Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttölänpäivä 20.11.2011 klo 20 - 11[23]  (Luettu 770 kertaa)

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
Vs: Pönttölänpäivä 20.11.2011 klo 20 - 11[23]
« Vastaus #45 : 20.11.11 - klo:20:41 »

Hitsi sitä meidän isoa Tallinnan reissua silloin kauan sitten, kun kadotimme Leilan ja Hömis ja Punis kävi vähän hierojilla  [:-DD] [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 20.11.11 - klo:20:42 »

Ekan viestini kirjoitin jo vanhan pönttölän aikoihin. Sanamuotoa en muista, mutta se koski Elviira-tinttiä, josta oli tullut jo pienimuotoinen julkkis. Kamerapöntössä kun saatoimme seurata sen yöpymisrituaaleja, sekä lähtemisiä ja tulemisia. Pönttöä olin seuraillut jo vuoden 2003 joulukuusta asti kunnes keväällä sitten aloin osallistua keskusteluihin.

Eräänä iltana maaliskuun loppupuolella v. 2004 ei tinttarainen enää tullut pönttöönsä yöpymään. Siihen aiheeseen kirjoitin ensimmäisen kommenttini. Siitä virisi aika vilkas keskustelu, joku muistaakseni sanoi jotenkin niin että "nyt on tyttö joron jäljillä"  [:-DD]

Näin se alkoi, lähes kahdeksan vuotta sitten ja sillä tiellä olen edelleen.  [:-)]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #47 : 20.11.11 - klo:20:43 »

Pyris on ihan joron jäljillä vieläkin  [:-DD]
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #48 : 20.11.11 - klo:20:45 »

Pönttölänpäivää!
En muista, milloin tulin pöntölle, mutta olin jo silloin, kun oli tapaaminen rva Hömötiaisella, kai siis vuonna 2005.
Hömiksen luona en ollut, mutta Viron retkellä (oliko kesällä 2006?) olin ja pikkujouluissa Tervasaaressa 2006.
Elviira-tintin muistan hyvin, siis ehkäpä koukkuunjäämisvuosi on 2004?
Kylläpä vuodet vierivät!! :-))
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 20.11.11 - klo:20:46 »

Pyris on ihan joron jäljillä vieläkin  [:-DD]

Juu.  [:-DD]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #51 : 20.11.11 - klo:20:49 »

Mä olin silloin Hömiksen luona siellä ekassa tapaamisessa, olin töissä yöllä leiponut sämpylöitä ja laittanut korin muovipussiin. Unohdin torkkujen ajaksi avata pussin ja sämpylöistä tuli hieman ruttuisia. Mutta taisivat maistua ihan hyvältä.

Mullahan pönttölä on mullistanut maailman totaalisesti,kun tätä kautta löytyi tuo toinen puolisko  [:38]

Juu, vieläkin muistan ne Zeenerin sämpylät. Parempia en ole syönyt en ennen sitä enkä sen jälkeen. Ennen tapaamista Kaija kävi tuomassa mulle pakkaseen jätskejä ainakin. Silloin oli jo varmaan tiedossa Jarmon mieltymykset ja ne otettiin huomioon.
Mukana oli myös silloin Marfa, Risto ja Kukkanen, Veke - ketä muita. Meitä oli ainakin 17 ihmistä.

Ja taitaa Zeener olla ensimmäinen, jokia on täältä ja tästä porukasta toisen puoliskon itselleen löytänyt! Hienoa!

Hei, muistattekos sitten ne Oulun reissut. Kun lentää lekoteltiin aamukoneella Ouluun, tavattiin Väenö ja iltakoneella sitten kotiin takaisin. Oli ne huimia hetkiä onkohan niistä kuvia missään
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #52 : 20.11.11 - klo:20:52 »

Elviira talitiaisen muistan ja sitähän tulikin seurailtua yöpymässä. [:-)]

Mä taisin liittyä foorumiin syksyllä v. 2004 eli Elviiran yöt olivat varmaankin se eka juttu, jota seurailin tiiviisti.

Täytyy sanoa, näin jo kokeneena pönttöläisenä, että silloin alkuaikoina oli vielä jonkinmoista arkuutta vastailla viesteihin.
Toki, nytkin vastaan niihin viesteihin jotka kiinnostaa. :-)) [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #53 : 20.11.11 - klo:20:52 »

Muistan muuten ikuisesti ensimmäiset kirjoittelun aloitukseni täällä. Silloin oli kai jo selvillä, että on Elviira ja silleen. Minä siitä sitten rupesin mielikuvittelemaan Elviiraa ja naapuripöntön poikatiaista ja heidän kuherteluaan. Siis silleen vaan leikkisästi.

Siihen sitten joku - minun mielestäni - tosikko - vastasi aika napakasti, että tuollainen eläinten "inhimillistäminen" on aivan sairasta. Ja minusta kun se vaan oli pientä sadun poikasta . Pahoitin mieleni niin, että vieläkin sen muistan.

Mutta pöntöllä on pysytty!
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #54 : 20.11.11 - klo:20:56 »

Mä olin silloin Hömiksen luona siellä ekassa tapaamisessa, olin töissä yöllä leiponut sämpylöitä ja laittanut korin muovipussiin. Unohdin torkkujen ajaksi avata pussin ja sämpylöistä tuli hieman ruttuisia. Mutta taisivat maistua ihan hyvältä.

Mullahan pönttölä on mullistanut maailman totaalisesti,kun tätä kautta löytyi tuo toinen puolisko  [:38]

Juu, vieläkin muistan ne Zeenerin sämpylät. Parempia en ole syönyt en ennen sitä enkä sen jälkeen. Ennen tapaamista Kaija kävi tuomassa mulle pakkaseen jätskejä ainakin. Silloin oli jo varmaan tiedossa Jarmon mieltymykset ja ne otettiin huomioon.
Mukana oli myös silloin Marfa, Risto ja Kukkanen, Veke - ketä muita. Meitä oli ainakin 17 ihmistä.

Ja taitaa Zeener olla ensimmäinen, jokia on täältä ja tästä porukasta toisen puoliskon itselleen löytänyt! Hienoa!

Hei, muistattekos sitten ne Oulun reissut. Kun lentää lekoteltiin aamukoneella Ouluun, tavattiin Väenö ja iltakoneella sitten kotiin takaisin. Oli ne huimia hetkiä onkohan niistä kuvia missään

Mä muistan aina, kun luin niitä Rouva Hömötiaisen kertomuksia siitä lentomatkasta ja tapahtumista sitä ennen.
Esim. Hän sanoi suunnilleen näin, että nyt on höyhenet suittu ja sulat ojennuksessa ja ei kun nokka kohti Oulua... ja jotain tuontapaista.

Tällaiset kertomukset ovat olleet tätä pönttölän eliksiiriä, jota on todella hauska lukea!  [KIPPIS]  [:-)]  [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #55 : 20.11.11 - klo:21:03 »

Täällä sitä on roikuttu vaihtelevalla menestyksellä.  Melkoisen sattumalta aikoinaan tänne tulin, olin seurannut Elviira Tinttisen pönttöilyä edellisen talvena, se kiinnosti. Sitten mä kesällä unohdin sen tinttisen. Syksyllä sattumalta löysin sen sivun ja ihmettelin kun tintti oli syksyllä pesässä, vaikka ei ole pesintäaika.
Aikani ihmeteltyäni ja tinttistä seurattuani arasti kurkkasin, että mikähän toi foorumi oikeen on. Tökkäsin kuin kepillä jäätä kirjoitin juutajaata. Hui kauhistus. Oisko kannattanut, tiedä sitä. Foorumiin kirjoittelu ei kuulunut ei lainkaan mun suunnitelmiini. Onhan tätä foorumia tullut seurattua ja jonki verran tänne kirjoiteltua.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #56 : 20.11.11 - klo:21:12 »

Joo, mehän Puniksen kanssa lentää lekoteltiin silloin Ouluun. Pyrstösulat oli tietty lähtiessä järjestyksessä ja ojennuksessa, mutta voitte kuvitella sellaisen lentomatkan jälkeen (niissä korkeuksissa ja pakkaslukemissa) että oli pyrstösulat aika jäässä maahan laskeutuessa. Ei niitä viittiny ihan heti kelleen esitellä. Meni siinä aikaa ennenkuin taas paraatikunnossa oltiinkaan. Muistatkos Punis?

Mutta niin jäi ihanat muistot noilta kaikilta Oulun reissuilta!
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #57 : 20.11.11 - klo:21:14 »

Niin, sitten kaikille terveisiä Jarmolta! Soittelin hänelle juuri. Ei vaan ole jaksanut nyt innostua tänne kirjoittelemaan. No, aikansa kutakin. Toivotaan että mieli piristyy ja tulee taas meidän iloksemme! Onhan Jarmo kuitenkin niitä Pönttölän kantavia voimia.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #58 : 20.11.11 - klo:21:16 »

Minä sain internet-yhteydet käyttööni vasta vuonna 2005, ja innoissani surffailin siellä sun täällä, ja jotenkin eksyin pöntölle. Aikani lueskeltuani laitoin sitten ekan viestini, se koski pellolta löytämiäni kurjen sulkia.
Eka tapaaminen missä on Repen kanssa oltu mukana, oli syksyinen Tallinnan reissu, jolla oli mahottomasti porukkaa mukana. Oli ihan mahtava reissu, paljon saatiin uusia ystäviä ja siitä lähtien ruvettiin Kaijan ja Pasinkin kanssa pitämän yhteyttä ihan yksityisestikin.
Monessa tapaamisessa on sen jälkeen tullut mukana oltua, ja itsekin järjestettiin varmaan ainakin 5 tapaamista Pertunmaan Kolussa. Nyt ei meillä Kolua enää ole, mutta onpahan mukavia muistoja pönttötapaamisista. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #59 : 20.11.11 - klo:21:18 »

Joo, mehän Puniksen kanssa lentää lekoteltiin silloin Ouluun. Pyrstösulat oli tietty lähtiessä järjestyksessä ja ojennuksessa, mutta voitte kuvitella sellaisen lentomatkan jälkeen (niissä korkeuksissa ja pakkaslukemissa) että oli pyrstösulat aika jäässä maahan laskeutuessa. Ei niitä viittiny ihan heti kelleen esitellä. Meni siinä aikaa ennenkuin taas paraatikunnossa oltiinkaan. Muistatkos Punis?

Mutta niin jäi ihanat muistot noilta kaikilta Oulun reissuilta!

[:-DDD]   ...    [:-DD] :-))

Niin justiinsa.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sivu luotiin 0.252 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.