Mulla oli tänään aivan mahtava päivä! Entiset työtoverit piipahtivat päivän ajan täällä Tallinnassa. Olin heitä jo heti anivarhain vastassa ja vietimme yhdessä mukavan päivän. Tytöt halusivat tietysti käydä shoppailemassa ja sitäkin sitten tehtiin.
Aivan aamulla kävimme aamupalalla ravintola Peppersackissa - mahtava aamiainen! Olisi melkein riitänyt koko päivän ateriaksi.
Sitten shoppailtiin, kävimme Katharina käikillä ihailemassa käsityöläisten taitoja, piipahdimme aivan yllättäen löytyneeseen paikkaan syömään, ostimme juuri paahdettuja manteleita ( kuumana ne ovat parhaita!) ja sitten halattiin hyvästit. Mutta ei kovin pitkäksi aikaa - ovat tulossa tänne joulumarkkinoille joulukuussa.
Onpa todella mukava saada vieraita Suomesta. En todellakaan itseäni tunne vielä kovin tallinnalaiseksi, mutta täytyy sanoa, että tuota tyttöjen shoppailuintoa katsellessa tuli sellainen tunne, että minähän asun täällä - voin käydä shoppailemassa milloin vaan. Mutta kun Suomesta tullaan vaikka vaan päiväksi, niin kiire on kova. Niinhän se oli aina itselläkin ennen kuin täällä asuin. Monessa paikassa piti ennättää käydä ja mahdollisimman paljon halusi aina kotiin viemisiä ostaa. Moni asia on täällä edullisempaa kuitenkin kuin Suomessa. Hinnat vaihtelevat tietysti täälläkin keskikaupungin turistihinnoista tänne laitakaupungi hintoihin.
Minun on vaikea verrata esim. ruoan hintaa, kun ei yhden ihmisen ruoka juurikaan hintavertailemalla muutu miksikään.
No, eilen ostin naudan jauhelihaa, 400 grammaa ja se maksoi 2,21 euroa. Taitaa olla aikamoinen hintaero suomalaiseen? Ja kun sitä paistoin