Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 28.10.2011  (Luettu 524 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Perjantai 28.10.2011
« Vastaus #15 : 28.10.11 - klo:10:44 »

Kohtahan se isänpäivä onkin taas [:-DD]

Kiitokset toivotuksista  [:-)]

Kyllä olo on paljon parempi, kun vaan pystyasennossa voi olla.
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #16 : 28.10.11 - klo:11:05 »

Huomenta  [:-)]
Harmaata ja sumuista on ulkona.
Roosa on ihana.   [:36]
Jotenkin tuli tuosta iipan laulusta mieleen,että oon kuullu sen jossain ohjelmassa lasten laulamana.  [:-I]
Anniinalle parenemisia.
Kohta kaupanpuhtoon.  [BYE]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 28.10.11 - klo:11:08 »

Huomenta!
Janilta hieno kuva. Iipan Roosa on suloinen, ja peti niin pehmoisen näköinen, että olisi vaikka itsellekin mukava (vähän pieni vaan  :-))).

Sairastaville pikaista paranemista.
Minullakin on ollut toista viikkoa keuhkoputkissa sellainen olo, että siellä on jotain ylimääräistä, mutta ei tule yskimällä pois. Joka henkäyksellä on kyllä sellainen tunne, että täytyisi yskästä. Minulla oli joskus aiemminkin samanlainen tilanne, ja kävin silloin lääkärissä, joka määräsi minut keuhkoröntgeniin ja spirometriaan. -Ei mitään vikaa missään, että kai tämä nytkin on jotain mielikuvituksen tuotetta. En viitsi mennä lääkäriin. Odottelen vaan, että menee itsestään pois.

Mitenkähän sitä saisi Syriltä kynnet leikattua? On alkanut kuulua sellaista rapsutusta kun se juoksee olohuoneen matolla, että ihan kuin kynnet ottaisi kiinni. Saan sen kyllä käteeni selälleen, ja se kyllä pysyykin siinä, mutta en millään uskalla leikata, kun sillä on niin pienet varpaat, että ei vaan mene koko varvas. Heh! Murheensa kullakin, vai mitä?  :-))

Mukavata perjantaita!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #18 : 28.10.11 - klo:11:26 »

Rauhaisaa perjantaipäivää. Harmaata on edelleenkin ja lämmintä.

Tiikerikakku on leivottunna ja nyt on kasvisgratiini uunissa, että hyvällä mallill
on näiden suhteen tämä päivä.

Ihana kuva Roosasta. Saa nähdä miten kauan tytteli petiinsä mahtuu [:-)]

Anniinalle paranemis tsempit. Auttaisko suolavedellä kurlaaminen. Itse muistan kun angiinoista kärsin niin sitä hoitoa kotona usein tein.

Ja Mesikselle hyvä vinkki tässä..hyväksi koettu. Itse hoidan keuhkojani tällä konstilla  ja on hyvä liman irroittaja. [:-)] toki muillekin sopii.

http://www.heli.fi/Julkaisut/Hengitys-lehti/5-62009/Puhallus-pulloon/

Marleenan positiivareile tänäänkin [:5]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #19 : 28.10.11 - klo:12:32 »

Päivää! [:-)]
Pilvistä ja tyyntä, ei sadetta. Onneksi, sillä
aamulla tupsahti mies koneen kanssa jyrsimään eilen kaadetun tammen kannon pois ja nyt
on kärrätty multa-puuseos pensaiden juurelle. Nyt on sellainen olo, että pihahommat saavat tältä päivältä riittää.
Ruokakauppaan on mentävä.
Huomenna on sitten äidin siunaustilaisuus.  [:-(]
Toipumistoivotukset sairastaville.

Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 28.10.11 - klo:12:48 »

Lauralle voimia huomiselle päivälle [:30]

Sitä, mitä kaipaamme,
emme menetä koskaan.
Sitä, jota rakastamme,
kaipaamme aina.

(Claes Andersson)

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #21 : 28.10.11 - klo:12:48 »

Päivää.

Hitsinpimpula, mä sulatin eilen pakastimen ja tänään pitäis puolipakosta tehdä jotakin noista sulaneista ruokatarpeista... arvatkaa huvittaako... äh. Onneksi siellä ei kovin paljoa ollut. Pakastin oli ihan pakko sulattaa, koska ovi ei pysynyt kiinni. Joku jäämötikkä työnsi sen auki. Olin joutunut jo teippaamaan oven kiinni, mut nyt ei pitäny enää teipitkään.

Bratwurstit vois syöttää kisuille... Sit siellä on yks kerrassaan erikoinen tuote, jonka kerran uteliaisuuttani ostin. Pötkö PUNAJUURIPERUNASOSETTA. :-)) Ajattelin vaan pläntätä sen pannulle ja paistaa siitä pihvejä. Se ei sisällä muuta kuin punajuurta, perunaa, sipulia, suolaa ja jotain tärkkelystä. Saattaa tulla hyvääkin. Pippuria jos lisäisi vaan.

Katotaan nyt jaksanks olla ahkera... Sit siellä on sipuliperunasekoituspusseja. Vois heittää ne uuniin perunalaatikoksi. Ruuat kun valmistaa, niin ne voi pakastaa uudelleen. Liikaa tossa muuten on...

Näissä merkeissä, jos nyt jaksaa... ei oo kiva poiskaan ruokaa heittää.

Mukavaa viikonlopunalkua kaikille! [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 28.10.11 - klo:12:54 »

Päivää!

En avannut konetta aamulla ollenkaan, jotten taas jumiutuisi tämän ääreen [:-DD]. Läksinkin sitten jo ennen klo kymmentä kaupugille kangaskauppaan ja tilasin sieltä verhokapan vamiiksi ommeltuna. Kestää kyllä kaksi viikkoa ennenkuin saan sen kapan, on niin kiirusta kuulemma ompelimossa. Olikin aika haasteellista löytää sopiva yksivärinen kangas tuon brige/ruskean valmisverhon kaveriksi.

Tänään lähdetään mökille, Repe on niin innokas sinne menemään, minä voisin näin syksyllä jo vaikka olla kotonakin. Varsinkin, kun siellä ei näy edes telkkari [:-(] :-)). Pitänee ottaa tuo Jari Tervon uusi kirja, Leyla, mukaan, jos vaikka saisi sen luettua. Laina-aikaakin sille annettiin vain kaksi viikkoa.

Mukavaa viikonloppua!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 28.10.11 - klo:13:05 »

Sama homma pitäis tehdä itsekin eli pakastimen sulatus. No ehkä odottelen pakkasia ja sitten vasta sen teen, saa parvekkeelle laitettua pakasteet sulattelun ajaksi. Hyvin suunniteltu on puoliksi jo tehty [:-)]

Nyt vaan marjoja syödään joka päivä, että tyhjenee kaappi, ettei käy kun Susulle, joutuu ihmettelemään mitä siellä on ja mitä niille tekisi [:-)]

Missäs kangaskaupassa Tiina kävit..Paavolan alueenko vai Aleksilla.Ei kai täällä muita oikein enää olekaan kun nämä kaksi kauppaa.

Mukavaa mökkilomaa Tiinalle ja Repelle..

Ja kaikille muillekin pönttöläisille kivaa viikonloppua, niin jos kivan pito on mahdista.
Aina se ei kaikille vaan ole.

ai niin siirretäänkös niitä kellon viisareita viikonloppuna taas kesää kohti [:-)]
« Viimeksi muokattu: 28.10.11 - klo:13:11 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 28.10.11 - klo:13:22 »

Sus, kananmunaa kannattaa varmaan laittaa kans niihin punajuuripihveihin, että pysyvät kasassa. [:-)]

telkkinen, siellä Aleksilla kävin [:-)]. Ei tosiaan enää kovin paljoa kangaskauppoja taida missään olla, no ehkä Hesassa on. Mutta kiva kun on edes joku, mistä saa tosiaan tuon verho-ompelupalvelun, kun mulla itsellä ei ole taitoa eikä ompelukonettakaan.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #25 : 28.10.11 - klo:13:49 »

Sus, kananmunaa kannattaa varmaan laittaa kans niihin punajuuripihveihin, että pysyvät kasassa. [:-)]

Joo, mulla ei nyt ole kananmunia, mut jos kauppaan hilpasen, niin ostan. [:-)]

Kyllähän noi muonat nyt huomiseen asti vielä jääkaapissa kestää, just tajusin, ettei ihan kaikkea oo tänään pakko tehdä.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 28.10.11 - klo:13:52 »

Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #27 : 28.10.11 - klo:14:39 »

Älkää unohtako.  [:-I] :-))

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kes%C3%A4aika

Kamalaa jos unohtuis ja heräiskin sunnuntaiaamuna kesäaikaan.  [:67]
Menis hyvä nukkumatunti ihan hukkaan.  [:-DD]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 28.10.11 - klo:14:43 »

Ja Mesikselle hyvä vinkki tässä..hyväksi koettu. Itse hoidan keuhkojani tällä konstilla  ja on hyvä liman irroittaja. [:-)] toki muillekin sopii.
http://www.heli.fi/Julkaisut/Hengitys-lehti/5-62009/Puhallus-pulloon/
Kiitos ohjeesta  [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #29 : 28.10.11 - klo:15:06 »

Sairastaville toivotaan paranemista! [:1]   [:30]

Tiinalle ja Repelle hyvää viikonloppua mökille! [:-)]

Iltapäivää jälleen! [:-)]
Täällä sumu melkein hälveni kokonaan, mutta vähäsen vielä sumuisen näköistä on.
Päivällä oli hetken vain pilvistä. Tuulta hieman.
Mittarissa nyt +6,4 astetta.

Justiin join iltapäivän kaffeet ja laitan vielä toisen kupillisen, kun maistuikin nyt niin hyvältä. [:27]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sivu luotiin 0.232 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.