Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai 10.11.2011  (Luettu 1248 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Torstai 10.11.2011
« Vastaus #15 : 10.11.11 - klo:09:47 »

[:30]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #16 : 10.11.11 - klo:09:54 »

Minäpä otin eilen kesän talteen ja juuri kreivin aikaan. Tiesin, että oli kreivin aika. Nyt kesä on mun eteisessä. Pelastin eilen kaiken voitavan. [:-)] Kukkia siis. :-))

Mä en kuulkaas ole edes huomannut, että on harmaa syksy tai jotain, vaikka moni on viime viikkoina jossakin sellaisesta aina välillä maininnut... Mulla oli eiliseen asti kesä! Pimeyskään ei mua ole erityisesti haitannut. Tuskin oon sitä ees noteerannut, höh, onkohan mulla kaikki kotona... [:-I] [:-DD]

Tänään mulla on talvi. Paitsi eteinen siis kukkii, laitoin eilen feissariin kuvia, koitan saada niitä tänään tännekin. [:-)] Keräsin kauppamatkan varrelta kukat talteen ja pihalta myös.  [:-)]

Ei mul ehkä kaikki oo kotona, mut kesä on, kesä mulla on kotona! :-))

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #17 : 10.11.11 - klo:10:01 »

Tosta Otson hoitotädin käytöksestä en kyl tykkää yhtään! Siis tuossahan huolestuu jo kamalasti mikä on vikana!? Oma lapsi siellä, eikä oikein tiedä millaista siellä on, ei kiva ei. Hyvä, että aiot ottaa asian puheeksi, Anniina.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #18 : 10.11.11 - klo:10:04 »

Huomenia, pitkänpitkä työpäivä edessä... huomenna onneksi saa nukkua pitkään kun yövuorot alkavat. Lääkärikin soitti aamulla että kokeet näyttävät kurkkupöpön talttuneen. Seurataan nyt tilannetta ensi viikkoon. Oli aika hurjaa kun sanoi että jos puhe alkaa puuroutumaan, tule sitten heti takaisin  [:-I] :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #19 : 10.11.11 - klo:10:26 »

Aurinko  :-)) paistaa hienosti ruokinnalle, jossa vilisee lintuja. Ja järki sanoo, että pitäisi mennä nukkumaan. Muutaman otoksen latasin facebookiin; sinne on niin helppo laittaa, kun ei tarvii Photobucketin kautta siirrellä ja linkittää!
Mutta nyt on pakko painua peiton alle lämmittelemään.... ilta tulee taas aivan liian pian!  [:-I]

Sus

• Vieras
« Vastaus #20 : 10.11.11 - klo:10:27 »

Miehän kekkasin niin loistoidean, että pois tiältä! On nimittäin kertyny tänne yhtä sun toista toimitettavaa asiaa mun pihaan ja taloon. Vuokramiespalvelu!

En tosin aio turvautua viralliseen vuokramiespalveluun, kun muistin just, että mehän jo alustavasti ollaan keskusteltu asiasta mun remppamiehen kanssa. Hää itte sanoi kerran naureskellen, että mehän voidaan sopia, että hän tulee käymään esim. joka kuukauden ensimmäinen maanantai tekemään mitä on kertynyt. [:-DD] [:-DD] No nyt on kertynyt! Ei mitään remonttijuttuja vaan ihan muuta. Oon miettiny miten saan toimitettua sen ja sen ja sen asian, heureka! Teetän kaikki samalla miehellä yhen päivän aikana! :-)) Monta kärpästä yhellä iskulla! Oon ihan varma, että remppis tulee, sitäpaitsi ois muutenkin kiva tavata häntä, on niin kiva kaveri. (Meillä on shampanjan poksautuskin vielä tekemättä! Ku remppa valmistui, sen kunniaksi.)
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #21 : 10.11.11 - klo:10:34 »

Myöhäistä huomenta!

Nyt tarttee pysytellä kotona, koska meillä on talossa rappukäytävän vahaus meneillään ja rapussa oli lappu, että toivotaan asukkaiden välttävän liikkumista vahauksen aikana koska märkään vahaan jää jalanjäljet näkyviin. No, tää sopii mulle hyvin kun en ollut aikonut mihinkään mennäkään. :-))

Aamupuuroakin vasta nyt keittelen, vaikka olen ollut heräksissä jo pari tuntia. Ja sen jälkeen keitän tiskirätin [:-DD]
Ja jos vaikka kaalilaatikkoa sitten kohta rupeis myös väsäämään. Saapi sitten ottaa sitä mökille mukaan ruuaksi, kun en siellä viitsi kovin monimutkaisia kokkailla koska tiskimahdollisuudet on niin alkeelliset. Siis tiskataan vadissa ja vedet lämmitettävä ym. Nyt syksyllä on käytetty kertakäyttöastioitakin, niin ei tule niin paljoa tiskiä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #22 : 10.11.11 - klo:10:38 »

Tiina, tuo mökiltä likaiset astiat kotiin tiskikoneen pestäväksi ja viet seuraavalla kerralla takasin! [:-DD]

Onko kenelläkään tarvetta muille hyville ideoille...? [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 10.11.11 - klo:10:47 »

Tiina, tuo mökiltä likaiset astiat kotiin tiskikoneen pestäväksi ja viet seuraavalla kerralla takasin! [:-DD]

Onko kenelläkään tarvetta muille hyville ideoille...? [:-DD]

Mun siskoni oikeesti tekee noin, eli ei sekään ihan mahdoton ajatus olisi.
Toinen syy miksi en kovin monimutkaisia ruokia viitsi mökillä laittaa on se, että siellä on vain sellainen kaksilevyinen hella. Ja molempia levyjä ja uunia ei voi laittaa yhtäaikaa päälle. Ja uunissa en ole vielä paistanut mitään, koska en ole sitä vielä kunnolla pessyt ja kuurannut, vasta ens keväänä meinasin sen tehdä kun tehdään muutenkin mökillä perusteellinen siivous. Jonka tarpessa se todentotta on.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #24 : 10.11.11 - klo:11:24 »

Ja sitten Jarmo on kiltisti leikatun kätensä kanssa.  [NO] [:-)]

[:42] Ei ollut yhtään liukasta kun hiljaksilleen tuli ajellen yhdellä kädellä/ilman käsiä käytyä työpaikalla
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #25 : 10.11.11 - klo:11:25 »

Päivää Lapista! plussalla on ollut koko aamun, yöllä jo +1 ja siitä on lämmennyt. Sateisen harmaata, mutta lämmintä.+2,3
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 10.11.11 - klo:11:40 »

Ja sitten Jarmo on kiltisti leikatun kätensä kanssa.  [NO] [:-)]

[:42] Ei ollut yhtään liukasta kun hiljaksilleen tuli ajellen yhdellä kädellä/ilman käsiä käytyä työpaikalla

Sinä olet jo vanha tekijä sen pyörälläajon kanssa ni luotetaan että et sillä kolaroi yksiksee tai kenenkään muunkaan kanssa...
Mutta siitäkin huolimatta ajele varovasti  :-O :-O [:-I] :-O :-O
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 10.11.11 - klo:11:40 »

Keitin tiskirätin, tässä ohje teille muillekin :-)) [:11]

Laita kattilaan vettä, pyykinpesupulveria ja tiskirätti, levy kutoselle ja kattila levylle. Mene ihan rauhassa pönttöilemään, koska havahdut kuitenkin siihen kun keittiöstä kuuluu kummaa rätinää [:67]. Juokse keittiöön ja ota kattila hellalta ja kuivaa noin puolilitraa ylikiehunutta pesuvettä hellalta. Tämä on erittäin kätevä systeemi saada rätti puhtaaksi ja samalla tulee myös hella putipuhtaaksi. Huomaa kuitenkin, että tätä menetelmää ei kannata käyttää keraamisilla tai induktioliesillä, vaan toimii ainoastaan perinteisillä. :-))

Ja sit oikeesti, jos joku ihmettelee, että miksi mä keitän tiskirätin, niin se johtuu siitä  kun näin hiljattain yhden ohjelman. Siinä tutkittiin mistä löytyy kodista likaisimmat paikat, siis eniten esim. bakteereja, ja kuinka ollakaan, vessanpöntön rengaskin saattoi olla bakteerivapaampi kuin tiskirätti. Tiskirätti oli kodeissa oikea bakteeripesäke [:67].
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 10.11.11 - klo:11:46 »

Kuuraisessa aamussa ulkoilutin kameraa. Vielä ruusut hehkuivat, vaikka pakkanen olikin puraissut.

Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 10.11.11 - klo:11:57 »

Kuuraisessa aamussa ulkoilutin kameraa. Vielä ruusut hehkuivat, vaikka pakkanen olikin puraissut.

Siis tää on tosi ihgu kuva,wautsi wau! Tästä tulis kaunis taulu....
Kirjattu

Sivu luotiin 0.065 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.