Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttölänpäivä 20.11.2011 klo 20 - 11[23]  (Luettu 771 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pönttölänpäivä 20.11.2011 klo 20 - 11[23]
« Vastaus #75 : 20.11.11 - klo:22:14 »

Minä olen tavannut muutaman, täällä Sallassa, KaijaPasin parikin kertaa, Pyriksen Kuusamossa ja täällä, Lentsun, Luscinian, ja sitten nää lahtelaiset Tiinan ja telkkisen. Lahdessa on mulla sukulaisia niin siellä tulee käytyä aina sillon tällön.
Muita en nyt muista tähän hätään.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #76 : 20.11.11 - klo:22:16 »

Kiva lueskella teidän itsekunkin kertomaa tulostanne tänne pöntölle..ja mukavista tapaamisistanne. [:-)]

Itse lueskelin pari kesää tinttien pönttöpesinnöistä juttuja ystäväni koneelta, vuotta en tosin enää muista (kuuluu tähän ikään unohtaminen). Hän oli ruvennut lintuja tarkkailemaan ja innosti minutkin.
Sitten meille tuli oma tietsikka ja rupesin tutustumaan tähän netin ihmeelliseen maailmaa.
Muistin tämän tinttien pesintäjutun ja löysinkin sen ilokseni ihan itse. Lueskelin mitä tänne pöntölle oli kirjoiteltu ja
sitten pitkän ajan päästä rohkaistuin itsekin jotain kirjoittamaan. Taisin ihan ilman rekisteröitymistä ( jos se oli mahdollista) kysyä kaukoputkista tai kiikareista jotain ja sen jälkeen kun joku minulle ystävällisesti vastasi uskalsin :-)) rekisteröidä itseni käyttäjäksi ja keksin häthätää tämän käyttäjänimen itselleni, jota nyt edelleenkin käytän vaikka se tarkoitus sitten muuttaa joksikin toiseksi vaan muuttamatta jäi.
Kivaa porukkaa täällä on ja tunnen ihan kotoisaksi oloni. Että pitkää ikää Pöntölle toivon ja terveyttä meille pönttöläisille :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #77 : 20.11.11 - klo:22:20 »

Telkkinen sanoi sen ytimen. täällä on kivaa porukkaa ja kaikki tuntuu niin tutuilta jo näin kirjoitusten perusteella. [:-)]
Ihana paikka ja toivotaan tosiaankin pitkää ikää pönttöfoorumille. [KIPPIS]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #78 : 20.11.11 - klo:22:30 »

10.09.06 - klo:09:23

Hieno aurinkoinen syysaamu Pirkanmaan suunnallakin. Eilinen myrskytuuli oli ja meni. Pitänee lähteä puolukkametsään hirvikärpäsia tapaamaan ! Tiedä jos vaikka tattejakin löytäisi.  [:-)]

Lisäys: 20.11.2011 klo 22.33
Tästä se alkoi annulixin pönttöläishistoria.  [:-)]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #79 : 20.11.11 - klo:22:31 »

Sitten olen tavannut myös Anniinan eräässä BirdLifen kokouksessa.

[:-)]

Crysin tunsin jo ennestään, samoin pandarin, mutta muihin olen tutustunut ihan täällä pönttölässä. Ensimmäisiä pönttöläisiä tuli tavattua 2007 Uuraisilla valkopäätiasbongauksessa. Siellä oli ainakin Risto ja Kukkanen  [:-)] Kaijan ja Pasin tapasin täällä meidän suunnalla, kun käytiin bongaamassa pikkukultarintaa ja lapinuunilintua  [:-)] Tiinan ja Repen tapasin myös täällä meidän suunnalla valkoselkätikkojen merkeissä  [:-)] Viime kesän Parikkalan tapaamisessa oli zeener, JaTa, Punis, Titti, Pia, Töyhtis, Marfa  [:-)] Mukavaa olis joskus päästä vaikka Säkylänkin tapaamiseen. Ensimmäinen viesti taisi olla vastaus Crysin ja minun rengastusreissun kertomukseen.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #80 : 20.11.11 - klo:22:38 »

Aika iso osa porukkaa on toisensa tavanneet. Minä olen mesen kanssa retkeillyt näillä Lahden lintuapajilla ja
Tiinan tavannut silloin kun oli täällä se surullisen kuuluisa öljyvuoto. Katsoin, että olen itseni esitellyt tai rekisteröitynyt tänne 2006-08-16 [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #81 : 20.11.11 - klo:22:39 »

Tässä ollaan skypessä Hömiksen kans mietitty millon me ilmaannuttiin pönttöllään.
Tultiin siihen tulokseen, että 2004 kevväällä, minä muistaakseni joskus helmikuussa ja
Hömis suurin piirtein samoihin aikoihin. Kalevassa oli Elviiran kuva ja juttu. Ja siitä se
idea sitten lähti.  [:-DD]

Elokuussa linturouvat ja muutama muukin kävivät katsomassa Väenöö.
Ja hyvä, että kerkesivät, kun Väenö kuoli 3 viikkoo myöhemmin. Varmaan
täällä silloin käyneet muistaa, että meillä joutu heti puntariin.  [:-DD]
Piti saaha neuvolapaino tullessa ja lähteissä ja niiden erotus kerrottiin
kilohinnalla. Ja laskutettiin syöty ruoka. Tai niin minä pelottelin. Mutta
en minä raskinu laskuttaa.   [:-DD]

Sitten oli Orvokin ristiäiset. Ja taas naurettiin. Ihtemme kippeeks.  [:-DD]
Jate toimi pappina. Ja kastemekko oli Hömiksen tekosia. Punis oli virkannu
kans Hömiksen ohella Orvokille talvivarusteita.

Ja Pyrypoikaakin kasteltiin Jaten poikien avustuksella. Ja taas naurettiin.  [:-DD]
Joka kerta on ollu monta päivää kuppeet kippeenä jäläkeen päin.

Tenhoo ei oo vielä toimitusteknisistä syistä päästy kastelemmaan. Saa nähä minä vuonna
se Hömis jaksaa lentää lekuttaa tänne asti.

Muutamana kesänä on Kaijan ja Pasin kans nähty Nallikarin puitteissa.

Minä oon kerran ollu Säkylässä -06, kerran Kolussa ,-06 ja kerran pikkujoulussa -06.
Se oli se villi vuosi, sen jäläkeen ei paljo oo tullu reissattuakaan.
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Titti

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jyväskylä
« Vastaus #82 : 20.11.11 - klo:22:48 »

Fst:n elokuva vei ihan mennessään  :-))
Piti ihan kaivaa tieto, milloin kirjauduin tähän uuteen pönttöön Elviiran jäljiltä ja sehän on ollut 2007-08-09 Pitkään ensin vierailin vaan lintuuutissia lueskelemassa, mutta sithän ei voinut enää olla vaiti  [:-DD]

Kasvokkain tapaamisia on kertynyt vasta muutama, mutta tuntuu, kuin tuntisi porukat, vaikka kasvot ovat vieraat  [:-)]
Nyt mun on lähdettävä käymään koiran kanssa iltakiepille.....palaan vielä asiaan  [;-)]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #83 : 20.11.11 - klo:22:51 »

Minä olenkin joskus ajatus ulkomuodon luonut aika monelle pönttöläiselle ja sitten kun olen kuvan jossain yhteydessä nähnyt olen huomannut, että pieleen meni mielikuvani [:-)] tuttuja kun täällä kaikki olette [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #84 : 20.11.11 - klo:22:58 »

Tämä ilta taisi olla tässä. Hyvää yötä, pönttökaverit. [:-)]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #85 : 20.11.11 - klo:22:59 »

Melkein kerkisin  :-)) Onnittelut Jareille!
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #86 : 20.11.11 - klo:23:12 »

Minultakin onnittelut Jareille.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.239 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.