Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: SUNNUNTAI 30.10.2011  (Luettu 517 kertaa)

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: SUNNUNTAI 30.10.2011
« Vastaus #30 : 30.10.11 - klo:11:47 »

Kiitos Mesis ja Telkkinen!  Siinä on alimmaisena Didin ja Marjulin tuoma marmotikynttilän hopeanvärinen alusta. Sitten on ylösalaisin iittalan sininen KIVI-lyhty. Sen päällä on kirpparilta löytämäni vanha tähdenmallinen 1 kynttilän jalka. Ja sen päällä lasinen tuikku. Eli sen tinapäällyksen tilalla on lasinen kuppi. Siksi tuo valo heijastuu noin hauskasti. Reunoilla on vielä muovisia, vihreitä "fosforikiviä."  Luonnossa ne sininen ja vihreä väri heijastui sieltä läpi. Ja se näytti paljon kauniimmalta. Tuo kamera söi ne värit pois.   [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #31 : 30.10.11 - klo:12:11 »

Huomentapäivää  [:-)]
Harmaana on talvi-aika alkanut.
Melkeinpä käytin ylimääräisen tunnin kuten annulix;nukkuen.
Kaunis on Marleenan kyhäämä kynttilä-asetelma.   [:5]
Kivoja linkkejä ym. mukavaa ketjussa.  [:-)]
Nyt ylös,ulos ja lenkille.  :-))
Mukavaa sunnuntaita pönttöihin.  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #32 : 30.10.11 - klo:12:39 »

Mielikuvitusta kun käyttää saa vaikka mitä kivaa aikaiseksi..kuten Marleena kertoi asetelmaassaan käyttäneen. [:-)]

Meidän pihalta eilen löydetty kisukka on kissahoitolassa ja saa hyvää hoitoa siellä. Varmaan on ollut ihan pitkään kateissa kun valjaat olivat painuneet ihoon etutassujen välistä ja kainalosta. Iho oli aivan vereslihalla.Naapurin tyttö kissan löysi naukumassa aamulla puoli 7 aikaan , kun oli koiransa kanssa lenkillä. Vei kotiinsa ja leikkasi valjaat pois päältä. Soitti minut katsomaan ja voi, että kissa haisi kamalalle ja oli kipeän oloinen.
Ei muuta kun soitto eläinsuojeluun ja sieltä saatiin ohje viedä kisuli sinne heille.
Neuvoin tien miten sinne ajetaan.
Hän lähti viemään kissan hoitolaan ja siellä kisu sai kipulääkettä heti ja totesivat kissan olevan kovin laihassa kunnossa eli siitä päättelivät karkurireissun olleen pitkän. Toivottavasti kissa saadaan kuntoon ja omistajilleen palautettua takaisin,..niin jos kaipaavat.
Minulle tuli ihan sellainen tunne, että kissa on sama mikä kesällä sieltä puusta palokunnan avittamana saatiin alas. Niin oli samannäköinen ja oloinen.

Mikä onni ettei joutunut ketun suuhun kun me Veran kanssa nähtiin eilen tässä nurkilla kettu myyräjahdissa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #33 : 30.10.11 - klo:12:40 »

Mielenaurinkoista sunnuntaita!  :-))

Aputenavat

Juho, 3,5v, oli kesällä käynyt kuninkuusraveissa.
Mummo uteli, mitä siellä näkyi, johon Juho vastasi:
"Hevoset juoksi kovaa ja niillä oli kyytiläisiä, jotka
oli ihmisiä!"

:-))

Tämä oli tosi hauska ja vielä hevosiin liittyvä, niin ... [:-DD] :-))
...Ihmiskyytiläisiä raveissa. :-)) :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #34 : 30.10.11 - klo:12:41 »

Pesin eilen kaikki patalaput ja patakintaat! Patalappuja näkyy olevan 28!!!  [:-DD]  Kintaita vain 6.
Tästä tuli mieleen se yksi gallup Pöntöllä pari vuotta sitten, jossa kysyttiin, montako tuolia huushollissasi on   [:-DDD]

Nappasin Buracapsin. Vasen käsi ei juuri nouse. Toivottavasti tästä ei nyt tule mitään isompaa riesaa, vaan paranee huomisaamuun mennessä ihan yhtä yllättäen kuin kipeytyikin!  [:-I]

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #35 : 30.10.11 - klo:12:43 »

Kiitos Mesis ja Telkkinen!  Siinä on alimmaisena Didin ja Marjulin tuoma marmotikynttilän hopeanvärinen alusta. Sitten on ylösalaisin iittalan sininen KIVI-lyhty. Sen päällä on kirpparilta löytämäni vanha tähdenmallinen 1 kynttilän jalka. Ja sen päällä lasinen tuikku. Eli sen tinapäällyksen tilalla on lasinen kuppi. Siksi tuo valo heijastuu noin hauskasti. Reunoilla on vielä muovisia, vihreitä "fosforikiviä."  Luonnossa ne sininen ja vihreä väri heijastui sieltä läpi. Ja se näytti paljon kauniimmalta. Tuo kamera söi ne värit pois.   [:-I]

Tosi kaunis kynttiläkuva! [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #36 : 30.10.11 - klo:12:48 »

Mä olen nyt kevyellä lounaalla ja tulin katsomaan viestejä täällä.  [:-)]

Kävin ulkona ja siellä tihuuttaa nyt vettä. Ihan sellaista pientä tihuutusta.
Laitoin linnuille uuden rasvasiemenseoksen telineeseen, kun oli jo syöty entinen siitä.
Nyt siinä on närhi näköjään päältä popsimassa palasia. :))
Rasva oli ensin pakkastimessa 2-3 tuntia, mutta nopeastihan se hupenee näin lämpimissä säissä. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #37 : 30.10.11 - klo:12:59 »

Patalappuja ja kintaita en olekaan muistanut pestä. Montakohan meiltä löytyy. No, ei ainakaan 28:aa + 6:tta.  [:-DD] :-))

Mittarissa nyt +6,1 astetta ja sain syötyä, joten nyt muuta sitten vuorossa. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sus

• Vieras
« Vastaus #38 : 30.10.11 - klo:13:50 »

Päivää.

JOS haluatte tulla hyvälle tuulelle, katsokaa tämä. Katsokaa IHMEESSÄ! :-)) Ja ihan loppuun asti. Kandee kattoo kuinka tilanne kehittyy ja mikä on loppuhuipennus...   [:-)] :-))

Eli
http://www.youtube.com/watch?v=dbmoH1nuXCY

Kuvattu Kanadan Ottawassa, kreikkalaisilla festivaaleilla. Zorbas.

(laitan sekä musalinkkeihin että päivän ketjuun, toivon niin, että huomattaisi... [:-)]   )

Mä taidan lähtä Kreikkaan...

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #39 : 30.10.11 - klo:13:52 »

Kaijan kädelle pikaista paranemista.

Telkkiselle ja ystävälleen, joka kissan löysi ja vei hoitoon  [KIPPIS] [KIPPIS]. Onneksi kisu löysi sellaisten ihmisten luo, jotka välittävät.

Hirvimiehet ovat olleet tänään tosi lähellä meitä, joten Seri on ollut vain pihassa. Sieltäkin se tahtoi koko ajan sisälle, kun vähän matkan päässä ajeltiin sellaisella mönkijällä, joka piti kamalaa prätinää ja paukketta. Eikö olekin ihan ymmällään olevan näköinen?
(Minun täytyi vähän maalata kuvaa, ettei näy kamala multapussi.  :-)))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #40 : 30.10.11 - klo:13:57 »

Hoputa Pyris siekii immeisii kattoon tuo juttu, ku kerta tykkäsit. :-)) (julkasin tään aamupäivällä feissarissa, kun löysin ulkolaisen kaverini sivulta [:-)] )

Siis mä, siis mä, mä siis, rakastuin tähän! [:34] [:45] [:-)] :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #41 : 30.10.11 - klo:14:01 »

Päivää.

JOS haluatte tulla hyvälle tuulelle, katsokaa tämä. Katsokaa IHMEESSÄ! :-)) Ja ihan loppuun asti. Kandee kattoo kuinka tilanne kehittyy ja mikä on loppuhuipennus...   [:-)] :-))

Eli

Kuvattu Kanadan Ottawassa, kreikkalaisilla festivaaleilla. Zorbas.

(laitan sekä musalinkkeihin että päivän ketjuun, toivon niin, että huomattaisi... [:-)]   )

Hieno esitys. Jäin vaan miettimään, että jos olivat "tavallisia tallaajia", niin miten kaikki osasivat askeleet, kun noin sujuvasti kävi?  [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 30.10.11 - klo:14:15 »

Luultavasti aika moni kreikkalaissyntyinen osaa askeleet.  [:-DD] Oon katsonut tuon videon tänään useamman kerran.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #43 : 30.10.11 - klo:14:18 »

Hemmetti, jouduin pyytään Jenniä apuun, kun en itse saanut tyhjennettyä kuivausrummun vesisäiliötä.... aika pahalta näyttää!  [:-/]
En tiedä, itkiskö vai nauraisko tilanteelle.  [:´((][:-DD]

Alkaa pilvistyä. Toivottavasti ei sentään sadetta tulossa?  [:-(]

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #44 : 30.10.11 - klo:14:29 »

Eli

Kyllä tästä matkakuume nousee. Ihan se on kuin aidossa kreikkalaisessa kyläjuhlassa, lautasineen kaikkineen.   :-))
Pitää vissiin alkaa kevääksi suunnitteleman reissua, tältä syksyltä on jo liian myöhäistä.  [:-I]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.307 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.