Tässä sitä jatkoo... Tämä kannattaa lukkee, vaikka ei millään jaksaisikkaan. Tarina olkoon opiksi ja opetukseks kaikille.
Yhtenä päivänä ajattelin, että koetan laittaa myyntiin muutamia kultakoruja, kun niin paljon mainostettiin, että nyt on hinnat huipussaan ja joka paikassa
asiasta mainostettiin. Tämmönen liikuntarajoitteinen kun oon, ni ajattelin pääseväni pienemmällä vaivalla. Niinhän minä luulin.
Tilasin netistä postituskuoren. Eivät suostuneet laittamaan sitä, ennenku kerroin mistä olin ko. firmasta tiedon saanut... kerroin, että netistä.
Sain kuoren ja joskus viikon päästä postitin korut. Sanoin siskolleni, että näinköhän nään ennää korujani, saati sitten rahoja. Hän sano, että höpöhöpö, eihän ne voi ihmisiä huijata tuommosessa asiassa. Kohta tuli kirje, että laitoimme sulle kuoren, mihinkäs oot korus laittanut???
Postitin korukuoren keskiviikkona. Postin seurannan mukaan se oli kuitattu vastaanotetuksi pe-aamuna. Kuoren mukana tuli ohje, että laittaa tilausnumero ylös, että voin seurata sen avulla lähetyksen vaiheita. No, ei sillä numerolla kuulemma ollut heillä lähetystä!!! Soitin sinne Helsingin numeroon ja sanoivat, että minun pitää laittaa sähköpostia. No laitoin ja monta kertaa.
Seuraavana keskiviikkona tuli sähköposti, että onneksi olkoon, olemme vastaanottaneet lähetyksesi ja alamme arvioimaan sitä. Jos et ole kolmen vuorokauden kuluessa saanut rahaa tilillesi, niin ota taas yhteyttä heihin. No ei kuulunu rahoja ja soitin taas heille. Täti sano, että eivät ole voineet laittaa rahoja, kun tilinumerossa on ollut jotain vikaa. Kysyin, että minkälainen se tilinumero siellä heillä on? Vastas, ettei hän tiedä!!! Vain postitusosasto tietää sen. No annoin hänelle uudestaan tilinumeroni.
Seuraavana päivänä eli 1 1/2 viikon päästä korujen lähettämisestä tililleni oli ilmestynyt n. 40 euroo! Sain hepulin ja soitin taas, että miten tämä on mahdollista??? Luulin pilkkuvirheeksi. Selittivät, että mukana on ollut kultaa sisältämättömiä esineitä. Kysyin, että mitkä niistä eivät sisällä kultaa ja että mitä ja kuinka monta grammaa ja mihinkä grammahintaan niistä on hyväksytty? Sanottiin, etteivät he anna minulle sellaista tietoa. Heidän ei tarvitse! Sanoin, että haluan sähköpostiini selvityksen. Seuraavana päivänä tuli selvitys. Samat sanat paperilla. Eivät anna mitään tietoja, koska heidän ei tarvitse niin tehdä!!! Pyysin tilinumeron, johon voin summan palauttaa ja vaadin, että kaikki koruni (myös heidän mukaansa kultaa sisältämättömätkin) on palautettava heti.
Sain tilinumeron, joka oli saksalaisessa pankissa ja maksoin heti summan takaisin. Tuli ilmoitus, että olemme saaneet rahapalautuksen ja n. 3 vrk:n sisällä pitäisi koruni tulla takaisin. No tulivathan ne onneksi kaikki. Mukana oli kirje, että ovat pahoillaan, kun peruin kaupan ja pyysivät suosittelemaan heitä ystävilleni ja tuttavilleni!!! No tässähän minä nyt annan suositusta teille kaikille!
![Nauraa [:-DD]](http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/Smileys/Ponttola_1/9.gif)
Laskin, että koruistani oli hyväksytty n 11g. Ja sen mukaan olivat maksaneet 3.70e/gramma. Juuri sen arvioinnin aikaan kullan kokonaisgrammahinta oli yli 44 euroa, joten muut liikkeet olisivat hyvittäneet n. 20e/gramma. Nyt kullan päivän hinta on vähän yli 38 euroa. Eli pitänee odotella millonkahan se taas nousee, jos nousee.
Eli koruni matkasivat ensin Helsinkiin, josta ne lähetettiin Englantiin. Rahat maksoi saksalainen pankki. Ja Englannin kuninkaallinen posti lähetti minulle koruni takaisin. Koko reissuun meni aikaa n. 3 viikkoa.
Tunnen itseni täysin kusetetuksi kyseisen firman ansiosta. Ja entäpä sellaiset ihmiset, jotka eivät ymmärrä oikeuksiaan, eivätkä ota asioista selvää? Tyytyvät vain siihen mitä saavat. Tällaisilla rikollisilla konsteilla tienataan valtavat määrät pilkkahintaan kultaa, joka myydään eteenpäin suurella voitolla.
Näin se maailma pyörii. Älkää hyvät ihmiset laittako mittään postikulta-nimiseen firmaan. Älkää ainakaan mittään arvokasta.
Tuossa Katsomon linkissä olevassa ohjelmassa ko. firma oli listan suurin huijari. Maksoi samasta esineestä 10 euroo, kun paras firma maksoi 40 euroo. Kyseessä oli uusi valkokultasormus, joka maksoi 250 euroo. En muuten antanut juttuvihjettä tuon ohjelman tekijöille, vaikka mieli olis tehny. Joku muu kerkes tehä sen ennemmin.
Miksihän minun kohalla kaikki mennee aina persieelleen? Tämäkään tappaus ei saa minua yhtään positiivisemmaks. Siksi päätän olla edelleenkin pessimisti. Joskus se kannattaa.