Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 27.08.2011  (Luettu 1330 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 27.08.2011
« Vastaus #75 : 27.08.11 - klo:19:57 »

Sacha Lodgessa on perhostalo: http://www.larc1.com/ecuador/sacha/sl_bflys.html
Niinköhän sitä pääsee kuvaamaan perhosiakin?  :-))

Tuttava pariskunta oli aikoinaan käynyt Equadorissa ja kertoi että siellä suunnallla oli katseen kokoisia HÄMÄHÄKKEJÄ.   :-O [:-DD]

Juu, ne on kuulemma niin isoja, että voivat napata pikkulinnun saalikseen. :-O  Sit toi meidän hämppä-kammoinen pelkää vain ja ainoastaan Sacha Lodgen kapok-puuhun rakennettua lintutornia. Niin, sillä on myös korkean paikan kammo!
http://www.larc1.com/ecuador/sacha/index.html. Etusivulla näkyy se järkky torni; olisko 56 metriä. Ja riippusilta 36 metrin korkeudessa!

Pitäiskö mun listata kaikki, mitä mä pelkään? Alkaen koko reissun ajan 12 noususta ja laskusta lentokoneessa? Sitten esim Sacha Lodgeen parin tunnin venematka, ei vessaa. Anakondia. Hyttysiä. Kämppä pitää varmaan tsekata tosi huolella aina taskunlampun kanssa ennen nukkumaan menoa. Ecuadorin ruokaerikoisuus on MARSU! Kuolenko mä nälkään, sillä mä en halua syödä marsua.  [:´((]

Valot päälle nukkuessa, ötökät ei tule niin herkästi. Kokovartalopuudutus lennoilla  :-)). Marsua syödessä mielikuvitus päälle ja ajattele että se on poroa  [:-P]
Pasin korkeanpaikankammo on vähän vaikeampi tapaus, no ei katso alaspäin, laput silmille kuin hevosilla (Tainalta saa varmaan lainaan  :-)))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 27.08.11 - klo:20:10 »

Sacha Lodgessa on perhostalo: http://www.larc1.com/ecuador/sacha/sl_bflys.html
Niinköhän sitä pääsee kuvaamaan perhosiakin?  :-))

Tuttava pariskunta oli aikoinaan käynyt Equadorissa ja kertoi että siellä suunnallla oli katseen kokoisia HÄMÄHÄKKEJÄ.   :-O [:-DD]

Juu, ne on kuulemma niin isoja, että voivat napata pikkulinnun saalikseen. :-O  Sit toi meidän hämppä-kammoinen pelkää vain ja ainoastaan Sacha Lodgen kapok-puuhun rakennettua lintutornia. Niin, sillä on myös korkean paikan kammo!
http://www.larc1.com/ecuador/sacha/index.html. Etusivulla näkyy se järkky torni; olisko 56 metriä. Ja riippusilta 36 metrin korkeudessa!

Pitäiskö mun listata kaikki, mitä mä pelkään? Alkaen koko reissun ajan 12 noususta ja laskusta lentokoneessa? Sitten esim Sacha Lodgeen parin tunnin venematka, ei vessaa. Anakondia. Hyttysiä. Kämppä pitää varmaan tsekata tosi huolella aina taskunlampun kanssa ennen nukkumaan menoa. Ecuadorin ruokaerikoisuus on MARSU! Kuolenko mä nälkään, sillä mä en halua syödä marsua.  [:´((]

Onks pakko jos ei taho?  [:-DD]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #77 : 27.08.11 - klo:20:55 »

Annulixille tähän lähinurkille nautinnollista viikonloppua. Varmaan talkkari Jussi tulee teillekin hyvin tutuksi.
Hanskista ja Päivistä puhumattakaan.
Kiitos, todella hyvä sää sattui.  [:-)]
Olimme suunnitelleet kohteeksi Merikarviaa, perjantain sateisuus sillä suunnalla muutti suunnitelmat.
Talkkaria olemme jokaisella visiitillämme nähneet, Päivi näkyi tänään olevan paikalla, isäntä lienee muissa kiireissään. Keväisellä visiitillä näimme.
Messilään varmasti palamme taas keväällä, paikka on viihtyisä ja hyvin hoidettu.  [:-)]
Miinuksena Karavaanarit ohjelman anti, meitä taviksia se ei todellakaan kiinnosta.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #78 : 27.08.11 - klo:21:42 »

Oltiin tuossa vähän ennen puolta isännän ja koiran kanssa ulkona, kun alkoi kuulua hälytysajoneuvon ääntä. Ei poikennut meidän tienhaarasta, mutta oletettiin, että seuraavasta poikkesi. Katsoin tilannehuoneesta, niin siellä luki  "ihmisen pelastaminen vedestä". Kukahan tuttu on meinannut hukkua  [:-(]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #79 : 27.08.11 - klo:21:43 »

Messilään varmasti palamme taas keväällä, paikka on viihtyisä ja hyvin hoidettu.  [:-)]
Miinuksena Karavaanarit ohjelman anti, meitä taviksia se ei todellakaan kiinnosta.

Varmaan teitä normi karavaanareita on suurempi porukka kun tätä julkkuporukkaa. [:-)]
Itsekin Messilän rannassa olen aika usein uimassa käynyt ja Veran kanssa kiikaroimassa tipusia
siellä rannoilla.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #80 : 27.08.11 - klo:21:45 »

Toivottavasti Mesiksen lähistöllä ei mitään pahempaa ole tapahtunut, ja että apu tuli ajoissa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #81 : 27.08.11 - klo:22:21 »

Kyllä se vaan näin maaseudulla on ihan toista kuin kaupungissa, kun hälytysajoneuvon äänen kuulee. Toivottavasti huomenna kuulee, mitä on tapahtunut , -ja kenelle.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #82 : 27.08.11 - klo:22:34 »

Toivotaan hyviä uutisia huomenissa [:72]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #83 : 27.08.11 - klo:22:41 »

Toivotaan  [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #84 : 27.08.11 - klo:22:55 »

minä kun en ylleensä koskaan käy missään
no, piipahdin tänä iltana entisten kesänaapureiden luona
olihan melekonen ilta
emännän maankuulu kaalikeitto oli taas sitten niin hyvvää että ei paremmaksi ennää  tuu

ihan tulin onnikalla kottiin
vaan olipa noita nuorisoporukoita liikkeellä - lauantai-ilta tietty
enpä olis halunnu niitten ohi kävellä - oli tatuoitua luurankoa, tietty minkäkinlaista vaatetusta ja jos minniinlaista pulloo kallisteltiin

onkohan se tuollanen elämä hauskaa nuorena ja lauantai-iltana
pussikaljan kanssa - jollakin näytti ihan olevan kuohuvaa pullossa
ja matkalla oltiin suurin joukoin ties minne

mahtaapi se olla sunnuntai-aamun herätys melekonen

mutta minunpa onkin kiva kallistua mahan viereen tuonne sänkyýn - makustella vieläkin sitä ihanaa kaalikeittoa ja virkistyä sielua myöten tästä illasta ihanien ystävien kanssa

on se vaan mukava olla olemassa ja etenkin vappaana!!!
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #85 : 27.08.11 - klo:22:57 »

Vilukko, eihän meillä tarkene viuhahtaa.  Kulukuset paleltuu. [:-DD]

Niin, Hömishän ei tunnetusti koskaan käy missään.
Ja uuteen kämppään ei tarvihe ees tiskikonetta, ku
heillä on tiskivuorot. Poikien ja  Amalian vuorolla las-
kettaan vaan lautaset lattialle syönnin jäläkeen. Tiskaa-
vat niinku Tenho.  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 27.08.11 - klo:23:00 kirjoittanut Marleena »
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #86 : 27.08.11 - klo:23:18 »

Kyllä on melkoista pauketta tällä maaseudullakin kun juhlivat kesän päättymistä/venetsialaisia, pauketta melkein kuin uutena vuotena konsanaan :-O
Ulkona lämmin yö tulossa vielä +19,5 astetta.  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #87 : 27.08.11 - klo:23:20 »

Kyllä se vaan näin maaseudulla on ihan toista kuin kaupungissa, kun hälytysajoneuvon äänen kuulee. Toivottavasti huomenna kuulee, mitä on tapahtunut , -ja kenelle.

Kyllä mä täällä kaupungissakin kelaan heti mielessäni, kun kuulen hälytysajoneuvon, että missä perheen teini mahtaa liikkua. Pasin olinpaikan mä yleensä tiedänkin! Mulle tulee aina todella ahdistava olo paloautoista ja ambulansseista!  [:-(]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #88 : 27.08.11 - klo:23:48 »

Naapurin pihajuhlat alkoi kello 15. Ei mitään ääntä kuulunut. 21.30 ne ampui raketit ja nyt siellä soitetaan musaa ihan täysillä. Ei kyllä kuulu meille sisälle, eli ei mitään valittamista.  [:-)]
Mutta kun me järkättiin silloin naimisiin menon jälkeisenä päivänä bileet, me myös laitettiin varoituslaput naapureiden postilaatikoihin. Meillä oli Irwinin lapset soittamassa pihalla ja me LOPETETTIIN klo 23 ja siirryttiin sisälle. Tuntuu hiukan oudolta, että tuolla vasta alkaa fiilikset nousta näin myöhään illalla!  [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS]

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #89 : 28.08.11 - klo:00:09 »

Kuinkahan paljon vesilinnut häiriintyy kun mökkirannoilta paukutellaan rakettipata tulitusta, sunmuuta paukutusta joka edelleen täällä ainakin jatkuu.  [:-I]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.093 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.