Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lauantai 29.10.2011  (Luettu 765 kertaa)

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
Vs: Lauantai 29.10.2011
« Vastaus #15 : 29.10.11 - klo:09:46 »

Huomenta.  [:-)]

Kaunis syysaamu. aurinkokin paistaa. [:-)]
Katsotaan millainen päiväohjelma muotoutuu. Saattaa tulla yksi lapsenlapsi visiitille.  [:-)]

Pyriksen kuvaa minäkin silmät ymmyrkäisenä ihmettelin. Onneksi kerroit tuon kääntämisen. Nimimerkillä: "toinen räpsijä"   [:-DD]

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 29.10.11 - klo:09:59 »

Huomenta!
"Kissa vieköön, kyllä sull' on silmät.
Oi nuo silmät, mistä sä ne sait?"
Ai niin, piilareilla tehty. Hienot!

Minäkin pähkäilin Pyriksen kuvaa. Ajattelin ensin, että onko se jostain hymiösivuilta. Sitten mietin, että Pyris on muokannut sitä jotenkin. Ei tullut mieleeni, että se on käännetty  :-)). Hieno kuva.

Harmaata säätä taas ja hirvimiehet liikkeellä. Tänään on Serillä pihapäivä. Täytyy vaikka heitellä palloa sille, että saa liikuntaa.

Leppoisaa lauantaita kaikille!
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #17 : 29.10.11 - klo:10:46 »

Huoment' taloon!

Aurinko yllättäen paistelee, hyvä niin. Saas nähhä kattoo lattiaa mitä sitä tänään tekee hän. [:-I] :-)) Aamulämmitykset räiskytelty kamiinassa. [:34] Rakkaus Suloon roihuaa edelleenkin, tokkopa koskaan lakkaakaan. Emmä mitään miästä tartte, tämä rakkaus on ikuista. [:-)] :-))

Kaunista ja kivaa lauantaita kaikillen! [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 29.10.11 - klo:11:10 »

Huomenta.
Taivaalla on valaiseva lamppu päällä. Ihanaaa! 
Jo on hyvät värit Pyriksen kuvassa ja kiva jippo siihen sisältyy.  [:-DD]

Tässä silmät, mutta näkisittepä asun  [:-I]
[:67]  Ois kiva nähdä se pukukin.

Täytyy heittää petivaatteet partsille ja ja vaihtaa lakanat.  Lattian vaan pyyhkäsen, samoin pölyt.  Se riittäköön tälle viikolle siivouksen osalta.

Ai ihanaa.  Tänään saa kääntää kellonviisarit tunnilla taaksepäin.  [:-)]

Rattoisaa lauantaita kaikille!  [KIPPIS]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Lahti
« Vastaus #19 : 29.10.11 - klo:11:17 »

Lauantai aamupäivää. Aivan upea aurinkoinen aamu on ja mitä mainioin lenkkisää.
Olipa lintusia liikenteessä aamulenkillä. Punatulkkuja vaikka kuinka. Kettu nähtiin Veran
kanssa lähipellolla. Pitkään seurattiin ketun myyränmetsästystä. Kun saaliin sai vilkasi meitä ja lähti
omille teilleen jolkottamaan.

Hieno on Pyriksen kuva..ja kiva oivallus kääntää kuva eri asentoon [:-)]

Mesis sai  saman laulun mieleensä Iipan tyttären kuvasta, kun itsellenikin tuli [:-)]

Vera ja minä toivottelen mukavaa tätä päivää pönttöläisille...räpsy on minunkin otokseni. [:-)]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #20 : 29.10.11 - klo:11:40 »

Mä kun sulatin tuon pakastimen ja oon saanut sen taas eilen käynnistettyä, niin nyt mittailen ja säätelen sen lämpötiloja. Oon ostanut tuon käytettynä, eikä mulla ole minkäänlaista käyttöohjetta, ja nuo säätönappulat tuolla ylhäällä ei oikein kerro mikä on mihinkin... No kokeilemalla se on nyt selvinnyt, siis mikä nappula on jääkaappiin mikä pakastimeen ja silleen...

Kokeilu onkin ollut mielenkiintoista, hehe... Ensin pistin mittarin pakastimeen, että saisin sinne sen -18 astetta. Vääntelin niitä nappuloita miten sattuu, kun en tajunnut niistä... Ensimmäinen tsekkaus pakkaseen, että mikä mahtaa olla lämpötila... Arvatkaas paljonko se oli...??

[:-DD]

Melkein 40 astetta pakkasta!!!

[:-DD]

Vähäks jo nauratti. En mä tiennyt, että tommonen on ees mahollista! Mulla oli päällä  se pakastusnappula, se millä lämpötilaa lasketaan silloin, kun sinne laitetaan pakastettavaa ruokaa suurempia määriä kerralla. :-)) Ja lämpötilasäätökin pielessä. Sain mä sen laskemaan, mut siis, ainaski riittää tehoja mun laitteessa! [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #21 : 29.10.11 - klo:11:59 »

Nymmä taisin kyllä nähdä jonkun haukan tai muun petolinnun. Semmonen on mulle harvinaista herkkua. En tiedä niistä mitään enkä tunnista niitä, kun en mä koskaan näe niitä! Mutta tuolla se taivaalla liiteli, siis liitelemällä liiteli pienen tuulen mukana. Sen verran kookas oli, että pakko olla joku "suurehko" petolintu...

Vain kerran oon nähnyt täällä sen kanahaukan, joka istui lintujen ruokinnalla ihan mun nenän edessä keittiön ikkunan takana - monta minuuttia. Oli komee ilmestys. Lennossa oon nähnyt (tunnistettavasti) vain kerran, ja silloinkin tunnistaja oli mun isä. :-)) Se lensi niin korkeella, että näytti pieneltä. Mut tämä lensi nyt sen verran matalalla, että osasin arvioida kokoakin.

Ois tullu magee pihapinna... No mä en oo nykyjään pihapinnoja keräilly.
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 29.10.11 - klo:12:06 »

Mielenaurinkoista aurinkoaurinkoista lauantaita joka pönttöön.  [:-)]

Vera taas nöpöttää.  [:-)]

Pyriksellä niin kaunis syys.  [:-)]

Aputenavat

Emppu,6, oli äitinsä kanssa saunassa. Äiti tutkiskeli rintojaan.
Emppu katseli touhua ja tokaisi. "Älä sinä puristele minun vanhoja
maitotynnyreitä!"

:-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 29.10.11 - klo:12:35 »

:-))

Nätti kuva Verasta rannalla  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #24 : 29.10.11 - klo:12:38 »

Ei taas nää hommat edisty. Mistähän päästä noiden kuvien kanssa takkuamisen aloittaisi?  [NUT]
Kummasti se aika vaan menee tässä koneella. Olen tutkinut sähkötupakasta saatavaa nikotiinimäärää verrattuna oikeaan tupakkaan yms hurjan tärkeää  [:-DD]

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 29.10.11 - klo:13:15 »

Jos teillä on palelevat jalat ja Hemtex on lähellä, ostakaa tälläiset töppösukkaset ja ei jalkoja palella. Sisällä on keinuturkista ja pohjat niin pehmeät kuin vaahtokumipatjalla kävelisi ja pohjustettu oiskohan keinomokkaa, ei heti kulu puhki  [:-)]

Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #26 : 29.10.11 - klo:13:18 »

Laskin, että ainakin 4896 kuvaa otettu mun kameralla reissussa. Ilmankos hiukan tuntuu vaikealta tuo urakka, vaikka valtaosa kuvista on hävitetty jo ajat sitten roskiin.  [NUT]
Kuvaaminen on kivaa, mutta kaikki se muu  [:-/]
Kun edes keksisi, mikä olisi tärkeintä. Etsiä linnuille nimiä? Valita kuvia kuvakirjaan? Tehdä pieni matkakertomus Pöntölle? Käydä kuvat sadannen kerran läpi ja taas poistaa huonoja? Tosi noloa, kun Pasi töissä, enkä mä saa mitään aikaan. Sit se tietty valtaa tän koneen, jolla kuvat on ja mä kiukkuan  [:´((] kun en pääse tekemään kuvahommia!  [:-DD]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 29.10.11 - klo:13:26 »

Rakkaus Suloon roihuaa edelleenkin, tokkopa koskaan lakkaakaan. Emmä mitään miästä tartte, tämä rakkaus on ikuista. [:-)] :-))

Mun ykkösrakkaus on tietty Repe, mutta kakkosena tulee sitten mun Siemens tiskikoneeni [:-DD].
(ollaanks me jotenkin outoja? :-)))

Käytiin ton mun ykkösrakkaan kanssa tuolla vähän matkan päässä kodalla paistamassa makkarat ja myös minttukaakaot juotiin [KIPPIS]. Oikein se Deb arveli, että se on hirvimiesten kota. Sinne nimittäin tuli kaksi autollista hirvimiehiä, olivat hirvijahdissa. Kerroin, että löydettiin näin hieno kota ja vaikka ei tiedetty kenelle se kuuluu, niin uskallettiin tulla makkarat paistamaan kun ollaan siististi. Ne hirvimiehet sanoi, että ei siinä mitään, kyllä siellä makkarat saa paistaa kaikin mokomin. Sitten kun lähdettiin pois, niin Repeä vähän huolestutti, että ne ei vaan ampuis meitä hirvinä, varsinkin kun Repellä oli reppu selässä [:-DD]. Mutta ei huolta, se hirvimies sanoi ilmoittaneensa radiopuhelimella muille, että ollaan tulossa. Nähtiinkin sitten 8 miestä passissa kotimatkalla.

Repe sai virvelillä noin kiloisen hauen ja nyt se sit yrittää tietty isompaa saalista.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #28 : 29.10.11 - klo:13:28 »

Tehdä pieni matkakertomus Pöntölle?

[:5] Kannatan tätä vaihtoehtoa. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 29.10.11 - klo:13:49 »

Minä en kyllä kadehdi tuota Kaijan valokuvahommaa. Itse olisin ihan  [NUT]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.309 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.