Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 25.10.2011  (Luettu 521 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Tiistai 25.10.2011
« Vastaus #15 : 25.10.11 - klo:10:42 »

Anniinan perheelle paranemista!
Toki kaikille muillekin sairastaville.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #16 : 25.10.11 - klo:10:49 »

Meilläkin on Repe jonkun sortin flunssassa, nenä vuotaa ja aivstuttaa. Töihin lähti kuitenkin kun ei kuumetta ole.

Jospa minä tästä sitten sinne Lidliin...... [:-)] Meinaa nää mun lähdöt vähän venyä kun jään notkuilemaan tähän koneelle. Tuttua varmaan teille muillekin, vai? [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #17 : 25.10.11 - klo:11:01 »

Aamupäivää.  [:-)]

Täällä paistaa aurinko.  :-)) TOTT
Taitaa olla ohjelmassa imurin liikuttelua. Muuten ei mitään kummoisempaa suunniteltuna.

Kaijalle [:30]
Kaikille poteville pikaista toipumista !  [:30]

Jospa minä tästä sitten sinne Lidliin...... [:-)] Meinaa nää mun lähdöt vähän venyä kun jään notkuilemaan tähän koneelle. Tuttua varmaan teille muillekin, vai? [:-DD]

Tänne sitä tulee itsekin jämähdettyä.  [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #18 : 25.10.11 - klo:11:48 »

Huomenia.

Tuli nukuttua pitkään. Aamu alkoi kahvinkeitolla ja tulen teolla. Vihdoin tää on mulle mahdollista, että olen iloinen! [:33] [:34] Tuo lämmittää tosi nopeasti ja lämpö kestää pitkään!

Meillä on puolipilvistä ja suht tuuletonta. Tälle päivälle ei mitään pakollista, jess!

Muksaa tiistaita! [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 25.10.11 - klo:14:52 »

Pitäisköhän sitä lähteä toistamiseen ulos, kun siellä aurinko niin nätisti paistaa. Aamupäivällä se oli pilvien takana.

Etsi lintu
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 25.10.11 - klo:15:30 »

Mielenaurinkoista tiistaihin!  [:-)]

Oikeasta aurinkoisesta ei mittään havaintoo.  [:-I]

Tässäpä hauskoja kuvia.  :-))

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011102514637475_ul.shtml

Aputenavat

Aino, 3, piilotteli peiton alla. Hän pyysi, ettei isä häiritsisi
leikkiä, jossa hän oli munia hautova koira. Isä korjasi, että
vain linnut hautovat munia. Tähän  tyttö tokaisi: "Niin,
olen lintukoira!"
 :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 25.10.11 - klo:16:06 »

Lintukoira  [:-DD]

Jospa tuota kohta kotia suunnistais. Tänään onkin ollut ihan hyvä työpäivä.

Vähän mietityttää ensi yö... Jos Otsolle tulee taas se yskimiskohtaus. Tänään on saunailta, ei parane ottaa edes saunaolutta, jos se on vaikka lähtö sairaalaan yöllä edessä. Jos ei 5-10 min laukea se yskimiskohtaus tai Otsolla alkaa hengitys pihistä samalla tavalla kuin minulla, niin se on reissu päivystykseen (toivottavasti ei kuitenkaan Lappeenrantaan asti) edessä. Jännä juttu, että vain yöllä tulee nämä vaivat esiin, mutta niinhän sen taudinkuvan mukaan kuuluu ollakin. En kyllä meinaa saada itsekään nukuttua, kun tosiaan henki pihisee, mutta itse sentään osaan itsestäni sanoa, että millon en enää pysty hengittämään tarpeeksi. Toisesta, joka itse ei osaa sanoa, sen kertominen onkin jo haastavampaa. Pitää vielä soitella veljen poikien äidille, jolla on kokemusta kurkunpääntulehduksesta toisen pojan osalta riittävästi. 
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 25.10.11 - klo:16:13 »

Mukavia kuvia Marleenan linkissä ja "lintukoira" oli hauska  :-))

Toivotaan, ettei Anniinalle tule Otson kanssa lääkärireissua yöllä. Paranemista teille kaikille.
Niinhän se tosiaan on, että jos on yskä, niin nukkumaan mennessä ja yöllä tulee kamalia yskäkohtauksia.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #23 : 25.10.11 - klo:16:49 »

Niinhän se tosiaan on, että jos on yskä, niin nukkumaan mennessä ja yöllä tulee kamalia yskäkohtauksia.

Se on NIIIIN raivostuttavaa....  [:-/]  Pitäisi yrittää olla hiljaa, että muut saisivat nukuttua ja kun pään pistää tyynyyn, se köhiminen alkaa. Joskus auttaa korkeampi tyyny, että voi nukkua hiukan istuvassa asennossa!

Auttaisikohan Otsolle joku mentol-höyryn hengittäminen illalla?

http://www.lastenlaakari.com/u11.htm
Vesihöyryä kylpyhuoneessa. Saatteko kylppäristä ikkunan auki? Aika mahtavat höyryt saa, kun viileällä ilmalla kylppärin ikkuna on auki; samaten saunan ovi. Sitten vaan vettä kuumalle kiukaalle! Ei kovin energiataloudellista, mutta joskus on tullut kokeiltua!!!
« Viimeksi muokattu: 25.10.11 - klo:16:57 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 25.10.11 - klo:17:02 »

Se on NIIIIN raivostuttavaa....  [:-/]  Pitäisi yrittää olla hiljaa, että muut saisivat nukuttua ja kun pään pistää tyynyyn, se köhiminen alkaa. Joskus auttaa korkeampi tyyny, että voi nukkua hiukan istuvassa asennossa!

Auttaisikohan Otsolle joku mentol-höyryn hengittäminen illalla?

http://www.lastenlaakari.com/u11.htm
Vesihöyryä kylpyhuoneessa. Saatteko kylppäristä ikkunan auki? Aika mahtavat höyryt saa, kun viileällä ilmalla kylppärin ikkuna on auki; samaten saunan ovi. Sitten vaan vettä kuumalle kiukaalle! Ei kovin energiataloudellista, mutta joskus on tullut kokeiltua!!!

Tuo ikkuna auki höyryä olis varmaan ihan hyvä, koska kylmä ja höyry on just ne mitä suositellaan tuohon yskäkohtaukseen. Se tosiaan kuulostaa pahalta, ei ole mitään sellaista limaista ja rohisevaa, vaan sellaista kuivaa ja kuulostaa lähinnä niin kuin toinen oksentaisi tai haukkumiselta. Jos ei tosiaan kylmällä ilmalla, pystyasennolla ja höyryllä laukea, niin sitten lääkäriin. Näin neuvoi veljen poikien äitikin äsken puhelimessa.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 25.10.11 - klo:18:19 »

Onko kukaan löytänyt lintua tuosta minun laittamastani kuvasta?
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #26 : 25.10.11 - klo:18:57 »

Onko kukaan löytänyt lintua tuosta minun laittamastani kuvasta?

Onko se oikealla kolmannella oksalla alhaaltapäin? :-))
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #27 : 25.10.11 - klo:19:00 »

Laura jo ennätti ehdottaa ihan samaa kun olin aikeissa tehdä.  [:-DD]
 Saas nähdä olimmeko oikeassa ?  [:-)]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #28 : 25.10.11 - klo:19:44 »

Niin se päivä mennä huristeli. Pihahommia sain vähän tehtyä, päivä oli ihan hyvä siihen puhteeseen.
Sitten olenkin ollut saamatta mitään aikaseksi. No olin tädin asunnolla, hakemassa papereita. Voi kun tää olis ohi, mutta ei edes peruskirjoituspäivää ole tiedossa näiden muutamien epäselvien juttujen takia ja pesänjako, asunnon myynti yms ja lopullinen siivotuskin on varmaan mun hommia, sitten joskus.
Kurkunpää tulehdus on kyllä tosi harmillinen vaiva ja sehän tulee sit yöllä. Toivottavasti alkaisi Otso toipumaan pian.

Tuolla se lintu kai on, vaikea on.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #29 : 25.10.11 - klo:19:51 »

Mulla auttaa koko sängynpään nosto 10 sentillä, siis pari kakkosnelosta yläpään jalkojen alle. Ei yskitytä niin kovasti, kun röörit on yläviistossa  :-))
Siellähän se kolmannella oksalla tintti istuu  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sivu luotiin 0.184 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.