Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hammaslääkärissä  (Luettu 407 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Hammaslääkärissä
« Vastaus #15 : 12.09.11 - klo:10:46 »

Että tämmönen ketju... [:-I] Pitäiskö tonne kirjoittaa "ei heikkohermoisille". [:-DD] Kuten mulle! [:-DD]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 12.09.11 - klo:10:52 »

[:-DD] [:-DD]

Kaikkea sitä sattuu, ja kyllä teidän isää varmaan sattui  :-O

Marleenallakin kamala kokemus  :-O

Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #17 : 12.09.11 - klo:10:52 »

Juu ei heikkohermoisille :-))

Osaan aistia Mesiksen kokemuksen ja muidenkin. Minulla meni puudutusaineesta silmät kieroon ja se vasta oli vinkee olotila. Ajattelin, että jos kieroon jäävät ei auta muu kuin opetella elämään kierosilmäisenä :-))
No onneksi silmät palautuivat normaaliksi. Minulle ei puudutus/ nukutus aineet sovi, eli pitää olla äärimmäisen tarkka jos molempia joudutaan minun terveyden edistämiseen tekemään, siis mitä aineita käyttää.
Minulle on sanottu, että aina pitää muistaa kertoa näistä aineiden aiheuttamista reaktioista. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 12.09.11 - klo:10:55 »

Voi härregyd! Vai meni Telkkisellä silmät kieroon  :-O. Kamala tunne varmaan, ja kun minulla ainakin siihen liittyi vielä pelko, että ei palaudu, vaan jää sellaiseksi.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #19 : 12.09.11 - klo:11:05 »

Voi härregyd! Vai meni Telkkisellä silmät kieroon  :-O. Kamala tunne varmaan, ja kun minulla ainakin siihen liittyi vielä pelko, että ei palaudu, vaan jää sellaiseksi.

Ihan niin kamala, että puuduttaa en enää anna ellei ihan pakko tule eteen.
Eihän minun alahuuleni vasen puoli ole koskaan enää entiselleen tullut kun jouduttiin puuduttamaan viisaudenhampaan poiston vuoksi.
Huuli on puoleen väliin ihan tunnoton. Voisin neulan pistää läpi ei tuntuisi missään. Puudutusaine ja piikki osuivat johonkin hermoon ja se teki
minun huuleni tunnottamaksi :-)) lääkäri pahoitteli tapahtunutta ja kertoi silloin vuosia sitten, että on promille ihmisiä jolle näinkin voi käydä.
Olen hammaslääkärien kohtalon lapsi :-)) [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 12.09.11 - klo:11:15 »

Voi kamala  [:-(]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 12.09.11 - klo:11:41 »

:-)) Hyvä kommentti! 

Hui hitsi, minkälaisia kokemuksia teillä on hammaslääkärireissuilta!   :-O
No nyt mä vasta araks tulinkin hampilääkäriin menon kanssa. [:4]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #22 : 12.09.11 - klo:12:14 »

Jotennii tuntuu, että tää että hammaslääkärit sanoo "tämä on tosi harvinaista" ja "näin tapahtuu vain jollekin promillelle ihmisistä" niin... ettei se ihan niin ole...

Mutta ihminen tekee virheitä, möhläyksiäkin, toimii alalla kuin alalla...
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 12.09.11 - klo:12:28 »

Ei Kaarin tarvitse ja muidenkaan näiden minun kokemusteni perusteella ruveta hamppilääkäriä lisää pelkäämään.
Minulle ei todellakaan monen lääkeaineet sovi ja sentakia näitä kurjia kokemuksia on kohdalleni tullut.Kuten mainitsin
nukutusaineissa on samoja ainesosia kun näissä puudutteissa ja olen kaikille näille hyvin "allerginen" joten jos esim.
vielä jossain elämäni vaiheessa jouduin leikkaukseen pitää olla äärimmäisen tarkka käytettävistä lääkkeistä ettei käy niin,
että leikkaus onnistui potilas kuoli :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 12.09.11 - klo:14:35 »

:-)) Hyvä kommentti! 

Älä pelkää Kaarin. Minua on paljon puuduteltu ja vain kaksi (nämä kertomani jutut) ovat olleet keljuja. Ja jos vertaa näitä kokemuksia siihen, kuinka paljon sattuu ilman puuduttamatta, niin kyllä se puuduttamatta poraaminen on sata kertaa kamalampaa kuin nämä tuntemukset, mitä minulla on ollut, ja annan yhä edelleenkin puudutella.  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 12.09.11 - klo:21:56 »

Ihania lohduttajia.  [:-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #26 : 12.09.11 - klo:22:13 »

Lisätään vettä myllyyn!  [:-DD]. Mun hammaslääkäripelkoni alkoi n. 8 vuotiaana, kansakoulun hammaslääkärissä. Oli takana hammas hajalla ja sehän piti repiä pois, ei niitä ennen paikkailtu. No tuumasta toimeen... hammaslääkäri oli (ainakin tuntui siltä) ladon oven kokoinen iso mies. No, hammas puudutettiin tai piikki pari pistettiin. Ja lääkärisetä alkoi repiä hammasta pois, eihän se lähtenyt minnekkään. Huusin jo tässä vaiheessa kuin palosireeni. Lääkärinhoitaja otti sitten minut syliin piti pihtiotteella kiinni etten päässy käsillä huitomaan. "Karhu" otti poran, halkaisi hampaan neljään osaan ja veti juuren kerrallaan pois ja minä huusin! Juuret olivat valehtelematta tuuman mittaiset! Vieläkin on leukaluussa kolot siitä hampaasta. Kun minut lopulta päästettiin siitä piinapenkistä, minua ei saatu hammaslääkäriin kuin vasta parikymppisenä.
Puudutus ei koskaan ole onnistunut, korkeintaan 15 min. on turrana, sitten alkaa kipu tuntua. 5 piikkiäkin on annettu, ei turru ei.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 12.09.11 - klo:23:17 »

Mä olen kanssa kuullut tuon tyylisiä juttuja entisajoilta. :-O
 [:-//]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #28 : 13.09.11 - klo:09:41 »

Kauheita juttuja  [:67]

Mulla ei ole puudutuksen kanssa ollut onkelmia. Johtuu varmaan siitä etten anna
puuduttaa  :-)) Paitsi jos hammas poistetaan,  niin silloin tietty.  :-))
Mä mieluummin kärsin sen muutaman minuutin, kuin olen tuntikausia poski turtana.

Yhtä viisaudenhamppia multa on poistettu yli tunnin.  [NUT] Se oli hammas, missä ei ollut
tullut ikenen yli kuin ihan pikkasen hamppia. Sitä se lekuri, ei sitten millään saannu sieltä kaivettua.
Lekuri juoksutti hoitajaa hakemaan välillä toisesta huoneesta, erilaisia työkaluja, ja kyseli multa,vähänväliä
että "onko potilas tajuissaan"   [NUT] ja hoki "potilas silmät auki !" En olis jaksannu pitää auki senenempää
suuta kuin silmiäkään  [:-/] No, lähti se sieltä sitten loppujenlopuksi. Siinä hampissa oli juuret sivullepäin
käyriksi kasvannu, ja sen tähden ei meinannu lähteä.

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sus

• Vieras
« Vastaus #29 : 13.09.11 - klo:12:21 »

Multa ei ole vielä koskaan poistettu yhtäkään hammasta... [:-I] Se mua pelottaa, kun kaikenlaista kauhutarinaa on kuullut. [:4] Viisaudenhampaita mulle ei oo tullut.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.055 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.