Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hammaslääkärissä  (Luettu 402 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Hammaslääkärissä
« : 12.09.11 - klo:09:31 »

Kävin tänään hammaslääkärissä. Oli yksi pieni reikä vielä paikattavana alhaalta oikealta. Annoin puuduttaa. Tuntui jotenkin kummalta se puudutus. Hetken päästä huomasin, että en saa oikeata silmääni kiinni lainkaan. Kysyinkin hammaslääkäriltä, että johtuuko se puudutuksesta. Hän sanoi, että ani harvoin käy noin. Nyt on naamani ihan kuin halvaantunut oikealta puolelta. Se suorastaan "roikkuu". Puoli yhdeksältä oli aika siellä. Vieläkään en saa silmääni kiinni. Toivottavasti ei jää tällaiseksi.

Onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta?
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Hammaslääkärissä
« Vastaus #1 : 12.09.11 - klo:09:48 »

Hurraa! Nyt saan jo silmäni kiinni. Kai se oikea olotila tästä muutenkin parantuu, enkä jää sen näköiseksi, että minulla olisi kasvohalvaus.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 12.09.11 - klo:10:13 »

On, mutta mulla kävi niin, että en saanut SUUTA AUKI!  [:-DD] Mua ei voitu operoida ollenkaan! Suu aukes n. 2 cm. Kyllä se hampilääkäri tiesi, että se oli sen moka... mut ei kertonu mulle. Sanoi seuraavalla kerralla vaihtavansa puudutusainetta.

Nyt viime vuonna kysyin mun uudelta hammaslääkäriltä, että mikä siinä oli. "Puudutuspiikki meni liian ylhäälle." Siellä on joku hermo. [:-I]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 12.09.11 - klo:10:15 »

Jostain hermosta ja sylkirauhasesta lääkäri mullekin puhui, mutta en vieläkään käsitä, miten sylkirauhanen tähän liittyy, kun silmää ei saa kiinni.  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 12.09.11 - klo:10:19 »

Niillä hermoilla on semmosia yhteyksiä joka paikkaan... puuduttaminen on itse asiassa aika vaikeaa ymmärtääkseni.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #5 : 12.09.11 - klo:10:20 »

Tääkin sen jälkeen kaiveli mun korvanalusia ja leukaperiä ja vaikka mitä... Minusta kuiteskin tuntuu, että hää oli vain tekevinään jotakin, kun tilanne nyt oli mikä oli. [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #6 : 12.09.11 - klo:10:20 »

Läksin kotiin enkä saanut neljään tuntiin suuta auki. Heh. Mä en ees banaania saanut mahtumaan suuhun. :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 12.09.11 - klo:10:30 »

Neljään tuntiin  :-O. Apua! Minulla onneksi kesti vain jotain puolitoista tuntia.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #8 : 12.09.11 - klo:10:31 »

Tästä on aikaa, puudutusaineet on parantuneet. Nykyään palautuminen kestää paljon vähemmän aikaa. Eläimillä muutes sama, muistan että joskus muinoin meni 4 tuntia että koira alkoi heräilemään puudutuksen jälkeen, nykyään sekin on nopeampaa.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 12.09.11 - klo:10:36 »

Vaikka tämäkin oli aika ikävä kokemus, niin vielä ikävämpi oli kerran, kun puudutus meni nieluun. Tuli kumma tunne, että nielu umpeutuu ja tukehdun. En uskaltanut edes sylkeä nielasta, kun tuntui, että se menee henkitorveen. Se oli kamala tunne, ja se puudutus kesti ainakin kolme tuntia.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #10 : 12.09.11 - klo:10:38 »

No toi nyt onkin jo ihan kamala tunne! :-O
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 12.09.11 - klo:10:39 »

Multa yks tunari kerran katkas hermon kun leikkasi hampaan juuria.
Kahvit ymt. meni aina rinnuksille, kun kupin reuna oli pyöree ja tur-
pavärkki neliskanttinen. Sitä riemua kesti varmaan 4 kuukautta. Vie-
läkin tuntuu hermosärkyä sen leikkausarven kohalla aina joskus.   [:-I]

Kerran osu puudutuspiikki johonkin nenän hermoon. Humahti tulikuumaks
koko nenä ja silmät alko vuotaa. Se kuitenkin helpotti ihan kohtuuajassa.

Tunareita mitä tunareita. Ja niitä on mun kohalle sattunu monta ja ihan
joka alalla.  [:-I]

Tervemenoa vaan hammaslääkäriin kaikki kammoiset.  :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sus

• Vieras
« Vastaus #12 : 12.09.11 - klo:10:40 »

Kauhutarinoita, ja kohta vanha hammaslääkäripelko taas palaa. [:-DD] Mä oon lähes päässyt hammaslääkäpelosta tän mun ihanan mussukkahammaslääkärin kanssa. Nuori mies. [:-)]
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #13 : 12.09.11 - klo:10:41 »

Hui  [:67] Onpas sulla ollut raju puudutus.
Mulle ei ole sattunut tuollaista koskaan,vaikka joskus on poski ollut turvoksissa.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #14 : 12.09.11 - klo:10:45 »

Mun isälle se vasta sattuikin. Tää ei liity hampaisiin, mut kitalakeen. Sillä tuli paise kitalakeen ja kipu oli aivan hirveä, pääsi samantien sairaalaan leikkaukseen, lääkärikin soitettiin kotoa. Nielu oli niin tulehtunut, että silloin ei puudutusaineet tehoa... joten... Veitsellä kurkku auki ilman puudutusta... [:-I] Se paise piti tyhjentää.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.066 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.