Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kirppislipasto.... osaako joku ajoittaa miltä vuosikymmeneltä  (Luettu 603 kertaa)

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi

Löydettiin eilen kirpparilta tämä lipasto. Itse hankittiin jokunen vuosi sitten koivuinen 1950 luvun
vinolipasto, läppäripöydäksi. Miniä tykästyi siihen ja pyysi että katselisimme "sillä silmällä" kirppareilla.
Tämä löytyi eilen ja otin kännykällä jokusen kuvan, jotka sitten lähetin miniälle. Hän tykästyi ja tänään käytiin se varaamassa. Hakevat viikonloppuna.
Kysymys siis kuuluu: Onko kenellekään tutun näköinen ja mille vuosikymmenelle sijoittaisitte.
Oma arvioni olisi 1940 - 1950.  [:-I]

Kuvan laatu ei kilpailukamaa ole, lipaston takana on ikkuna, siitä heijastukset.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa

Ei aavistustakaan.  Olen nähnyt tuota aaltoilevaa mallistoa olevat pelkät lipastot.  Tykkäsin.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi

Ei aavistustakaan.  Olen nähnyt tuota aaltoilevaa mallistoa olevat pelkät lipastot.  Tykkäsin.
Siis tuota mallistoa on olemassa muutakin kuin tuo "klaffilipasto".
Tuohon aaltoiluun minäkin tykästyin. Isäntä ei arvostanut, minälle taas oli mieleen. Taitaakin olla mallisto joka on suunniteltu "meille tytöille"  :-))

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia

Ihan hullu arvaus, mutta mielestäni voisi olla jopa vanhempikin. Kantsii katsoa ne liitos- ja muut sellaiset kohdat että miten ne on tehty. Ettei olisi mitään ns. uusvanhaa...
Mutta sen kyllä huomaan varmasti
Hieno on!!
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi

Ihan hullu arvaus, mutta mielestäni voisi olla jopa vanhempikin. Kantsii katsoa ne liitos- ja muut sellaiset kohdat että miten ne on tehty. Ettei olisi mitään ns. uusvanhaa...
Mutta sen kyllä huomaan varmasti
Hieno on!!
Kiitos arvauksesta.  [:-)]
Jotenkin en uskaltanut vanhemmaksi arvioida. Uusvanhaa ei kyllä ole.
Isäntä tarkasteli rakennetta ja mitään outoa ei löydy. Lipasto itsessään on kokopuinen, laatikoissa vaneria, samoin lipaston takaseinä.
Minustakin se on kaunis. Ellei miniälle kelpaa, minulle kyllä.  [:-)]
Kirjattu

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto

Voi muolima, oli nyt sit mistä vuosluvusta, mut tosi IHANA...mie haluaisin tommosen... :-O :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa

Voi muolima, oli nyt sit mistä vuosluvusta, mut tosi IHANA...mie haluaisin tommosen... :-O :-))
Samaa mieltä, IHANA on.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo

Juu, samaa mieltä kauniin vanhan lipaston on annulix kirppikseltä löytänyt.  [:-)] [:5]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa

Ikää en edes arvaile, mutta kyllä mullekin kelpaisi! Uskaltaako kysyä hintaa? Ennen "halpaa" lintuharrastusta me kierrettiin antiikkiliikkeitä satunnaisesti ja muutama vanha mööpeli tuli hankittua... Aika kallista hupia sekin!!!

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska

Tuon piirongin muotokieli ja nuo tassujalat viittaa rokokoo-tyyliin, ikää minäkään
en uskalla arvioida, mut hieno se on, väritys viittais mahonkiin, varmaan noista liitoskohdista
sekin selviää  [:-)]
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa

http://www.erkylantori.palvelee.fi/albumi/kansio1/myydyttuotteet/405668#album_selector
Eikös toi lipasto ole samaa sarjaa? 
Se mun tietämäni lipasto onkin uudempaa aaltomallia.
Kyllä annulix, aarteen löysit!  [:5] [:-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa

Hieno lipasto  [KIPPIS]
Veikkaisin jotain 30-lukuu. ja nimenomaan veikkaisin 
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi

Ikää en edes arvaile, mutta kyllä mullekin kelpaisi! Uskaltaako kysyä hintaa? Ennen "halpaa" lintuharrastusta me kierrettiin antiikkiliikkeitä satunnaisesti ja muutama vanha mööpeli tuli hankittua... Aika kallista hupia sekin!!!

Saapihan sitä kysyä.  :-))
Maksettiin 260€, ei pidetty pahana, ei myöskään miniä.  [:-)]

http://www.erkylantori.palvelee.fi/albumi/kansio1/myydyttuotteet/405668#album_selector
Eikös toi lipasto ole samaa sarjaa? 
Se mun tietämäni lipasto onkin uudempaa aaltomallia.
Kyllä annulix, aarteen löysit!  [:5] [:-)]

Samantyyliseltä näyttää.
Edelleenkin olen tyytyväinen ostokseen. Ja kuten sanoin, ellei miniälle kelpaa, mulle kelpaa.  :-))

Kirjattu

Luscinia

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa

Kaunista intarsia-kuviointia todennäköisesti edustassa.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi

Kaunista intarsia-kuviointia todennäköisesti edustassa.

On.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.058 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.