Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai 10.11.2011  (Luettu 1236 kertaa)

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
Vs: Torstai 10.11.2011
« Vastaus #30 : 10.11.11 - klo:12:51 »

Keitin tiskirätin, tässä ohje teille muillekin :-)) [:11]

Laita kattilaan vettä, pyykinpesupulveria ja tiskirätti, levy kutoselle ja kattila levylle. Mene ihan rauhassa pönttöilemään, koska havahdut kuitenkin siihen kun keittiöstä kuuluu kummaa rätinää [:67]. Juokse keittiöön ja ota kattila hellalta ja kuivaa noin puolilitraa ylikiehunutta pesuvettä hellalta. Tämä on erittäin kätevä systeemi saada rätti puhtaaksi ja samalla tulee myös hella putipuhtaaksi. Huomaa kuitenkin, että tätä menetelmää ei kannata käyttää keraamisilla tai induktioliesillä, vaan toimii ainoastaan perinteisillä. :-))

Ja sit oikeesti, jos joku ihmettelee, että miksi mä keitän tiskirätin, niin se johtuu siitä  kun näin hiljattain yhden ohjelman. Siinä tutkittiin mistä löytyy kodista likaisimmat paikat, siis eniten esim. bakteereja, ja kuinka ollakaan, vessanpöntön rengaskin saattoi olla bakteerivapaampi kuin tiskirätti. Tiskirätti oli kodeissa oikea bakteeripesäke [:67].

Tää on hyvä huomio ja lähden ihan kohta keittämään meidän tistirätin. :-)) [:-)]
Täällä se tosiaankin likaantuu, kun on puulämmitteinen hella ja rätti on jo ihan musta. [:-I] [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 10.11.11 - klo:12:54 »

Hyvää päivää!  [:-)]

Luonto on sit kaunis kuuraisena.
Kaunis on myös Pyriksen ruusukuva.   [:36]
Hätsii, hätsii, onneks kurkku on vähän parempi.

Mulla oli hyvä suhde hoitolapsen vanhempien kanssa.  Pystyimme juttelemaan, jos oli huomautettavaa.  Suhde oli niin hyvä, että pyysin heidät tyttäreni kummiksi.  [:-)]
Törkeää käytöstä Otson hoitotädiltä.  [:-/]

Tiinahan perusteellinen on, kun hellankin pulverin keitinvedellä pesee.  [:-DD]  Hellanpesua tarttis minunkin hella.

Torstai on toivoa täynnä.  Toivottavasti toiveenne toteutuu.  [:-)]

Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #32 : 10.11.11 - klo:12:55 »

Oi että kaunis huurteinen ruusukuva Pyrikseltä! [KIPPIS]

Täällä ollaan lounaalla ja samalla tulin katsomaan tänne viestejä. :))

Mittarissa nyt +0,6 astetta ja ulos ei mitään asiaa, kun on hirvittävä sumu ja siis tuuletonta.

Siivousta pitäisi vielä hieman suorittaa, kunhan tämän lounaan ensin suoritan. [:-DD] :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 10.11.11 - klo:13:17 »

Mulla oli hyvä suhde hoitolapsen vanhempien kanssa.  Pystyimme juttelemaan, jos oli huomautettavaa.  Suhde oli niin hyvä, että pyysin heidät tyttäreni kummiksi.  [:-)]
Törkeää käytöstä Otson hoitotädiltä.  [:-/]

Meilläkin on tähän asti mennyt ihan mukavasti. On juteltu päivän kuulumiset jne. ja koskaan ei ole vielä ollut hänellä mitään huomauttamista. En tiedä eikö hän sitten ole saanut sanottua, jos jotain onkin aikaisemmin jo ollut ja nyt se jotenkin ryöpsähti kaikki kerralla. Itsekin menin niin hämilleen, varsinkin kun toisen hoitolapsen äiti oli siinä myös paikalla, etten oikein osannut sanoa yhtään mitään. Pitää mennä vähän aikaisemmin hankemaan Otsoa, niin ei olisi muita vanhempia paikalla ainakaan.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #34 : 10.11.11 - klo:13:45 »

Varo vaan Jarmo ettet kohta aja ilman hampaita, kun yhdellä/ilman käsiä ajelet.
Tiskirätistä, en ymmärrä kun nyt on muotia virkata/kutoa tiskirätti. Se on sit niin tunnearvokas ettei sitä raaksi hävittää ja on pikkuhiljaa oikea bakteeripesä. Mun likkakaveri on sellaisessa paikassa välillä töissä, joka tekee pehmopaperista pesulappuja yms, saan sieltä epäkuranttia tavaraa ja sen voi vaivatta polttaa tai vaikka kompostoida.
Nyt on tädin asunto puunattu perunkirjoitusta varten, siskon kanssa oltiin ahkeria. Saispas saman kotona aikaseksi.  [:-I]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 10.11.11 - klo:13:59 »

Mielenaurinkoa taas torstaihin!  [:-)]
Muuten onkin niin pimmee, ku siellä
minne ei päivä paista.  :-)) Ulukona
sattaa jottain ku ikkunapellit rämisee.

Kauniita kuvia on taas ketjussa.   [:-)]

Tiskirätit heitän pesukonneeseen
muun pyykin joukkoon. Tuskin
ne siellä enempää likkaantuu.  [:-I]

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/halaus-yllattaa-rotuaarin-illassa/918033

Tämmönen pessimisti ku oon, ni ajattelin heti, että kannattaa olla varovainen.
Ei sitä koskaan tiiä kenen käpälät on taskussa. Taskuvarkaille hyvä diili. Ne kun
on niin näppäriä muutenkin. Vaikka kannatan kyllä muuten tuota hallausajatusta.

:-))

Positiivarit

Olimme kävelyllä tyttäreni kanssa ja
ihastelimme syksyn värien kauneutta.
Kysyin häneltä muistaako hän eri
vuodenaikojen nimet. Hetken mietittyään
tyttö luetteli: "No ensin tulee kevät,
sitten tulee kesä, sitten tulee syksy
ja sitten tulee nuha." -Sari

:-))
« Viimeksi muokattu: 10.11.11 - klo:14:04 kirjoittanut Marleena »
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 10.11.11 - klo:14:11 »

Mä en rupee tiskirättejä keittämään, enkä laita koneeseen.
Vaihdan rättejä/pyyhkimiä usein.
Voi kun Anniinan ja hoitotädin välinen suhde selviintyis.  Se ois kaikille parasta. [:30]
Nyt optikko soitti ja kertoi, et saan hakea silmälasit.  Hui, saas nähdä, kuin hyvin meikä näkee sit koneelle kirjoitella.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #37 : 10.11.11 - klo:14:15 »

Torstaita. Tiskirättejä en ole koskaan keitellyt, koska en käytä. Taitaa tulla rättien keittö hintavaksi pesuaineitten kanssa, sähkökään kun ei ilmasta ole. Käytän tiskatessa tiskiharjaa ja pieniä pesusieniä jotka viskaan pois sitten kun ei enää ole siistejä.
Sama on muitten pesuriepujen kanssa, aikansa palveltuaan menee roskiin.
Aamulla syksyn kylmin pakkasaamu, mittarissa -4,7.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #38 : 10.11.11 - klo:15:22 »

Siis toi mitä mä kutsun tiskirätiksi, on se millä mä pyyhin keittiössä pöydät ja tasot yms. En mä sillä tiskaa, mulla on kone mikä tiskaa. Ja tuosta olen kyllä Mirin kanssa eri mieltä, että toi keittäminen tulis kalliiksi. Eihän siihen nyt pesuainetta laiteta kun ripaus ja keittokin on oikeasti vaan nopea kiehautus. (Paitsi tänään kun unohduin pöntölle.)
Mutta toki jokainen taaplaa tyylillään, mä keittelen tiskirättejä, koska en viitsi joka viikko ottaa uutta käyttöön [:-DD].

Mun kaalilaatikosta tuli jotenkin mautonta, vai lieneekö vika mun suussa koska Repe sanoi, että ei laatikossa ollut mitään vikaa. [:-I]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 10.11.11 - klo:15:28 »

Meillä on tiskirätit myös vain pöydän ym. pyyhkimiseen. Meillä käytössä Chifonetit ja ne kyllä meillä ainakin joutaa roskikseen jo parin viikon käytön jälkeen. Niissä paketeissahan kyllä lukee, että ne kestää olikohan 7 pesukertaa, mutta ei tulis meillä kyseeseen tai ne pitäis ainakin pestä parin päivän välein. Mutta jos käytössä on paksumpaa materiaalia oleva rätti, on keittäminen varmasta käyttöikää pidentävä juttu.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #40 : 10.11.11 - klo:15:35 »

Ei meilläkään harrasteta tiskirätin(pöytäluutun) pesua... Talouspaperia meneekin sen enemmän. Muut siivousliinat jne. pistän koneeseen tarpeen tullen, viimeksi just mennä lauantaina.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 10.11.11 - klo:15:45 »

Voi kun on hieno kuva Pyrikseltä!

Tiinan tiskirätinpesuohje oli hauska  [:-DD]

Meillä hajosi tänään tulostin. Jätti paperin koneeseen ja ilmoitti, että kolmiväripatruuna ei sovi tulostimeen  :-O. Nyt vastako se sen huomas??? On se sentään ollut käytössä jo monta kuukautta. No nyt tulostin on korjattavana. Saa nähdä kuinka kalliiksi tulee.
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 10.11.11 - klo:15:48 »

Huomasin käydessäni katselemassa tämän kuun kuvakisoja, että marraskuun vapaa-aiheisessa kuvakisassa on jo äänestys päällä
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #43 : 10.11.11 - klo:16:15 »

Torstai-illansuuta. Olipas kylmää lenkkeily äsken kun käytin Veran tarpeillaan.

Päivällä käytiin katsastamassa meidän uusi kauppakeskus Karisma joka on ihan kuin pienoismalli Itiksestä. Ihan viihtyisältä vaikutti, että ehkä tulee toistekin sinne poikettua.

Pyriksen ruusukuva on tosi hieno [:5]

Anniinan kannattaisi sopia avoimet pelisäännöt hoitopaikkaan, eli jos on hoitotädillä jotain huomauttamista siitä voi heti kertoa ja myös teillä vanhemmilla olisi lupa kysyä miten Otso on päivänsä viettänyt, että onko ollut ongelmia puolin tai toisin.
Uskoisin, että tällainen toiminta olisi kaikille hyväksi. Ennenkaikkea Otsolle itselleen. Eikä kenellekään jäisi mitään hampaankoloon. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

jatta

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 10.11.11 - klo:16:52 »

T.O.T.T Myöskin ilmottaudin tiskirätin keittäjäksi. Eikä se ole mitenkään vaikea homma. :-))
Helpompaa kuin ruuan laitto minulle joka en tykkää en en ruuan laitosta. Piste.  [:-I]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.064 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.