Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kuvia Iitin mökiltä.  (Luettu 1583 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Kuvia Iitin mökiltä.
« : 20.09.11 - klo:11:10 »

Käytiin sunnuntaina Iitissä mökillä ulkoilemassa ja saunomassa. Otin sitten vähän kuvia teille näytiksi miltä siellä näyttää, Sus taisi jossakin ketjussa kyselläkin että olisko kuvia mökiltä. Mitään luksustahan tuolla ei ole mutta onneksi ei olla sellaiseen totuttukaan.
Hirmusesti tuli kuvia mutta koittakaa kestää [:-P].

Tässä mökki siltä puolelta mistä tullaan autolla.

Mökki etupuolelta.

Aitta.

Puuvaja on punainen ja varasto vihertävän kukertava :-)).

Huussi, joka ei ole kallellaan vaikka siltä voisi näyttää. Vessa on onneksi vasta pari vuotta vanha ja se on sellainen kompostoiva vessa johon voi laittaa myös kaiken biojätteen. Eikä haise, mikä on mulle tosi tärkeetä.

Tätä kutsun pöminäksi :-)). Siihen aiotaan ensi kesänä tehdä jotain ulkokeittiön tapaista. Kolussa käyneet muistavat sen meidän ison pihagrillin, se on tarkoitus viedä Iittiin ja sijoittaa johonkin tuohon Pöminän seutuville. Keväällä täytyy alkaa heti niittää, tai jos voi ruohonleikkurilla leikata tuota pöminän ympäristöä, niin ei kasva sitten niin paljoa tuota heinää ym. siinä ympärillä.

Tällaisia isoja tervaleppiä kasvaa pihapiirissä, ja niitä on paljon! (ei ihan osunut tuo mun kuva-asettelu kohdalleen :-)))

Rantamaisemaa. Tuohon rantaan tehdään ensi kesänä uimalaituri.

Rannan suunnasta mökille päin.

Syysmaisemaa. Kaislojen syysväri on mun mielestä kaunis.

Löydettiin tällainen huiman korkea ja jyrkkä kallio siitä ihan mökin läheltä. On vaan niin kovin vaikeaa saada kuvaan se todelisuus näkymään, siis se jyrkkyys ja korkeus. Mutta ihan mahtavan näköinen se oli. Muutenkin sillä seudulla on tosi paljon tuollaisia korkeita isoja kallioita. Kuten myös tuossa edellisessä syyskuvassa hiukan oikeassa laidassa näkyy.

Kallio oli niin jyrkkä että siitä ei tietenkään päässyt suoraan ylös, mutta tietä myöten pääsi kiertämään kallion. Tiekin nousi koko ajan ylöspäin ja oli aika jännää paikkaa kun siellä korkealla oli suota. Ja sitten tien päässä tälläinen kota :-O. Kodassa on ihan uusi katto, ja muutenkin sisällä oli siistiä. Lähimaillakaan ei kuitenkaan ole taloa eikä mökkiä, joten en sitten tiedä onko jonkun yksityinen kota vai joku yhteiskäytössä oleva. Päätettiin kuitenkin joskus käydä siellä tulilla, mökiltä matkaa vain reilu kilsa.

Mökin päädyssä kasvaa tällaista korkeaa tatar-kasvia. Nuo on vissiin sen kukkia nuo valkoiset, ovat ilmestyneet nyt syksyllä. Mikähän tatar lienee kyseessä?

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Kuvia Iitin mökiltä.
« Vastaus #1 : 20.09.11 - klo:11:13 »

Hieno paikka.

Ei ole muuten mikään ihme, että valkoselkätikka oli pihassa. Voisi hyvinkin pesiä noissa tervalepissä  [:5]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #2 : 20.09.11 - klo:11:13 »

[:5] [:5] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 20.09.11 - klo:11:17 »

Hieno paikka.

Ei ole muuten mikään ihme, että valkoselkätikka oli pihassa. Voisi hyvinkin pesiä noissa tervalepissä  [:5]

Ainakin parissa tervalepässä näkyykin tikankoloja. Ja tervalepässä se valkoslkäkin silloin piipahti.
Jännittää kyllä ihan hitsisti, että mitä kaikkia lintuja tuolla sitten keväällä näkeekään.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #4 : 20.09.11 - klo:11:43 »

Kyllä näiden kuvien perusteella viihtyisin itsekin tässä teidän uudessa paikassa. Oikein on nätin näköistä ja kuten sanontakin on,
että kauneus on katsojan silmässä, ehkä se omien silmien kauneuden katsonta nyt hyvin näkyy näitä kuvia katsellessa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 20.09.11 - klo:12:04 »

Voi minkälainen aarre teillä on!  Onnea!  [KIPPIS] [KIPPIS]
Kaikkialla on niin viihtyisää.  Maasto on tasaista ja hyvin hoidettua.  En edes ala luetella plussia, kun niitä on niin paljon.
Onneksi olet eläkkeellä, niin on aikaa toteuttaa suunnitelmianne. [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #6 : 20.09.11 - klo:12:06 »

Hieno ja kaunis paikka teillä on siellä. [:-)]

Ihanat kuvat ja on tosi vaihtelevaa maisemaakin vielä. [:-)]

Lisäys. Niin siitä kodasta tuli mieleen, ettei olisi hirvimiesten kota?
Jonkin tuon tapaisen olen joskus nähnyt ja se oli paikallisten metsästäjien kota. Oli vain kyllä isompi kuin tuo. :)
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 20.09.11 - klo:12:27 »

Kaunis ja upea paikka on Iitin mökki rantoineen, puineen ja kallioineen.  [:5]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #8 : 20.09.11 - klo:12:52 »

Kaarin, työtön oon, en vielä eläkkeellä :-)).

Deb, voipi tuo vaikka hirvimiestenkin kota tosiaan olla. Tykkääköhän ne huonoa jos siellä joskus joku muukin kahvit keittelee ja makkarat paistaa. Ja korjaa omat roskansa ja jälkensä muutenkin pois.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 20.09.11 - klo:12:54 »

Kaarin, työtön oon, en vielä eläkkeellä.  :-))

Tiina, sori!  [:-DD] Mutta kuitenkin sulla on nyt, ainakin toistaiseksi aikaa...  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : 20.09.11 - klo:13:04 »

Kaarin, työtön oon, en vielä eläkkeellä.  :-))

Tiina, sori!  [:-DD] Mutta kuitenkin sulla on nyt, ainakin toistaiseksi aikaa...  [:-)]

Juu, sitä on. En vaan ymmärrä minne se häviää [:-DD]. Nytkin sain vasta just puettua vaatteet päälleni. Mutta tätähän mä halusinkin, että ei oo pakko tehä mitään jos ei halua.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 20.09.11 - klo:13:10 »

Oikein onkin mukavan näköinen mökki ja tosi mukavalla paikalla [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #12 : 20.09.11 - klo:13:30 »

Kiitos kuvista, ihana paikka!! [:-)]

Voi hitsi mitä mulle kävi, kun rupesin kattoon kuvia alhaalta ylöspäin ni mie ihan oikeesti luulin, että se kota on se teijjän mökki...

[:-I] [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #13 : 20.09.11 - klo:13:30 »

Ei sillä ettei tuossa voisi kesäisin asustella, yks ikkuna ois kiva siinä tapauksessa... :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #14 : 20.09.11 - klo:13:31 »

Ai onhan siinä ikkuna.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.06 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.