Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Aivan pakko oli  (Luettu 125 kertaa)

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Aivan pakko oli
« : 15.10.11 - klo:20:07 »

mennä taas rämpimään tosi märälle suolle. Tarkoitukseni oli mennä kuvaamaan yhden linnun pesää, nimeä en saa mainita,  mutta päästyäni keskelle suota ja katsottuani kelloa tajusin, että matka olisi liian pitkä, sillä halusin kerätä myös karpaloita. Päädyin kääntymään takaisin ja samalla keräsin muutaman litran karpaloita sedälleni.Vaelluskenkien varret eivät tahtoneet riittää ja oli pakko kierrellä monen hetteikön ympäri ja suonsilmiäkin oli tarkkailtava. Ja kivaa oli !
https://picasaweb.google.com/110522994923015246889/2011_10_15?authuser=0&authkey=Gv1sRgCN3GmeWi0L24Tg&feat=directlink
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Aivan pakko oli
« Vastaus #1 : 15.10.11 - klo:20:57 »

Kaunista suomaisemaa. Hauska "kränkylä" viimeksi.
Minä aina ihmettelen, että mitenkä te uskallatte liikkua suolla. Minua pelottaisi, että menisin vahingossa johonkin suon silmäkkeeseen ja uppoisin sinne.  :-O
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 16.10.11 - klo:00:19 »

Aika iso suo siellä. Pitää olla piiiitkävartista saapasta jalassa. Imaseeko koskaan saappaan suon sisään? Mä en meinannu saada saapasta pois suosta kun niin sen kiiinni imasi joskus kauan kauan sitten.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #3 : 16.10.11 - klo:08:42 »

Upeat kuvat. Kiitos että sain ne nähdä ja kaukomatkailla mukanasi.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #4 : 16.10.11 - klo:09:17 »

Kaunista suomaisemaa ja vähän muutakin kuvissasi! [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : 16.10.11 - klo:10:56 »

Aivan ihania suo kuvia...rauha välittyy näistä kuvista oikein hyvin.

Minä aina ihmettelen, että mitenkä te uskallatte liikkua suolla. Minua pelottaisi, että menisin vahingossa johonkin suon silmäkkeeseen ja uppoisin sinne.  :-O

Itsekin samoin aina ajattelin kun Mesis kertoo pelostaan..mutta kun ystäväni vei minut Lammin suolle niin voi mikä elämys se oli ja kun huomasi, ettei täällä minnekään uppoakaan,niin tuli rauhoittava ja nautinnollinen olotila siellä kulkiessa. Suo teki astelusta hyvin joustavaa ja se tuoksu mikä siellä oli, jäi ikuisesti alitajuntaan.
Näistä kuvistakin tulee suon tuoksua [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 16.10.11 - klo:11:18 »

Laitan tähän vielä kuvan suolla olevista lammista. Edellisellä reissullani olin keräämässä karpaloita noiden lampien rannoilta. Lampia on monta ja niiden ympäristö on kaunista. Otin silloin ison albumillisen kuvia, mutta tässä vain yksi kuva.
Tuo suo on minulle todella tärkeä luontokohde. Sinne on pakko päästä. Talvella teen sen ympäri hiihtolenkin ja kun hanget alkavat kantaa, hiihtelen ristiin rastiin. Suon pinta-ala on 400 ha ja siinä on monensorttista suotyyppiä.

Ei suolla mitenkään pelottavaa ole, mutta on hyvä jos ei ainakaan ensimmäisillä kerroilla mene minne tahansa yksin. On hyvä olla mukana joku kokenut, jos aikoo kulkea missä tahansa. Suollakin on omat vaaransa, jos se on sellainen märkä suo, jossa on paljon vesilähteitä. "Omalla" suollanikin nuo lammet kaikki ovat lähteitä ja periaatteessa pohjattomia. Niissä lammissa on uitukin. Joskus siellä oli laiturikin. Vesi on hyytävän kylmää.

Suolla liikkuminen näinkin märkänä aikana on helppoa. Jalatkaan eivät väsy eivätkä kipeydy ollenkaan. Suolta tulee aina pois virkistyneenä. Menkää rohkeasti. Saatte elämyksen. ( Mutta ei pitkospuita myöten.)

Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #7 : 16.10.11 - klo:11:20 »

Mukavan näköinen suo. Kyllä tuolla kelpais talsia. Keväällä ja kesällä varmaan näkyy lintujakin enemmän.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 16.10.11 - klo:11:42 »

Voi miten kaunis kuva suolammesta  [KIPPIS]
Kirjattu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 16.10.11 - klo:14:26 »

Kauniita suomaisemakuvia ja hauskoja ne känkkyräiset puut  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.206 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.