Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 9.10.2011 Sunnuntai  (Luettu 1095 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: 9.10.2011 Sunnuntai
« Vastaus #15 : 09.10.11 - klo:13:16 »

Hei, olin kokonaan unohtanut, että epäonnarien kisaan on aina saanut laittaa KOLME kuvaa! lisäsin sen nyt kisan sääntöihin!

(huomataankohan tämä nyt varmasti, kun pistin ilmoituksen neljään paikkaan... [:-DD] )
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #16 : 09.10.11 - klo:13:53 »

Justiin kuuntelen tuota Jenni Vartiaisen laulua. Hieno on! [:-)]

Syötiin ja riisiuunipuurokin tuli jo uunista ulos. Että on hyvää. [:-)]
En kylläkään nyt sitä syö vaan maistoin pienen palasen, että onko kypsää. :))

Nyt vasta sumu alkoi hälvetä ja ilma kirkastui samalla hieman. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 09.10.11 - klo:13:58 »

Päivää, että pätkähtää!

Jonkun aikaa oikein kameran kanssa kyttäsin taivaalle, mut ei näkynyt tähdenlentoja.  Kai se sit jupiteri oli, joka näkyi välillä oikein kirkkaana.  Samoin kuu möllötti.
Meikä on taas viritellyt kameraa, ettei tarkkoja kuvia meinaa saada millään.  Muistini ei tallentanut, mitä vipua ja mihin suuntaan sitä käänsin.  [:-I]
Mulla on pikkuinen pupu pöksyssä, kun huomenna menen keskussairaalaan silmälääkärille.  Tutkii, mistä johtuu, kun lapsena tubia sairastamani silmä tahtoo välillä  kallistua länteen, kun eteen pitäis katsoa.
Äittän Wanhus oli viime yönä tähtisateessa suostunut  [:38]. :-))  Että semmosta!  [KIPPIS]
Kivaa mieltä teillekin.  [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #18 : 09.10.11 - klo:14:03 »

Päivää, että pätkähtää!

Jonkun aikaa oikein kameran kanssa kyttäsin taivaalle, mut ei näkynyt tähdenlentoja.  Kai se sit jupiteri oli, joka näkyi välillä oikein kirkkaana.  Samoin kuu möllötti.
Meikä on taas viritellyt kameraa, ettei tarkkoja kuvia meinaa saada millään.  Muistini ei tallentanut, mitä vipua ja mihin suuntaan sitä käänsin.  [:-I]
Mulla on pikkuinen pupu pöksyssä, kun huomenna menen keskussairaalaan silmälääkärille.  Tutkii, mistä johtuu, kun lapsena tubia sairastamani silmä tahtoo välillä  kallistua länteen, kun eteen pitäis katsoa.
Äittän Wanhus oli viime yönä tähtisateessa suostunut  [:38]. :-))  Että semmosta!  [KIPPIS]
Kivaa mieltä teillekin.  [:-)]

Onnittelut heille ja Äittälle!  [:38]    [KIPPIS] 
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #19 : 09.10.11 - klo:14:06 »

Se on sitten kaffee aika. Ei kun laittamaan.   [:26]    [:27]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 09.10.11 - klo:14:08 »

Kiitos, Deb.  [:-)]

Mulla pyykit pyörii koneessa.  Pesun jälkeen täytyy käydä ulkona nuuskimassa raikasta ilmaa.  Partsilla sitä jo esi -nuuskutin.  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 09.10.11 - klo:14:12 kirjoittanut Kaarin »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #21 : 09.10.11 - klo:15:11 »

Kaarinille, aina noi lääkärireissut saa pupun pöksyihin, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin.
Sulla on sitten häät tiedossa ja mikäs sen ihanampaa. [:38]

Repe keräsi pienen määrän suppilovahveroita, ovatkin meidän ekat tänä syksynä. Jotain ruokaa niistä täytyis huomenna kehitellä.
Täällä ei viime yönäkään ollut vielä pakkasta, joriinissa edelleen kaksi valkoista kukkaa hyvissä voimissa. Kai se tuo järven läheisyys vaikuttaa niin, että ei heti ekat hallat iske.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #22 : 09.10.11 - klo:15:31 »

Kaarinille onnittelut tulevasta anoppiudesta !  [:38]
Tsemppiä silmälääkärikäynnille !
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #23 : 09.10.11 - klo:15:44 »

Syyssunnuntaita kaikille :-))
Aivan loistavan ihana ilma!
Ikinä ennen ei meidän villiviini ole kasvanut yhtä vauhdikkaasti, kuin tänä vuonna ja lehdetkin se on aina
pudottanut ennenkuin ne ovat punastuneet.  Tänään pätkäisin sen kuitenkin ihan alhaalta,
koska se kasvoi rakenteisiin ja siitä en tykkää.
Valokuvia otin muistoksi ennen leikkuuta ja kasvaahan se taas ensi kesänä. :-))
Perennoja leikkelin, sadevesitynnyrit pesin ja korjasin odottamaan ensi kesää ja samoin tehtiin 3v:n trampoliinillekin.
Tykkään ihan hirveästi tällaisista päivistä, kun saan paljon aikaseksi tuolla ulkona :-))
Nyt onkin ruokailun jälkeen hieman raukea olo  [:-)]
Kaarinista on tulossa anoppi :-)) Onnea!
Kirjattu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 09.10.11 - klo:15:56 »

Hyvää sunnuntaita  [:-)]

Kaarinille onnea anoppiudesta  [:-)]

Ihana syyspäivä on ollut täällä. Aurinko on paistellut ja nyt taas on alkanut pilviä kerääntymään taivaalle.

Eilen olimme mökillä ja keräsimme paljon suppilovahveroita ja jokunen kantarellikin vielä löytyi.

Tähdenlentoja ei jaksettu täälläkään odotella eilisiltana, kun uni voitti. Ja kyllä se kirkas iso "tähti" ilta-, yö- ja vielä aamutaivaallakin on Jupiter.

Sitten päivän surullisin uutinen. Kotipihassa oli viherpeipponen, joka vain "makasi" maassa. Sitä katsellessani se kuoli siihen  [:´(] En nähnyt siinä mitään ulkoisia vikoja tai pattejakaan, kun heti tuli mieleen se, jos sillä oli se jokin virustauti. Ikkunaankaan se ei ollut lentänyt, kun siinä lähellä ei ole sellaista mahdollisuutta. Voihan olla, että se oli tullut luonnostaan tiensä päähän.

Siitä huolimatta toivotan leppoisaa sunnuntai-iltaa kaikille  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 09.10.11 - klo:15:57 »

Tytöt, tytöt, elekää anopitelko vielä!  Ei helekkari, en minä osaa olla anoppi.  [:-DD]  Kiitos onnitteluista.

Täällä paistaa aurinko.  Voi tuuteli sentään.  Talitintti kävi niin lähellä mua, että ikkuna oli rajana.  Jotain se etsi ruusunlehtien seasta.  Kyllä olo söpönen.  [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #26 : 09.10.11 - klo:15:58 »

Täällä on ollut aivan ihan ilma! Aurinko paistaa ja asteita noin kymmenisen. Olemme tänään taas touhunneet, käytiin rautakaupasta ostamassa:
suihkukaappi, wc-istuin, käsienpesuallas, mehupuristin, lämpömittari, lamppu veskiin, suihkuhanat ja sekoittajat ja sellaiset kumpaankin
kaikki nämä kotiinkuljetuksineen n. 724 euroa. Olikohan tuo kallista? Suihkukaappi on siis oikea sellainen, jossa on se allas ja liukuvat ovet ja se mitattiin niin että minä varmasti sinne mahdun!!!

Taas on yksi asia eteenpäin. Huomenna tuovat kotiin ja sitten vaan taas odotellaan koska saamme ne paikoilleen. Suihkukaapin hinta oli 318 euroa. Ei siis mikään heppoinen vaan tukeva ja tilava.

Minä olen itsekin yhtä aurinkoa nyt ja istun ja ihailen tuota järven pintaa.
Hei, aamulla nähtiin järvellä yksi joutsen!
Ei ollut aivan varmaan havaintoa , mutta epäilemme, että olisi ollut laulujoutsen.
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #27 : 09.10.11 - klo:16:03 »

Tytöt, tytöt, elekää anopitelko vielä!  Ei helekkari, en minä osaa olla anoppi.  [:-DD]  Kiitos onnitteluista.

Ei se ole vaikeata, osaat sinä! :-))
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #28 : 09.10.11 - klo:16:16 »

Aurinkoista iltapäivää.
Eilisöiset meteoriiittisateet jäi katsomatta, illalla kurkkasin ulos ja kuu vaan moljotti siellä just tuollee, kuin Marlen kuvassa. [:-)]

Mulla kukkii parvekkeella vielä verenpisarat, lisäksi muutama muu kasvi sekä keväällä ostettu säleikkövilliviini. Mä kun oletin sen villiviinin olevan hyvinkin nopeakasvuinen ja saisin siitä nopeasti hyvän näkösuojan. Noooh, kasvin varsi on nyt 50 cm korkea, lisäksi muutama sivuverso, jotka ovat vieläkin lyhyempiä tynkiä. Lehdet on vielä ihan vihreet.  Hoitoon se oli tyytyväinen, ei kitunut, mutta ei kyllä liiemmin kasvanutkaan.  En tiedä syytä sen mökötykseen, olisinko istuttanut sen liian isoon eli ämpärinkokoiseen astiaan.

Rattoisaa pyhäpäivän jatkoa!
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #29 : 09.10.11 - klo:16:23 »

Ei se ole vaikeata, osaat sinä! :-))

Peesaan Lauraa.
Helppoa on.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.29 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.