Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Jatkokertomus n:o 3  (Luettu 283 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Jatkokertomus n:o 3
« : 23.09.11 - klo:14:22 »

Oli tavallinen lauantaiaamu. Venyttelin sängyssä jäseniäni ennen kuin jaksoin nousta ylös. Kipaisin pyjamassa postilaatikolle hakemaan aamun lehden. Kahvin tuoksun täyttäessä asunnon syvennyin lehteen. Kun sain kahvikupin käteeni, suuntasin rutiininomaisesti tietokoneelle. Kun avasin tietokoneen...
Kirjattu

Sus

• Vieras
Vs: Jatkokertomus n:o 3
« Vastaus #1 : 23.09.11 - klo:14:34 »

... huomasin saaneeni sähköpostiviestin minulle täysin tuntemattomalta henkilöltä. Henkilö aloitti ystävällisesti ja kohteliaasti. Hän sanoi olevansa...
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #2 : 23.09.11 - klo:14:37 »

Tuttu minulle, mutta minulle ei vaan millään tullut mieleeni, että kuka tämä henkilö oli, kunnes huomasin, että tekstissä puhuttiin aivan minulle tuttua asiaa, joten sitten yht'äkkiä sain muiston, että henkilö onkin...
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 23.09.11 - klo:14:41 »

...lapsuuden aikainen naapurini Kerttu, joka muutti Yhdysvaltoihin meidän ollessa noin kymmenen vuotiaita. Kerttu kirjoitti, että...
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #4 : 23.09.11 - klo:14:50 »

...halusin ottaa sinuun yhteyttä näin sähköpostilla monen vuoden jälkeen, kun me oltiin hyviä kavereita silloin vuosia sitten.
Mitä sinulle kuuluu? Vaihdetaan kuulumisia, jos sinulle sopii, näin sähköpostin välityksellä.
Voimme kertoa omasta nykytilanteesta ja...
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 23.09.11 - klo:15:21 »

...suunnitella tapaamista, koska olen tulossa käymään Suomessa lähiaikoina. Kerroin Kertulle, että asun edelleen kotipaikallani tässä pikkuisessa rupukylässä. Niin minä vain tänne jumituin. Opiskelin Helsingissä ja valmistuttuani pääsinkin synnyinkuntaamme töihin. Kuntien yhdistyttyä siirtyi työpaikkani naapurikuntaan, mutta mihinkäs sitä nyt enää tämän ikäinen kotoaan lähtisi. Täällä minä asustelen kissani Eeron kanssa. Enemmän minua kuitenkin kiinnostaa, että mitä sinä olet Kerttu tehnyt nämä vuosikymmenet? Voin vain kuvitella, että se on jotain todella mielenkiintoista ja kaikkea muuta kuin oma elämäni on, luksusta Hollywoodissa ehkä...
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #6 : 23.09.11 - klo:15:25 »

...ja perheen perustamista.
Mutta tuo tapaaminen kuullostaa oikein mukavalta ja eiköhän me jotenkin se järjestetä.
Kun sinä tulet Suomeen, niin kerrohan...
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #7 : 24.09.11 - klo:15:41 »

(Eikös kukaan ole tähän keksinyt jatkoa?!)

(...No mä koitan jatkaa...)

...Missä voisimme tavata ja koska?
Tähän Kerttu vastasi, että...
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sus

• Vieras
« Vastaus #8 : 24.09.11 - klo:15:48 »

Koneeni laskeutuu Helsinki-vantaalle viikon päästä perjantaina. Sopiiko, että soitan sinulle, kun olen Suomessa?

Tottakai se sopi ja näin kävi. Viikon päästä puhelimeni soi, siellä oli Kerttu, joka...
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 24.09.11 - klo:16:15 »

.. ulkomaisella korostuksella esitteli itsenä Kerttu Kurviseksi.  Matkakuulumiset vaihdettuamme kerroin hänelle jo aiemmin selvitämäni bussiaikataulut kuinka hän pääsisi kotipaikkakunnallemme ja voisimme sitten tavata siellä.  Kuulin hänen hämmentyneen yskäisynsä, kun hän vastasi"; Että ei nyt millään ehdi, vaan.....
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : 24.09.11 - klo:17:39 »

pitää kipin kapin mennä lähimmälle ärrälle...kun lotossa on 9 millin jättipotti, ja nyt tuli sellainen tunne, että tälläkertaa se voitto napsahtaa minulle. Mennään sitten yhdessä juhlimaan miljonnääriksi tulemistani..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 24.09.11 - klo:18:15 »

Hyvä kun muistutit. Minullakin on lotto viemättä. Äkkiä sen tuosta kipasen ja sen jälkeen sitten....
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #12 : 24.09.11 - klo:18:38 »

Kerttu häippäsi ärrälle ja mä perässä, raapustelimme numerot salassa toisiltamme ja otimme kuitit talteen. Katselin Kerttua vähän syrjäsilmällä. Onpas hän hyvin säilynyt... ja tuhat ja yksi kysymystä täytti pienen pääkoppani.
Kuule, mennäänks tuonne kahville nyt vähäksi aikaa, ennen kuin sun bussis kotipaikkakunnallesi lähtee? kerkesin kysyä, kun Kerttu jo paineli ulko-ovelle ja huikkasi mennessään...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

• Vieras
« Vastaus #13 : 24.09.11 - klo:18:53 »

"Oota, voitetaan nyt ensin!"
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #14 : 24.09.11 - klo:21:31 »

...Vaikka sitten loppujen lopuksi ei mitään voittoa kummallakaan tullut.
Me katsoimme toisiamme ja häkellyimme hetkeksi, kunnes Kettu tokaisi, ettei hänelläkään voittoa ollut.
Purskahdimme yhteiseen nauruun ja tilanne laukesi sillä.

Sitten suuntasimme sinne kahvioon ja...
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sivu luotiin 0.263 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.