Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 30.8.2011  (Luettu 713 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 30.8.2011
« Vastaus #15 : 30.08.11 - klo:10:30 »

Aamupäivää töistä!  [:-)]
Päivä on jo puolessa ja mulla on nälkä; siinä ne tärkeimmät!  :-))

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #16 : 30.08.11 - klo:10:38 »

Tiistai aamupäivää!

Sataa ja välillä ei sada. Siis harmaa aamu on täällä valjennut.

Leiponut olen mustikkamuffineja ja kohta laitan kesäkurpitsavuoan uuniin, tulee ruokavieraita. :-))

Evikselle tsempit, Mesikselle jaksuja pyykinpesuun ja Tiinalle mukavaa oloa pikkuisen ja vanhempiensa kanssa [:-)]

Ja muillekin pönttöläisille iloa ja valoisaa olos [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 30.08.11 - klo:10:47 »

Huomenta.
Nyt on raikas ilma ulkona. 
Upee lukijan kuva Janilta.  [:-)]
Miten mä en ole vielä sisäistänyt sitä, että Tiina lopetti työnteon ja naattii oloneuvoksettarena ainakin jonkun aikaa?  Koko ajan oletan, että olet lomalla.  [:-I] :-))  Ihania hetkiä sulle pikku Viljamin seurassa.  [:-)]

Hyvää päivää kaikille.  [KIPPIS]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 30.08.11 - klo:11:04 »

Tiinalle onkin tulossa ihania vieraita  [:-)] Oikein mukavaa yhdessä oloa teille.

Otsosta on nyt tullut niin iso poika, ettei se anna äidin yhtään halia eikä pussailla häntä. Huutaa vaan EI, jos yritän kysellä, että saisiko äiti halin. Yhyy  [:´((] Otso oli muutenkin aika vaisu ehkä viikon verran, mutta nyt on onneksi taas ollut oma iloinen ja kekseliäs itsensä  [:-)] Kaipa sitä mielialat ja jaksaminen pikkuisillakin vaihtelee. Eilen aloin käymään Otson pieniä vaatteita läpi. Niitä on kertynyt niin paljon, että myyn niitä pois. Kuvasin ja laitoin ensi yhdelle tutulle katsottavaksi ja sitten loput facebookin kirpparille.

Hirmuinen on nälkä. Mitään syömistä en ottanut mukaan, joten pitänee lähteä läheiseen lounas-kahvilaan lounastamaan.
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 30.08.11 - klo:12:05 »

Keskipäivää  [:-)]
Nyt on akkaa venytetty ainaksin muutama sentti tuli pituutta lisää, hetkeksi  :-)) Polskuttelemassa myös käyty samalla reissulla. Nyt pidetään sitten huilia loppupäivä, sopivasti satelee vettäkin , niin voi  vaan oleskella [:-)] Kaalilaatikko muhii uunissa ja siitä tuleekin aikas makoisat tuoksut  [:-)] Tiinalla tiedossa mukava päivä pikku Viljamin seurassa   [:35] kyllä lapset ovat ihania  [:-)] Telkkiselle kiitokset tsempityksestä  [:30] , päivä kerrallaan mennään ja katsotaan mitä jatkossa seuraa  [:-I]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 30.08.11 - klo:12:08 »

Päivää. Heräsin 11.00 kun puhelin soi. Menee aika pitkiksi mun aamut nykyään. Nyt sitä juodaan vasta aamukahvia. Jossakin vaiheessa aurinkokin näyttäytyi nyt on pilvessä. Tirpakkaa tiistaita [:-)]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 30.08.11 - klo:12:21 »

Huomenta!  [:-)]
Mahtavat värit Janin laittamassa kuvassa!

On aurinkoista nyt.
On tyyni nyt.
Tuulikin on tyyntynyt.

Positiivarit

Olin käyttämässä vauvaani neuvolassa
kun ympärillä olevat äidit puhuivat
rintaruokinnasta. Vanhempi tyttäreni
leikki lattialla ja kommentoi
kuulemaansa: "Meilläkin vauva ja isä
imee äitin tissiä!" -Anna-Liisa

:-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 30.08.11 - klo:13:06 »

Mahtoi äitiä nolottaa :-))  tai sitten ei [:-I]  Taaaaas sataa. Ajattelin käydä Kalasatamassa kuvailemassa graffiteja yms. mutta eihän se nyt käykkään. No, siskon kanssa ensin isän luokse kahvittelemaan, jospa sade sitten lakkaisi ja pääsisi hiukkasen ulkoilemaan.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 30.08.11 - klo:14:11 »

:-)) Marleenan positiivarille!   :-))

Laitoin uuniin muhimaan paistopussissa pari broilerinfilettä, perunasekoitusta, parsaa ja porkkanaa.  Harmi, kun ei ole puolukkaa sössön kanssa.

Aurinko paistoi pämpimästi, kun kävin kaupassa.  Nyt taas vaihteeks pilveilee.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #24 : 30.08.11 - klo:14:45 »

Mitähän, jos pitäis tänään vapaapäivän ja lämmittäisi vaikka saunan...

Oon kaksi päivää raatanut ulkorakennuksen edustan siivoomisessa. Siis kaiken puusavotan jälkeen, mikä sotku! Osa sahatuista laudoistakin (siis polttopuuta) lojui vielä siinä, ne sain kaikki vietyä liiteriin. Piipunmuuraus aiheutti oman sotkunsa ja kaiken maailman kamaa ja remppareksvisiittaa oli kallio täynnänsä. Niin paljon kertyny möhnää itse kalliollekin, että kalliota ei edes näkynyt! Jouduin RAAPIMAAN sen näkyviin... haravalla ja lumilapiolla! Puuh! Nyt näkyy wanha kallio taas.

Ihme ettei lihakset ole kipeet.  :-O Siis onks mulla muka hyvä kunto? :-O Oon sentäs tehnyt fyysistä raadantaa yht. n. 6 tuntia lähes tauotta.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #25 : 30.08.11 - klo:14:53 »

Meilloli aamulla siis ukkonen puoli kuusi ja myöhemmin vielä toinen. Salamat oli niitä semmosia - ei viiruja - vaan että koko taivaankaikkeus valaistui, melekoista. Maailmanennätyskaatosateen saattelemana. Koko yön satanut muutenkin. Juoruan, että muru oli mitannut vettä tulleen yli 40 mm. Mulla ei ollu niin paljoa.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #26 : 30.08.11 - klo:15:02 »

Taitaa olla tää meidän pihapiiri ainoa Suomenmaalla jossa ON SATANUT viime yönä ja aamusella. Sademittari näytti eilisestä illasta tämän päivän puoleenpäivään YLI 40mml vettä tulleen. Ja meillä on kaksi mittaria hieman eri paikoissa. Kummatkin näyttivät samaa.
Siis vettä tuli niin kaameasti koko yön ja viiden jälkeen ukonilman kanssa todella kuin saavista kaataen ja pitkään. Kolmikerroksisten ikkunoiden läpikin kuului humina. Salamat leiskuivat ja jyrinääkin oli mutta yllättävän vähän.
Vasta kahdentoista jälkeen selkeni ja aurinkokin pilkistelee.

Minulle riittäisi kyllä tämän kesä sateet jo kummasti. Luoja on muistanut Karhunkadun pihaa ihan kiitettävästi vedellä.

Onnikin piti viedä sateenvarjon alla aamukakille kun vettä tuli niin  [:-DD]
Toivottavasti ei tällä viikolla enää ihan näin paljoa sada. Mutta jos sataa niin sataa, mehän täällä porskutellaan gummareissa  [:12]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #27 : 30.08.11 - klo:16:20 »

Rupea muru viljelemään sieniä!

[:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #28 : 30.08.11 - klo:19:02 »

Ei piä tulla haikeeks jos ja kun näet hanhiparven suuntanaan etelä... Mie just näin. Mut NE KÄY VAAN TALVILOMALLA! Tää on niitten kotimaa! Joutsenet ja kurjet ja kaikki! Ne saa syksyisin halvalla meno-paluulippuja! [:-)] :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #29 : 30.08.11 - klo:19:07 »

Mulla on nyt saunassa petattu kaikki valmiiksi... ihan kaikki... löhöpaikka petattu (pehmee nojatuoli, jalat toisella tuolilla ylhäällä), saunajuomat, tupangit kaikki viety valmiiksi sinne. Pyyhkeet, laudepyyhkeet, ihan kaikk'. Ei tartte kui tuikka paikka tulee. :-))

Ai nii, tyyny viälä lauteelle. Joo joo! :-)) Ja parit koivunoksat. On mulla pari valmista vihtaakin, mut taidan säästää talveksi. En ole kova vihtoja, mutta se tuoksu on iiiiihqu. Käynpä taittelees jostakin koivunoksia...

Lapsoset ketterät kotihaasta saunanhan vihdan taittaa...
Kirjattu

Sivu luotiin 0.054 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.