Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kuka seuraa sivustoja millä käyt lataa...  (Luettu 227 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Kuka seuraa sivustoja millä käyt lataa...
« : 18.09.11 - klo:10:45 »

...http://www.ghostery.com/download.

Itse latasin  [:-)] ja kuukkeli sekä FB olivat ahkerimmat sivustojen seuraajat. Pönttöfoorumia ei seurannu tällä hetkellä kukaan.
Kun ja jos lataat sen. tulee otsikkoriville oikeaan ylälaitaan "haamun"kuva ja jos sen vieressä on numero niin klikkaa sitä niin näät ketkä myöskin sivua seuraavat.

Seuraava teksi lainattu eräältä sivustolta:

"Selaimiin on saatavana lisäosa- Ghostery. Asensin sen.

Ohjelma näyttää, että esimerkiksi Kamerafoorumin käyttöämme seuraa eräs yhtiö, jonka pääkonttori on ison veden takana. Vaikkapa Ilta-Sanomien lukemistamme seuraa kuusi (6) tahoa. Näiden lisäksi palvelimilta tulevat evästeet tarkentavat seurantaa. Ja vielä palvelimetkin kirjaavat ylös palvelutapahtumia. Tietoja yhdistelemällä profiloidumme. Vähän niin kuin tikkataulu puuseinällä. Kun siihen on joku kesä tikkaa heitetty, taulun paikka ja muoto näkyvät seinässä, vaikka taulu olisi heitetty roskiin (mökillä metsään)."
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Kuka seuraa sivustoja millä käyt lataa...
« Vastaus #1 : 18.09.11 - klo:10:53 »

:-O 
Onhan tuosta seuraamisesta toitotettu, mut en tiennyt, että se nuin tarkkaa touhua on. [:-/]
Tokko tuota linkkiäsi saa Suomeksi?
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 18.09.11 - klo:11:15 »

Taisi olla enkku mutta kun klikkaa vaikkapa firefox niin se asentuu sille. Ei siinä kieliä tartte kun näkee yhdellä klikkauksella mitä sivustoja siellä kurkkii ja urkkii.  [:-)] Muuta tietoa en mä tarvitse.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 18.09.11 - klo:11:19 »

6 seuraa iltistä

Voihan noita outoja nettisivuja blokata pois  [:-)]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #4 : 18.09.11 - klo:11:28 »

Mun motto nykyään on että parempi kun en puutu asioihin mitä en ymmärrä. Mä olen vahingossa poistanut koneeltani ohjelmia joita luulin turhiksi ja hups vaan kone on ollut siitä lähtien kohtuu jumeksissa koska olikin kai tärkeitä. Takaisin en voi ladata kun en ymmärrä mitä poistin  :-))

Siksi mä en voi ottaa mitään tollasia ohjelmia koska mä blockaisin kaikki hyödylliset jutut ja jättäisin vaaraliset  [:-DD]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 18.09.11 - klo:11:32 »

Mä blokkasin noi kaksi ensimmäistä, muutoin en kyllä blokkaa mitään, kunhan uteliaisuuttani seuraan ketkä.... [:-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #6 : 18.09.11 - klo:11:36 »

Latasin sen Firefoxiin, mutta siitä sinisestä haamukuvasta en saa mitään infoa. Aukee vaan ne sen ohjelman omat sivut. Siitä yhdestä sivusta olisi kait pitänyt ruksia jotain, tai ottaa rukseja pois, en yhtään tajunnut mitkä. Toi on helppo näemmä poistaa senkun vaan klikkaa firefoxin lisäosista sen pois.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 18.09.11 - klo:11:42 »

Mun motto nykyään on että parempi kun en puutu asioihin mitä en ymmärrä. Mä olen vahingossa poistanut koneeltani ohjelmia joita luulin turhiksi ja hups vaan kone on ollut siitä lähtien kohtuu jumeksissa koska olikin kai tärkeitä. Takaisin en voi ladata kun en ymmärrä mitä poistin  :-))

Siksi mä en voi ottaa mitään tollasia ohjelmia koska mä blockaisin kaikki hyödylliset jutut ja jättäisin vaaraliset  [:-DD]

Mulle tuli jatkuvasti varoituksia, jos oisin halunnut ladata linkkejä, tai avata.
Vaarana on myös, että mulle kävis samoin, kuin zeenerille.  [:-DD]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #8 : 18.09.11 - klo:11:53 »

Kun ei paljo ymmärrä tota lontoota, niin poistin sen koneelta. Ja muutenkin turha kerätä koneelle sellasta, mille ei ole tarvetta.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 18.09.11 - klo:12:06 »

"Selaimiin on saatavana lisäosa- Ghostery. Asensin sen.

Ohjelma näyttää, että esimerkiksi Kamerafoorumin käyttöämme seuraa eräs yhtiö, jonka pääkonttori on ison veden takana. Vaikkapa Ilta-Sanomien lukemistamme seuraa kuusi (6) tahoa. Näiden lisäksi palvelimilta tulevat evästeet tarkentavat seurantaa. Ja vielä palvelimetkin kirjaavat ylös palvelutapahtumia. Tietoja yhdistelemällä profiloidumme. Vähän niin kuin tikkataulu puuseinällä. Kun siihen on joku kesä tikkaa heitetty, taulun paikka ja muoto näkyvät seinässä, vaikka taulu olisi heitetty roskiin (mökillä metsään).

Niinpä, tätä foorumia (kamerafoorumi), ja yleensäkin Kameraseuran/lehden sivuja analysoi Google Analytics. Se kerää seuraavat tiedot jokaisesta kävijästä:
Käyttöjärjestelmä
Näyttö (värit, resoluutio)
Selain
Maa
Mistä tuli (hakukone, suora linkki, tai tuliko joltain sivulta linkin avulla)
Kuinka pitkään oli sitella
Lisäksi;
oliko ensimmäinen käynti, tai monesko kerta

Yleensäkin kaikilta muilta spidereilta ja muilta seurantaohjelmilta on sitä mukaa kun niitä havaitaan on poistettu (IP-osoite) lukuoikeudet. Edellämainittuja tietoja ja niiden yhteenvetoa käytetään lähinnnä seuran/lehden sivujen kehittämiseen ja ylläpitoon."

En yllytä ketään asentelemaan mitään, itseäni vaan kiinnostaa. Siis, pönttöä ei seuraa mitkään "haamut" [:-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #10 : 18.09.11 - klo:14:18 »

Marle, en meinannutkaan, että sä olisit yllyttänyt. Kiinnosti vaan katsoa, että millainen juttu se on.
Aika monia härppeitä pystyy esim. firefoxin adblockilla estämään.
Mä vaan, että se gosthery-kuva näkyi sinisenä haamuna tuolla reunassa.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 18.09.11 - klo:19:11 »

Aika monia härppeitä pystyy esim. firefoxin adblockilla estämään.
Mä vaan, että se gosthery-kuva näkyi sinisenä haamuna tuolla reunassa.

Ne sivut jotka ghosteri näyttää näkyy numeroina "sinisen haamun" vieressä. Juu, mulla on kanssa käytössä adblock, saa mainokset kyytiä "estä" painikkeella  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.056 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.