Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Syyshortensia  (Luettu 170 kertaa)

Sus

  • Vieras
Syyshortensia
« : 11.09.11 - klo:19:08 »

Kattokaa nyt tätä mun syyshortensiaa. Se teki kolme noin isoa kukkaterttua! Noi pienemmät on normaalikokoisia, tuommosia se aina ennen on tehny...


Kirjattu

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Syyshortensia
« Vastaus #1 : 11.09.11 - klo:19:59 »

On komeat kukkatertut  [:-)]
Olen nähnyt erään talon pihassa samanlaisen kasvin ja ihastellut sen suuria kukkia, ovat tuollaisia kuin nuo sinun isoimmat.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Syyshortensia
« Vastaus #2 : 11.09.11 - klo:20:03 »

Tähän selvisi syykin. Ihmettelin miksi parissa oksassa on jättiläisiä, kun muissa tavallisia ja samat juuret kaikilla. Mitään ihmeellistä en ollut sille tehnyt. Äiti tiesi, että jos hortensian varren katkaisee, se tekee siihen seuraavaksi isommat kukat!

No en mie mitään ollu katkonut. Mut sit muistin! Remppamiehen koira oli katkassu pari vartta, se oli kesällä hihnassa kiinni pihalla ja oli sen hihnan kanssa onnistunut "tärvelemään" mun syyshortensiaa. Siitä OLI katkennut pari vartta. Muista, että mua vielä suututtikin. Ja nyt se teki tommoset. :-))
Kirjattu

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Syyshortensia
« Vastaus #3 : 11.09.11 - klo:22:14 »

Ymmärrän hyvin, ettet ole malttanut kasviasi katkoa. En olisi minäkään, mutta nyt, kun sait hoito-ohjeen äidiltäsi, niin varmaan rohkenet välillä vähän leikellä pensasta. Ihan hyvän työn remppamiehen koira oli sitten kuitenkin tehnyt, vaikka silloin suututtikin. Olisin minäkin ollut kiukuissani ja olinkin, kun viime talvena jänikset järsivät viikunan ja luumupuun aluista latvat poikki. Nyt ei enää suututa, sillä ne on kasvaneet tänä kesänä tosi hienosti  [:-)]

Varmaan nekin, joiden pihassa on syyshortensia, ovat kasviaan välillä leikelleet, sillä ainakin sen talon mies on kova puutarhuroimaan ja muutenkin heidän pihansa kukoistaa alkukesästä syksyyn.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 713
  • Lahti
Vs: Syyshortensia
« Vastaus #4 : 12.09.11 - klo:11:01 »

Hortensioita ihailen aina lenkkeillessäni Veran kanssa, Niitä on omakotitalojen pihoilla tosi upeita ja erikokoisia ihasteltavissa. [:-)]
Hieno on Sus sinunkin hortensia [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: Syyshortensia
« Vastaus #5 : 12.09.11 - klo:11:18 »

Onpa isot kukat Susun syyshortensiassa  [:-)]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 853
  • ***Keiju***
Vs: Syyshortensia
« Vastaus #6 : 13.09.11 - klo:20:56 »

Nätti on Susun syyshortensia! [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta
 

Sivu luotiin 0.224 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.