Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 26.10.2011 Keskiviikko  (Luettu 541 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: 26.10.2011 Keskiviikko
« Vastaus #15 : 26.10.11 - klo:11:33 »

Vielä ehtii sanoo huomenta... ennen ku on puolipäivä.

Voi miten kamala tapaus telkkisen koiraystävällä ja emännällä.  [:-(] Voimia!

Minunkin Osku sai kerran kauheen huutokohtauksen ja kaatui lattialle. Olin varma, että se kuolee siihen, mutta kohtaus meni ohi ja koira nousi ylös. Se oli epilepsiakohtaus...

Samanlaisen sai Ilkka mun pihalla... Silloinkin olin varma, että nyt meni henki, mut ei. Sekin oli epilepsiakohtaus. Huuto oi jotain ihan järkyttävää. Kun hää nousi siitä, niin ei muistanut tapauksesta mitään. Soitin heti perään Ilkan siskolle, ni Ilkka tuli viereen sanomaan, että ei hän mitään kohtausta oo saanut. [:-I] Epilepsiakohtaukset on semmosia, että niitä ei asianomainen itse muista.

Meillä on ihan pilvistä. Mitään kummempia suunnitelmia ei ole. Mukavaa keskiviikkoa. [:-)]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 26.10.11 - klo:11:51 »

Mielenaurinkoista keksiviikkoo!  [:-)]

Kyllä on valo tiukassa. Lämmintä 5.
Loppuviikoks luvannu vielä lämpimämpää.

Yhtä niukka sanavarasto oli motokuskilla, ku
nykynuorisolla. Eikä niillä oo ees noin tiukkka
paikka.  :-))

Armelias lähtö ollu Telkkisen koirakaverilla.
Ei tarvinnu pitkään kärsiä. Semmonen on
itelle helppo, mutta toisille vaikea. Pätee
myös meihin ihmisiin.   [:-I]

Positiivarit

TENAVAT TERÄVINÄ

Olimme vuokranneet kesätalon
Ranskasta. Aurinko paahtoi taloa
ympäröivät pihalaatat polttavan
kuumiksi. Pyrkiessään sisälle taloon
kolmevuotias Atte koetti useamman
kerran varpaillaan kuumaa laatoitusta
ja rohkaisi itseään: "On kuuma.
Ei haittaa. Voi mennä." Yhä vieläkin
käytämme näitä sanoja kannustaessamme
itseämme elämän pienissä ja vähän
suuremmissakin haasteissa. -Auli

:-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #17 : 26.10.11 - klo:12:05 »

Omistajalle jäi niin paha olo tapahtuneesta, sanoi ettei ikinä pääse eroon siitä
koiran tuskahuudosta. Mutta todella nopea lähtö ja ikäänkuin terveiltä jaloiltaan.
Mikään ei kielinyt, että koira oli näin vakavasti sairas. Veraakin yritti kovasti astua kun viimeksi näimme.
Äkkiä muutos vaan tulee ja tällainen lähtö on armelias ja nopea.

Marleenan tenavatarinalle [:-)]

Vera ja "kakkakummi" eli kohta alkoi istunto ja vaakku veti Veraa hännästä ja kurkki hännän alle, että mitä siellä tapahtuu.

« Viimeksi muokattu: 26.10.11 - klo:12:19 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #18 : 26.10.11 - klo:12:15 »

Se huuto on kyl niin kamalaa kuultavaa, että, jos se jää tuolleen "viimeiseksi ääneksi", niin ymmärrän emäntää hyvin... Koiralle nopea lähtö oli tosiaan armelias. Tuommoinen huuto voi olla myös ns. refleksi, josta koira ei tiennyt mitään... Mietin vaan, kun ei se Ilkkakaan epiepsiakohtauksen huudosta mitään tiennyt... (Mä en ees tajunnut ensin mitä tapahtuu, kun kuulin sen sisään, ihan oikeasti luulin, että ulkona tapetaan ihmistä. )

No se siitä. Voimia toivotan edelleen kaikille asianosaisille.

Sain äsken postista paketin, jota odotin vasta huomiseksi ja ajattelin, että noudan sen Prismasta itse. Vaan ei, postinkantaja ajoi äsken pihaan, nousi autosta ja kantoi sen kotiovelle! :-)) Ja jo tänään. Siinäpä palvelua! Sitä ei ollut lähetetty mitenkään "ovellekannettavaksi". [:-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #19 : 26.10.11 - klo:12:26 »

Huomentapäivää ja hyvää keskiviiikkoa.
Mä puuhailin aamupäivän uuden telkan asetuksia ja ohjevihkoja selatessa. Siitä mä innostuin, kun on USB tallennukset ja vaikka mitä. Silleehän mä voin kopioida mun vanhat videonauhat lisäkovalevylle ja USB tikuille.  [:-)]
Mutta enhän mä sitä videokameraa saanut näkymään, niitä nauhoituksia. Liitännät oli oikein. Sitten löysin sen sisääntulojutska-asetuksen, sellaisesta kohdasta kuin lähteet. Lähteet. Siitä vaan USB puikko paikalleen ja kopiointi asetukset kuntoon. Ohjeitten mukaisesti tietenkin. Helppoa kuin heinänteko.   :-))
Vaan ei se kuiteskaan onnistunutkaan. Mutta sain mä kuiteskin TV- ohjelmaa koemielessä nauhoitettua USB-tikulle, se juttu toimi. Kait se vaan on liian vanha toi kamera, ettei se laite pysty muuntamaan niitä.
Vanhojen videoitten katselu jatkuu vanhoilla kameroilla ja AV/ Scart liitännöillä, niin kauan kuin kamerat toimii ja nauhat hapertuu. Harvoin niitä on tullut katsottua, jos juuri koskaan.
Pitäs lähtee kauppa-asioille, kunhan ensin juon kahvit.

Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 26.10.11 - klo:12:34 »

Voi, miten kamala Veran koirakaverin ja omistajan kohtalo  [:-(] Kyllä varmasti tuollainen kokemus iskostuu mieleen, eikä hevin lähde.

Veran kakkakummille  [:-DD]

Kiitokset toivotuksista  [:-)] Kyllä oma olo on jo paljon parempi kuin aiempina päivinä.

Äsken puhuin puhelimessa ja katselin työhuoneen ikkunasta ulos. Kirjastosta tuli tuplarattailla Otso ja Amanda sekä heidän hoitajansa  [:-)] Olipa vaikeeta olla rynttäämättä ovelle, mutta ajattelin, ett mielipahaahan siitä vaan tulee, jos nyt näkee minut, mutta ei saakaan jäädä tänne.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #21 : 26.10.11 - klo:12:39 »

Krassit ja kehäkukka jaksaa vieläkin kukkia, on tää syksy tainnut lämmin olla. [:-)]
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #22 : 26.10.11 - klo:13:06 »

Päivää :-))
Onpa ollut kertakaikkiaan järkyttävä kokemus Veeran koirakaverin omistajalla! [:-(]
Taas vietiin kuusi säkillistä (pääasiassa tammen) lehtiä sorttiasemalle. Siellä oli suorastaan ihanan rauhallista
näin arkiaamupäivänä. Kukaan ei puuskuttanut niskaan, kun tyhjensimme kuormaa :-)).
No, haravoinnit jatkuvat......
Punatulkkuja on piipahdellut sireeneissä, tänäänkin oli neljä.
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 26.10.11 - klo:13:12 »

Meidän kunnassa on sorttiasema avoinna vain keskiviikkoisin ja sinne ei kannata sattua ruokatuntien aikaan, jolloin siellä on ihan hirveä päsinä.
Meiltä viedään myös tänään 4 jätesäkillistä vaahteran lehtiä sinne sekä pahvit. Meidän kunnassa on pahvin- ja kartonginkeräys ainoastaan tuolla. Taitaa 98 % mennä pahvit täällä tavan roskikseen tai omakotitaloissa polttoon. Toivotaan, että tämä asia nyt kehittyy, kun jätehuoltoyhtiö satsaa 1,5 miljoonaa näille syrjäkylille.

Töiden jälkeen meinasin ajella ruohonleikkurilla vielä nurmen matalaksi ja samalla silputa suurimman osan lehdistä  :-))
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #24 : 26.10.11 - klo:13:16 »

Töiden jälkeen meinasin ajella ruohonleikkurilla vielä nurmen matalaksi ja samalla silputa suurimman osan lehdistä  :-))

Se onkin aika hyvä konsti, jos lehtiä ei ole ihan kauheesti. Tiedätkö Anniina onko sorttiasemilla ympäri Suomen samat hinnat?
Puutarhajätekuorma täällä Helsingissä maksaa viisi euroa.
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 26.10.11 - klo:14:59 »

Se onkin aika hyvä konsti, jos lehtiä ei ole ihan kauheesti. Tiedätkö Anniina onko sorttiasemilla ympäri Suomen samat hinnat?
Puutarhajätekuorma täällä Helsingissä maksaa viisi euroa.

Täällä ei maksa mitään puutarhajätteiden vieminen. Ei muuten maksanut Kuopiossakaan, jossa olin töissä jäteasemalla.
Kyllä ne taitaa aika paljon vaihdella paikkakuntakohtaisesti. Täällä tosiaan ns. "hyötyjätteet" saa tuoda ilmaiseksi.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #26 : 26.10.11 - klo:15:25 »

Lehtihommissa tuli sitten oltua. Sitä puuhaa riittä kyllä vielä moneksi kerraksi.
Oikein mukava sää oli ulkoilla, hyötyliikuntaa parhaimmillaan.
Maalla sekin homma on sikäli helppoa kun ei tarvitse kuljettaa lehtiä muualle, omassa lehtikompostissa maatuvat aikanaan ja sitten taas uusiokäyttön kukkapenkkeihin ja muuhun.

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 26.10.11 - klo:16:34 »

Voi mikä kamala kokemus Telkkisen ystävällä. Kyllä varmaan huuto jää mieleen. Voimia ja jaksamista sinne.

Hauska juttu Verasta ja kakkakummista ja mukava kuva  [:-)]

Sairaille toipumista.
Kaikille hyvää loppuiltaa.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #28 : 26.10.11 - klo:16:55 »

Marleenalta hauska lasten juttu! :-))

Kiva kuva Telkkiseltä [:-)], mutta aikamoinen juttu kaverille oli sattunut. [:-(]

Alku iltaa jälleen!
Pilvistä oli koko päivän ja tyyntä.
Mittarissa nyt +4,3 astetta.

Laittamaan päivällistä ja sit ei kun syömään.  [:25]   [:20]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #29 : 26.10.11 - klo:17:05 »

Lehtihommissa tuli sitten oltua. Sitä puuhaa riittä kyllä vielä moneksi kerraksi.
Oikein mukava sää oli ulkoilla, hyötyliikuntaa parhaimmillaan.
Maalla sekin homma on sikäli helppoa kun ei tarvitse kuljettaa lehtiä muualle, omassa lehtikompostissa maatuvat aikanaan ja sitten taas uusiokäyttön kukkapenkkeihin ja muuhun.

Meillä eivät lehdet mahdu kompostiin ja muualla ei ole tilaa. Kaupungin maille ei saa kuormia kipata, vaikka aika moni näyttää niin tekevän.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.166 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.