvaa kolmivuoroa", neljä päivää yö - neljä päivää päivä - neljä päivää ilta. Vuorojen välissä kylläkin kolme päivää vapaata, mutta viikonloput oltiin toissä... [:-I]

Nythän mulla on ihan selkeä 8 viikon kierto, johon kuuluu yksi yöviikko. Sen jälkeen on porukan yhteisellä päätöksellä myöhäinen ilta, kun jokainen vuorollaan oli ihan sekaisin maanantai-aamuna  [NUT]
mitä vanhemmaksi tulee, sitä vaikeampi on palata normaaliin rytmiin yöviikon jälkeen. Mä en vaan saa iltaisin unta, vaan alan olla parhaimmillani hiukan ennen kymmentä.... ja aamulla/päivällä sitten nukuttaa!

Maitopuolen aikaan meillä oli ihan sekavat vuorot; käytännössä joka viikko 1-4 yövuoroa. Mukaanluettuna viikonloput. Ja sellaisia hankalia, että mentiin 01, 02, 03, 04 tms. Silloin oli ilmeisesti koko ajan niin sekaisin, että esim paluu New Yorkista viikon reissulta ei aiheuttanut mulle minkäänlaista aikaerosekoilua, vaikka monet kuulemma kärsivät siitä.  [:-I]

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #51 : 21.07.11 - klo:19:06 »

Huomenna on kesän ainoa lomapäivä, lähdemme Sastamalaan vaunulla.

Menettekö sinne Tervakallion leirintäalueelle Vammalaan?  [:-)]
Roosalle ensimmäinen vaunureissu. Tuleekohan siitä kunnon karavaanarikoira???  [:-)]
Ei kun me mennään yhteen leirikeskukseen, miehen sisarukset perheineen kokoontuu. Toivottavasti Roosa tottuu reissuiluun.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #52 : 21.07.11 - klo:22:07 »

Lämpöiset nimpparionnittelut Jennalle!    [:44] [:51] [:44]

Aida-koirulille 4-vuotis synttärionnittelut.   [:24] [:51]   [:52]

Kyllä on ollut hiostavan kostea ja tukahduttava noin +30 asteinen päivä aherruksessa  [:18], eikä kotonakaan paljoa mitään ole jaksanut puuhastella.
EI tämä trooppinen ilmanala oikeen soivi ainakaan mulle, kosteusprosentti sisällä hiukka yli 100% ja levoton nukkumisyö edessä.  [:57] [:33] [:57]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 21.07.11 - klo:22:22 »

Iltaa töistä... ilmastoidusta valvomosta!  [KIPPIS] :-))
Juu, ei tätä henkilökunnan takia ole ilmastoitu, vaan täällä on nämä prosessikoneet, jotka eivät kestä kuumaa ja kosteaa ilmaa. Käytännössä koko tehdas pysähtyisi niiden mukana, eli me saadaan nauttia siinä sivussa.

Lisäbonuksena meillä on jättikokoinen kylmävarasto ja ainakin 100-neliöinen pakkasvarasto, jos kuitenkin alkaa lämpö ahdistamaan!  [:5]

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #54 : 21.07.11 - klo:22:26 »

[:52] [:24] [:52]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #55 : 21.07.11 - klo:22:26 »

[:60] [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 21.07.11 - klo:22:44 »

Vinkkejä parempaan uneen kesähelteillä...

http://www.radionova.fi/ajankohtaista/uutiset/Nailla-vinkeilla-saat-nukuttua-paremmin-kesahelteilla-21666.html

Mielenkiintoinen tieto on se, ettei pidä ottaa ennen nukkumaanmenoa viileää suihkua, vaan lämmin sellainen. Syystä että viileän suihkun jälkeen keho alkaa tuottaa lämpöä.

[:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 21.07.11 - klo:23:01 »

Pasi vaikutti aika tuskaiselta, kun soitteli vajaa tunti sitten. Makuuhuoneessa on kuulemma kuuma. Mulla taas ei ollut mitään ongelmia, vaikka nukuin klo 16 asti. Mä pidän viereisestä tilasta ikkunan auki ja välioven raollaan, ettei pääse liikaa valoa, mutta ilma kiertää kuitenkin.  [:-)]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 21.07.11 - klo:23:05 »

Lainasin Pyriksen linkistä kohdan:

"Tehokas tapa on myös sujauttaa lakanan/tyynyliinan sisään kylmäkalle tai esim. pakastemarjapussi jolloin viileä olo säilyy pidempään."

Jestas, jos joku alkaisi MUN huushollissa survoa pakastemarjapussia tyynyjen ja patjojen väliin, niin mä nostaisin metelin  [HOT]
Eihän sellaisia pusseja olekaan, etteikö sieltä jotakin tihkuisi, vaikka kuinka laittaisi useamman pakastuspussin päällekkäin!

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 21.07.11 - klo:23:10 »

Mites ois kylmäkalle tai pari? Vaikkapa pakastepussiin ja pyyhkeeseen tai tyynyliinaan käärittyinä.  [:-DD] Meen kohta ottamaan lakanat pakastimesta.  [;-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.252 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.