Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Poistuin sitten  (Luettu 689 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Poistuin sitten
« Vastaus #15 : 10.11.11 - klo:16:50 »

Toki, parantamisen varaa on aina myös Facebookissa. Siksikin ehkä maine on mitä on, huonot  kellot kuuluu kauimmaksi...

Silti: mä tarvitsen sitä. Elämäni on rikastunut tavalla, jota en ois osannu aatellakaa, vaikkei se elämä ennenkään köyhää ollut. [:-)]
Kirjattu

Pilvi

• Vieras
« Vastaus #16 : 10.11.11 - klo:16:59 »

Krnauuu... Hyvä!  [:28][:10]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #17 : 10.11.11 - klo:17:22 »

Kurrnauuskis [:10] [:10]

Joskus on tehnyt mieleni jopa sanoa, että se, joka ei oo viittinyt käydä edes tutustumassa (sinnehän ei tarvitse kirjautua edes omalla nimellä), ei yksinkertaisesti tiedä mitä menettää. (Tämä ei ole mainos, en ole töissä Facebookissa.) En vaan oo viittiny mennä sanomaan, eiköhä tuostaki negatiivista palautetta tule (?), mut nyt sanoin kuitenkin. [:-)]

Mun mielestä se aika minkä joku viettää Fasebookissa ja roikkuu keskustelupalstoilla, niin se on poissa normaalista elämästä. Ihminen tulee huomaamattaan siitä riippuvaiseksi, sitä on pakko saada lisää.
Onha tää Pönttöläki vähän samanlainen, mutta täältä on helppo olla poissa ja varmalla helpompi lähtee pois, kun jostai Fasepookista. Kun siitä Fasepookista on niiin paljon ollut varoituksia. Joten parempi varoa kuin katua, sanoo vanha sananlaskukin. Niih, tätä mieltä olen.
Kirjattu

Pilvi

• Vieras
« Vastaus #18 : 10.11.11 - klo:17:57 »

Kurrnauuskis [:10] [:10]

Joskus on tehnyt mieleni jopa sanoa, että se, joka ei oo viittinyt käydä edes tutustumassa (sinnehän ei tarvitse kirjautua edes omalla nimellä), ei yksinkertaisesti tiedä mitä menettää. (Tämä ei ole mainos, en ole töissä Facebookissa.) En vaan oo viittiny mennä sanomaan, eiköhä tuostaki negatiivista palautetta tule (?), mut nyt sanoin kuitenkin. [:-)]

Mun mielestä se aika minkä joku viettää Fasebookissa ja roikkuu keskustelupalstoilla, niin se on poissa normaalista elämästä. Ihminen tulee huomaamattaan siitä riippuvaiseksi, sitä on pakko saada lisää.
Onha tää Pönttöläki vähän samanlainen, mutta täältä on helppo olla poissa ja varmalla helpompi lähtee pois, kun jostai Fasepookista. Kun siitä Fasepookista on niiin paljon ollut varoituksia. Joten parempi varoa kuin katua, sanoo vanha sananlaskukin. Niih, tätä mieltä olen.

Hyviä huomioita nämä myös. Selvyyden vuoksi: en ole naamakirjassa. Se on jokaisen oma asia mitä riskejä ottaa. Tietovuotoa on todistettu tässä muutama päivä. Ihan tahtomattaan voi joutua ongelmiin.
Ainoa varma konsti pysyä niistä erossa on olla pois netistä ja sekään ei nykyään oikein onnistu, ei ainakaan minulta. Kaikella ystävyydellä: taustajoukko. [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #19 : 10.11.11 - klo:18:07 »

Mun mielestä FB on hyvä juttu monellakin tapaa. Jos nyt vaikka ajattelee lauantaisia hautajaisia, niin on mukava, kun ollaan serkkulikkojen, joiden isä siis on nyt kuollut, kanssa pidetty yhteyttä tuota kautta ja tiedetään hiukan, missä kukakin menee. Mä olen ainakin niin huono pitämään yhteyttä ja soitteleminen on mulle suorastaan kauhistus. Paljon helpompi jotenkin tavata, kun "yhteys" on säilynyt tuota kautta.

Sus

• Vieras
« Vastaus #20 : 10.11.11 - klo:18:13 »

Taannoinen tietovuotojuttu ei mun tietojeni mukaan liittynyt Facebookiin. [:-)]

Nettijutut ei kylläkään varsinkaan Facebookin tai Pönttölän tiimoilta ole vähentäneet elämänrikkauttani vaan lisänneet sitä. [:34] [:-)] Reallife-ystäviäkin olen saanut lisää näitä kautta varmaan pari-kolmekymmentä. Olemme myös tavanneet. Pidämme yhteyttä myös puhelimitse. [:-)]

Raellifestä taas ei oo ollu puutetta varsinkaan viimisen remppavuoden aikana. Eilenkin taas jatkui ja tulevaisuudessakin jatkuu. Jot ei hätiä siinä, paremminkin, saiskohan joskus olla rauhassa...? [:-I] :-))
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #21 : 11.11.11 - klo:13:06 »

En poistunut eikä ole aikomustakaan.  [:-)] Mitä noihin kyselyihin tulee, niihin voi vastata tai olla vastaamatta. Kaikkeen ei tarvitse osallistua. Onhan siellä myös se suljettu ( [:-DD]) Pönttöosasto johon voi käydä huomenet huikkaamassa jos tahtoo.

Ei muuten minullakaan. Ei siellä todellakaan tarvitse kaikkeen vastailla ja kaikkea klikkailla. Terveellä maalaisjärjellä siellä pärjää. Ei minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Minä en koskaan klikkaile niitä linkkejä. Elleivät ole esim. suomalaisen Iltasanomien sivuilta.

Ihme että pitää ikäänkuin puolustella siellä oloaan. Ja on minulla muutakin elämää kuin Facebook ja Pönttölä. Sopivasti kutakin. Hassua pelätä niin tolkuttomasti tuota.
 No, jokaisella on oikeus tehdä mitä näiden kanssa haluaa. Hauskasti vaan pienin väliajoin tääkin keskustelu pulpahtaa Pöntölläkin esiin. Toiset ylpeinä (siltä se tuntuu) ilmoittavat etteivät ikinä, milloinkaan moiseen saastaan ryhdy. Toiset taas selittävät miksi siellä ovat (ikäänkuin anteeksi pyydellen) .
Tällaiset fiilikset tämäkin ketju minussa herättää. Lienekö pahastikin häiriintynyt  [:-DD]

Muoks.
Muuten Mir, mikä sinusta on normaalielämää?  Eikös se normielämä koko ajan muutu. Aina tulee lisää uutta yhteydenpitoa esimerkiksi. Minunkin kaikki sukulaiseni ovat kaukana muilla paikkakunnilla. Ei ole mitään mahdollisuutta heitä kovinkaan usein nokakkain tavata. Mutta esimerkiksi juuri naamakirja antaa siihen jokapäiväisen mahdollisuuden. Sitä normaalielämää minulle nykyään  [:14]  Olemmeko me jotka näin joudumme toimimaan jotenkin epänormaaleja mielestäsi?
« Viimeksi muokattu: 11.11.11 - klo:13:12 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 11.11.11 - klo:13:13 »

Aika samoilla linjoilla olen kun sinäkin Muru, tuntuu tosiaan ihan hassulta kun joku sanoo Facebookia VAARALLISEKSI. [:-)]

Mutta onhan se kiva, että tulee juttua muustakin kun päivän säästä! :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 11.11.11 - klo:13:20 »

Tuossa olet muuten Muru ihan oikeassa, että vaikka kuinka kynsin ja hampain vastustaisi kaikkia nykymaailman juttuja, niin kyllä ne vaan väkisin tähän nykyelämään kuuluu. Ihan tähän meidän normaaliin elämään. Mikä sen mukavampaa ja helpompaa kuin esim. tilata netin kautta matkaliput Tallinnaan tai Mikkeliin. Ja onko muka normaalimpaa soittaa Viljamin äidille ja kysyä joululahjatoiveita kuin, että laittaa Facebookin kautta viestiä [:-I].
Mutta nää on asioita joita onkin hyvä pohtia jokaisen tykönänsä. Jos itse tuntee, että viettää liikaa aikaa netissä, niin sitten on toki syytä huolestua. 
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #24 : 11.11.11 - klo:13:23 »

Niinpä Tiina. Aikoinaan oli puhelin se "paha". Kirjeiden kirjoitus kun jäi vähemmälle  [:-DD]  Rimpauteltiin vaan kavereille .
Aika aikaa kutakin  [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #25 : 11.11.11 - klo:13:35 »

Tää oli muutes hyvä pointti. Nythän ihmiset kirjoittelevat enemmän toisilleen, kuin aikana, jolloin ei ollut tietokoneita! Kirjeen kirjoittaminen ja lukeminen on eri juttu kuin puhelimessa puhuminen. Ennenvanhaanhan sitä todella arvostettiinkin. [:-)] Sähköpostin tuleminen oli jo iso hyppäys takaisin kirjoittamiseen. Facebookin ja muiden yhteisöpalvelujen tultua viestiminen entisestään helpottui. Sitä kautta on AH NIIN HELPPO joko kirjoittaa pidempi kirje, tai sitten keskustella reaaliajassa. Tsättikään ei ole sama kuin puhelimessa puhuminen, koska siinä viestitään kirjoittamalla. [:-)] Helppouden vuoksi sitä tulee myös tehtyä, sellaistenkin ihmisten kanssa, joihin ei muuten edes lainkaan olisi yhteydessä.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #26 : 11.11.11 - klo:13:35 »

On FB:sta tosi hyötyäkin. Sain vapaaliput ensi viikonvaihteen Tampereen käden taidon messuille  :-))  Posti toi justiinsa.
 Kuinka monta kaveria olisikaan jäänyt tuntematta ilman sitä ja olen heitä sittemmin livenäkin tavannut, kuten teitäkin osaa täällä puolen.
Meillä oli mm myös hauska joulukertomuksen rakentelu paikallissanomien fb-sivulla ja se olikin ihan mahdottoman haukaa ja juttu vääntyi melkoiseksi, siinä meni pari päivää nauraen jutun käänteitä ja tulee se ihan lehteenkin joulummalla.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #27 : 11.11.11 - klo:13:38 »

Toiset ylpeinä (siltä se tuntuu) ilmoittavat etteivät ikinä, milloinkaan moiseen saastaan ryhdy. Toiset taas selittävät miksi siellä ovat (ikäänkuin anteeksi pyydellen) .
Tällaiset fiilikset tämäkin ketju minussa herättää. Lienekö pahastikin häiriintynyt  [:-DD]

Juuri näin. Aivan samat fiilikset.

Minusta aika turhauttavaa... [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #28 : 11.11.11 - klo:13:40 »

On FB:sta tosi hyötyäkin. Sain vapaaliput ensi viikonvaihteen Tampereen käden taidon messuille  :-))  Posti toi justiinsa.
 Kuinka monta kaveria olisikaan jäänyt tuntematta ilman sitä ja olen heitä sittemmin livenäkin tavannut, kuten teitäkin osaa täällä puolen.
Meillä oli mm myös hauska joulukertomuksen rakentelu paikallissanomien fb-sivulla ja se olikin ihan mahdottoman haukaa ja juttu vääntyi melkoiseksi, siinä meni pari päivää nauraen jutun käänteitä ja tulee se ihan lehteenkin joulummalla.

:-)) [KIPPIS]

Ja mä voitin Hymyilevän Tuliketun arpajaisten pääpalkinnon, muurinpohjapannun!!! Alkuperäisen linkin laittoi sivulleen Tiina, kiitos Tiinalle! :-)) [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 11.11.11 - klo:13:43 »

Niin kauan kuin feissari ja pönttöily eivät täytä koko päivää aamusta iltaan, niin en näe mitään syytä huolestua. Kun mulla nyt sattuu olemaan näiden tietsikkajuttujen ulkopuolistakin elämää.  [:-I] :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.139 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.