Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Poistuin sitten  (Luettu 687 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Poistuin sitten
« Vastaus #30 : 11.11.11 - klo:13:45 »

Ja eikun letun paistoon :-))

Hitsi, viime kesänä en vielä kerinnyt, kun en saanut aikaiseksi väsätä pihalle jonkun sortin grilliä, vaikkapa tiilistä, tai hei, LUONNONKIVISTÄ!! Niitähän täällä riittää! Juu, voisin varmaan tehdä sen ihan ittekin, kunhan kysyn mun luottoremppikseltä ohjeita. [:-)] :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #31 : 11.11.11 - klo:13:55 »

Voi ettäs, luonnonkivista tulisikin hieno. Siitä vaan Sus toteuttamaan ideaa.

Juu, kekkasin sen idean vasta just nyt! Mulla on niitä kaivauksien jäljiltä pihassa vaikka kuinka paljon, ne vaan odottavat, että teen niille/niillä jotakin. Kuten aionkin, kukkapenkkien reunoiksi yms. Mun pitää myöskin tehdä tänne kahdet kiviraput. :-)) Ne on ens kesän hommia. Toisaalta, nämähän on aika rosoisia kiviä suurin osa, vois meren rannalta käydä keräämässä pyöreiksi ja sileiksi hioutuneita sitä grilliä varten. Jossain saaressa vaikka...

Alkaa mennä ohi aiheen, mut olkoon tää viälä tässä. :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #32 : 11.11.11 - klo:13:59 »

Menee tosiaan ohi aiheen niin että rytisee mutta menköön!

http://www.savonsanomat.fi/vapaalla/itse-tehty/nikkarointi/vankka-pohja-grillille/568277
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #33 : 11.11.11 - klo:14:11 »

Menee tosiaan ohi aiheen niin että rytisee mutta menköön!

http://www.savonsanomat.fi/vapaalla/itse-tehty/nikkarointi/vankka-pohja-grillille/568277

Oho, siinäpä olikin aikas jämerä grilli. Ajattelin kyllä hiukn pienempää, lähinnä jonkun sortin "nuotiopaikkaa", johon nyt sais ainaski tulen, jolla lämmittää sitä muurinpohjapannua. Ja voishan siinä sitte kaikkee pientä muutakin tehdä. Mutta tossa oli paljon hyviä vinkkejä ja perustietoa, kiitos Tiina! Aion kyllä perehtyä asiaan. [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #34 : 11.11.11 - klo:14:13 »

Juu, lähinnä laitoinkin sen takia kun jutussa korostettiin aika paljon noiden pohjatöiden tärkeyttä. Ettei sitten kivikasa romahda kesken letunpaiston [:-DD].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #35 : 11.11.11 - klo:14:23 »

Juu, lähinnä laitoinkin sen takia kun jutussa korostettiin aika paljon noiden pohjatöiden tärkeyttä. Ettei sitten kivikasa romahda kesken letunpaiston [:-DD].

Joo, se oli tärkeä tieto! Ja ettei routa halkaise sitä. [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 11.11.11 - klo:15:47 »

[:-I]  [:-DD]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #37 : 11.11.11 - klo:15:56 »

Eiphän tarvii enää laittaa maksullisia tekstareitakaan, kun pystyy hoitamaan FB:n (ja Pönttölän) kautta viestittelyn. On helpompi naputtaa viesti koneella, kuin kännyllä. Sitten saatan laittaa Tainallekin lyhyen tekstarin, että FB löytyy viesti.  :-))

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 11.11.11 - klo:19:22 »

Minä olen kanssa näitä naamiksen ystäviä. Pelaan ja on hitsin kivoja pikapelejä. Mun tyttöni ja pojan perhe on naamiksessa. Hyvin usein heidän kuulumiset kuulen naamiksen kautta...kuten senkin kun poika teloi ittensä pulkkamäessä ja puhkaisi keuhkonsa (juu juu, on se jo kohta 32  :-)) )
Likan kanssa sättäillään, kuten myös monen muun kamun kanssa. Tietty täälläkin käyn vilkaisemassa aika ajoin, mutta ikävä kyllä vähemmän.

Ja jooooo... mullakin on muutakin elämää...kuten linnut ja koirien kanssa lenkkeily ja sienestys ja sienestys ja vielä sienestyskin. Isäntä on nyt eläkeputkessa. Ei sitä tuon miehen kanssa ennätä koko päivää naamiksessa olla  [:-)]
Enkä ole kyllä mitään hurjia vaaratilanteita huomannut.

Itse asiassa, naamis on kyllä minun juttu.
Kirjattu

zirnix

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 12.11.11 - klo:11:08 »

Ihan ehdottomasti olen naamakirjassa - eikä ole minkäänlaista aikomusta poistua, jos mitään aivan maata mullistavia ei tapahdu. Enkä edes sano sitä puolustellen siellä olemisiani. Minun mielestäni siellä on mahdottoman mukavaa. Kivaa on täälläkin, mutta vähemmälle täällä käynnit mulla on viime aikoina jääneet. Jo aikoinaan kirjoittelin tänne kausittain, ja vaikka naamakirjassa olen jatkuvasti kirjautuneena, en sinnekään koko aikaa ole kirjoittelemassa. Kova kirjoittelemaan olen kyllä; pidän kirjoittelusta, jos joku ei sitä ole huomannut...

Ja mielestäni ainakin Susu ja Muru ovat sanoneet täällä sen oleellisimman naamakirjasta. Kaikki on itsestä kiinni; mihin rajan vetää, mitä kirjoittaa, mitä vastaa, miten kirjoittaa ja mihin kirjoittaa. Siellä vain, kun on itse sen "piirinsä" valinnut, voi kirjoittaa vapaammin perheasioista ja henkilökohtaisista asioista yleensäkin. Ihan kaikkea en minä ainakaan sielläkään kertoile, mutta aika vapaasti elämästäni kyllä. Noihin kiertäviin kysymyksiin en vastaa koskaan ja jopa poistan sellaisen, jos sivulleni ilmestyy. Mutta ihmeellistä on, että joistakin esimerkiksi jonkun pelin kautta tulleista kavereista on ajan mittaan tullut minulle ihan todellisia ystäviä. Susu taisi sanoa samaa... Jännä ilmiö tuo. Mulla kylläkin menee niin päin, että monien sukulaisten kanssa on nimenomaan sovittu, että naamakirjassa emme viestittele, vaan vain kasvotusten ja puhelimitse. Ainakin tyttäreni haluavat pitää naamakirjassa sen oman reviirinsä ilman ketään sukulaisia, ja ymmärrän sen kyllä.

Ehkä tuossa naamakirjassa minusta on mukavinta juuri se, että melkoisen avoin siellä voi olla; ei siis kirjoittaa pelkällä nimimerkillä ja ajatella koko ajan, josko tuosta ja tuosta jutusta voisi kirjoittaa... Ja koskaan mistään siellä kirjoittamastani tai tekemästäni en ole kärsimään tai katumaan joutunut. Joo, on siellä yksi tosi kelju juttu: Kaikkea kivaa ei ehdi millään näkemään ja ei siis pysty kommentoimaan kaikkea, mitä taatusti haluaisi kommentoida!

No tää siis mun kokemuksistani. Itse kullakin omat kokemuksensa. Ja jokainen siis vetää rajansa itse.
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Sus

• Vieras
« Vastaus #40 : 12.11.11 - klo:11:28 »

Mul on naamiksessa vain yks sukulainen ja se on mun isä. :-)) No, ei mulla sukua paljoo ookkaan... Mut minusta on kiva, kun isukki lueskelee mun viestit ja on kärryillä mun kuulumisista, ni meidän ei tartte ees kauheesti soitella puhelimella. Sit ku puhelimessa alan kertoa jotakin, ni hää, että "joo mie luin sen facebookista". Minusta se on ihan hauskaa. [:-)]

Eihän kukaan feissarissa kaikista asioistaan julkisesti puhu, loput puhutaan puhelimessa tai kasvokkain. [:-)]

Juu, Zirni, joistakin pelikavereista on tullut ihan mukavia kavereita, jotka osallistuvat keskusteluihinkin, samanhenkisyyden huomaa aika nopeasti, vaikka ei koskaan ole ihmistä tavannut.

Pelien kautta kavereiksini tuli sattuman kautta myös ihmisiä, joihin tutustuin (sieniaiheisella) foorumilla, jonne kirjoittelin ennen Pönttöä. Sehän se vasta mukavaa olikin. Heistä on kehkeytynyt ihan jokapäiväiset ihanat juttukaverit. (Eihän tämä mikään salaisuus ole, siis Laura ja Päivi, joiden kommentteja varmaan moni on viestiketjuissa nähnyt. :-)) Taitavat olla muutaman pönttöläisenkin kavereita nyt... sekin on kivaa! :-))  )
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #41 : 12.11.11 - klo:11:30 »

Pelaamisen olen suunnilleen lopettanut, mut kaverit on jääneet kavereiksi. :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #42 : 12.11.11 - klo:12:36 »

Mun ystävä on fb:ssa ja hän on Veran "kummitäti" ja kertoi, että on saanut cairnin omistajista uusia ystäviä kun on Veran kuvia laittanut fb:kiin. Että on kovin otettu heistä :-)) uusista tuttavuuksista.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #43 : 12.11.11 - klo:13:21 »

Silleen siellä just aika tehokkaasti käy, että jonkun mutkan kautta, esim. kaverin kaveritkin löytää toisiaan ja just esim. samasta harrastepiiristä, kiinnostunut samoista asioista, niin sit niistä tulee omiakin kavereita, kun vaan pyytää. Minusta ihan tosi kiva juttu. [:-)]

Esim mua on monet astrologian harrastajat pyytäneet kaveriksi, kun ovat oman kaverinsa sivulta huomanneet, että minäkin harrastan sitä. Mulle siis entuudestaan tuntemattomia uusia tuttavuuksia. Ihania ihmisiä kaikki tyynni. [:-)]
Kirjattu

zirnix

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 12.11.11 - klo:13:47 »

Juu, Telkkinen, noin se sielläkin usein menee - kuten koirien pisulenkeilläkin. Joistakin tulee ihan vakkareita puhekavereina ja joistakin jopa hyviä ystäviä. Mukavaa sellainen.

Ja Susu, on muuten totta, että sen samanhenkisyyden huomaa jo aika pian tuollakin - ulkomaalaistenkin kanssa. Viestejä sitten ainakin tulee läheteltyä. Minähän en pahemmin sättäile, kun aikaa siihen ei tunnu riittävän. Usein myös sättiviestejä ilmestyy näytölleni iltaisin, kun en koneella oikeastaan lainkaan ole, käväisen myöhällä vain joskus. Juu, ja vielä noista uusista ystävistä... Laura ja Päivi ovat mullakin sellaisia, joista on tullut todella hyviä ystäviä ihan tuon naamiksen kautta. Lauran kanssa ei ehditty edes pelata, hahaa, vaan lähinnä sinun viestiketjujesi kautta kai tutustuttiin hiukka paremmin! Pelejä en kyllä oo pelannukaan kuin kahta ja tätä nykyä pelaan aktiivisemmin vain yhtä, mutta se käy helposti, koska koneen ääressä ei ole pakko vahtia vaan voi olla silloin kuin itselle sopii.

Ja nyt näin Susun viimeisismmän viestin. Noin se just menee. Jos haluaa. Ja on tilanteita, että minä ainakin haluan.

Pitäisköhän tästä minunkin siirtyä taas muihin hommiin - ettei toisen tartte ihan yksin kaikkea huushollissa tehdä... Mutta taidanpa pitää itseni edelleen kirjautuneena tännekin...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Sivu luotiin 0.177 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.