Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttölänpäivä 20.11.2011 klo 20 - 11[23]  (Luettu 779 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pönttölänpäivä 20.11.2011 klo 20 - 11[23]
« Vastaus #30 : 20.11.11 - klo:20:06 »

Nyssitte pölisemään.  [KIPPIS]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 20.11.11 - klo:20:15 »

Kuka keksisi aiheen!
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #32 : 20.11.11 - klo:20:18 »

No, voisiko esim. kertoilla pönttölään tulostaan, miten tänne löysi, mitä uutta on oppinut yms. pölinää vain.

Olisko muita ideoita?
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 20.11.11 - klo:20:18 »

[:14] [:14] [:14]

[:-DD]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #34 : 20.11.11 - klo:20:23 »

No Pönttölähän on avannut oven aivan uuteen maailmaan!
Olen varmaan niitä aivan ensimmäisiä, kun tulivat tänne. Kuulin siitä eräänä työpäivänä radiosta, taisi olla Olli Ihamäen ohjelma. Silloin mulla ei ollut kotona vielä konetta, joten työpaikalta pääsin vilkuilemaan.

Kovinhan se oli hiljaista - sellaista hakevaa touhua. Ei silloin olisi tullut pieneen mieleenkään, että joskus näin suuressa mittakaavassa pönttöillään. Ensimmäinen virallinen pönttötapaaminen oli minun luonani - olisikos ollut - 17.4.2005. Ensimmäinen vieras oli Jarmo. Ja sitten kun seuraava vieras tuli (en muista kuka) sanoimme hänelle, että nyt voit arvata kumpi meistä on Jarmo ja kumpi Rouva Hömötiainen. Taisi arvata ihan oikeen! [:-DD]
Taisi sitten seuraava tapaaminen ollakin KaijaPasilassa - samana kesänä. Ullulla oli näytillä tekemiään koruja - sen ainakin muistan. Ja muistan senkin, että Kaija väitti jännittävänsä kauheasti! [:-)]

Ketäs kaikkia meitä siellä olikaan? Laittakaas pieniä muisteluja noista ensimmäisistä tapaamisista! Olis kiva muistella vaan kun ei muista
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #35 : 20.11.11 - klo:20:24 »

No, kerron tässä joutessani omasta tulostani tänne pönttöfoorumin sivuille.

Tv:stä tuli jokin ohjelma, jossa Kaitsu kertoili kamerapöntöstään ja siitähän löytyikin osoite, josta pääsee tiirailemaan tiaisten perhe elämää pöntössään.
Siellä etusivulla sitten aikani tiirailin sen aikaista tinttirouvaa poikasineen. Mutta mikäs olikaan tuon ensimmäisen nimi.
Sitten luin vieraskirjaa ja jossain vaiheessa rohkaistuin kirjoittamaan sinne.

No, sitten jo huomasin, hei täällähän (etusivulla) on joku foorumikin....
Ei muuta kuin kurkkimaan sivuja ja muutamana päivänä lukemassa käytyäni rohkaistuin rekisteröitymään fooruumiin sisään.
Siitä se sitten alkoikin aikamoinen seikkailu siellä vanhalla foorumilla ensin ja nyt täällä uudella.

Kuka muistaa ekan viestinsä, jonka on kirjoittanut?!

Mulla se oli jokin Jarmon aloittaman ketjun juttu linnuista, johon kirjoitin.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 20.11.11 - klo:20:26 »

Minä eksyin tänne ihan sattumalta, kun etsin netistä objektiivi- ja kamera-arvosteluja. Vieraana kattelin pari päivää ja sitten liityin, olikohan 2006. Tapaamisissa en ole käynyt kuin sellaisissa, jotka on olleet täällä tai lähikunnissa.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #37 : 20.11.11 - klo:20:27 »

Mä en ihan alkuaikoja tiedä ja mukanakin oon ollut vain kaksi kertaa Tiinalla ja Repellä, mutta kaikki tuntuu silti tutuilta. Joskus mieheni nauraa mun jutuille kun kerron mm Rva Hömötiaisen jännittävistä matkoista eläköitymisestä ja maan vaihdosta ja muista ihan täällä kuulluista jutuista. Ja jos tulee joku ongelma sanon että kysyn pöntöltä...
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 20.11.11 - klo:20:29 »

Eka viestini tänne oli 5.11.2006:
"Moi! Olen uusi...ja marraskuun alusta aloin katsella pihapiirin lintuja "sillä silmällä!" että pistetään nyt listaakin:
1.talitiainen
2.hömötiainen
3.kuusitiainen
4.viherpeippo
5.varpunen "motteri"
5.tilhi
6.närhi
7.harakka
8.teeri (upeita kymmenpäisiä tokkia)
9.metso (pari uljasta urosta)
10.riekko (yksi ainoa ??? (tykkylumi vei viime talvena vähiin))
11.käpytikka"

[:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #39 : 20.11.11 - klo:20:35 »

yhdellä kädellä jatkan
ensimmäinen pönttöläisten tapaaminen lienee ollut kuitenkin se joutsenen pelastusoperaatio puotilan rannassa. tietääkseni siellä olivat ainakin kaitsu, punis, marle je veke.

yhdellä kädellä koska on pikku-toivo tissillä
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #40 : 20.11.11 - klo:20:35 »

:-)) Ihania juttuja teillä ekoista kerroista.

Ja, tosiaankin meilläkin mies saa välillä kuulla joitain juttuja mitä on tullut täällä luettua.
Täytyyhän mieskin pitää hieman ajan tasalla, että missä mennään näissä pönttölän touhuissa. :-))

Rouva Hömötiainen on ollut nyt se kiinnostava aihe, tosiaankin, kun hän uskalsi noin ison muutoksen tehdä eläköidyttyään. [:5]

-------------------------------------------

Huh, huh, kun mulle tulee lämmin.
Vaihdoin jo yöpuvun päälle, kun mies meni jo unten maille, niin en häiritse häntä sitten myöhemmin, kun itse olen valmis nukkumaan.
Saan sitten hiippailla hiljaa hänen viereen. Hän menee aamulla töihin ja herätys on jo klo 4 jälkeen. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #41 : 20.11.11 - klo:20:37 »

Meikäläinen saapui Pönttölään työkaverin takia. Joku töissä oli käynyt katsomassa tätä paikkaa kun Nyt-liitteessä oli ollut maininta. No, minä uteliana kävin kurkkaamassa mikä paikka se oli. Taisin Riikka nimellä kirjoittaa jotain näkemästäni karhusta  :-))

Mä olin silloin Hömiksen luona siellä ekassa tapaamisessa, olin töissä yöllä leiponut sämpylöitä ja laittanut korin muovipussiin. Unohdin torkkujen ajaksi avata pussin ja sämpylöistä tuli hieman ruttuisia. Mutta taisivat maistua ihan hyvältä.

Mullahan pönttölä on mullistanut maailman totaalisesti,kun tätä kautta löytyi tuo toinen puolisko  [:38]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #42 : 20.11.11 - klo:20:38 »

Niin, ja sitten ensi kevväänä on aivan pakollinen matka koko Pönttölän porukalle Tallinnaan ja Eestiin! Lupaan järjestää jotain muutakin kuin vain vanhan kaupungin kierroksen - sitäkään tietysti unohtamatta!
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #43 : 20.11.11 - klo:20:38 »

yhdellä kädellä jatkan
ensimmäinen pönttöläisten tapaaminen lienee ollut kuitenkin se joutsenen pelastusoperaatio puotilan rannassa. tietääkseni siellä olivat ainakin kaitsu, punis, marle je veke.

yhdellä kädellä koska on pikku-toivo tissillä

Voi pikku-toivoa. [:37]
Terkkuja kaikille kisuille. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #44 : 20.11.11 - klo:20:40 »

Meikäläinen saapui Pönttölään työkaverin takia. Joku töissä oli käynyt katsomassa tätä paikkaa kun Nyt-liitteessä oli ollut maininta. No, minä uteliana kävin kurkkaamassa mikä paikka se oli. Taisin Riikka nimellä kirjoittaa jotain näkemästäni karhusta  :-))

Mä olin silloin Hömiksen luona siellä ekassa tapaamisessa, olin töissä yöllä leiponut sämpylöitä ja laittanut korin muovipussiin. Unohdin torkkujen ajaksi avata pussin ja sämpylöistä tuli hieman ruttuisia. Mutta taisivat maistua ihan hyvältä.

Mullahan pönttölä on mullistanut maailman totaalisesti,kun tätä kautta löytyi tuo toinen puolisko  [:38]

Tää on kyllä niiiii-in ihana juttu, että! [:38]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sivu luotiin 0.344 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.