Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: TIISTAI 15.11.2011  (Luettu 697 kertaa)

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
Vs: TIISTAI 15.11.2011
« Vastaus #30 : 15.11.11 - klo:14:08 »

http://www.youtube.com/watch?v=3pV-sR7ZACw&feature=player_embedded#!

Että tämmönen pöllö...

No voi harmi kun saalis putosi.
Meillä aivan ihana syys ilma. Aurinko paistaa kirkkaasi, lintujen vesikuppi alkaa vetää riitteeseen vaikka sen aamulla sulattelin ja täytin kuumalla vedellä. Joten taitaa kääntyä jo taas pakkasen puolelle.

Olen viime aikoina tehnyt "hallaa" myyrille. Myyräntyötä. Meillä kun on varmaan ainakin sata myyrää ja ne ovat jo kalunneet minun keväällä ostamani valkeat pionit niin että varret makaavat maassa. Niinpä aloitin meidän pikku vajassa, missä on grillit ja puita, myyränpyydystyksen. Ostimme sellaisen lukolla suljettavan hiiren/myyrän pyydyksen Prismasta noin kuukausi sitten. Ensin sinne tulivat metsähiiret  [:-(]  (olisivat saaneet elää) sitten alkoi myyrien vuoro. Joka yö oli yksi vainaa. Eli vajasta reilut toistakymmentä myyrää.
Sitten siirsimme ansan pionipenkin isojen reikien eteen. Ekana yönä ei ketään. Mietimme jo että ovatko nämä sitten fiksumpia. Mutta sitten alkoi tapahtua. Nyt on joka yö tullut myyrä vainaa siitäkin. Yksi oli valtava kuin pieni rotta. Mutta myyrä se oli. Siellä näkyy nytkin yksi vainaa makaavan. Kun se on Mikan homma tyhjentää se ja viedä vainaat roskikseen. Pionipenkistäkin jo kuusi myyrää napattu.
Söpöjähän nuo ovat mutta tosiaan räjähtänyt lisääntyminen "käsiin". Myös vajassa on saanut pelätä sitä myyräkuumetta.
Aikaisemmin emme ole mitään, muille eläimille turvallista tapaa löytäneet. Nyt tämä uusi lukollinen on sellainen. Käytävä juuri ja juuri myyrän mentävä. Niin hankala etteivät linnut sinne pääse. Syöttinä pähkinöitä joita nää ovat oppineet haistelemaan ja keräämään oravien piiloista.
Pyydystys jatkuu, kunnes ei ketään muutamaan yöhön ilmesty.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #31 : 15.11.11 - klo:14:26 »

Mulla oli aamulla ylläri linnunsiemensaavissa, jossa säilytän säkkiä. Säkki oli purtu rikki ja siemenet saavin pohjalla. Päällä pyöri ihan palloksi syönyt myyrä. No mä näppäränä koppasin tallin pöydältä semmoiset lukkopihdet, napsautin myyrää päähän ja kiikutin roskiin. Viereinen kesannolla oleva pelto on täynnä myyriä.

Metsässä kävin vähän kävelemässä. Siellä missä kävin ei ollutkaan lunta vaikka pihalla sitä on. Kolme hiiripöllöä, kaksi haukkaa (ehkä kana-)
ja muutama korppi. Yksi teeri ja yks pyy. Jäneksiä ei ollenkaan. Pakkasta oli reilut -4 mutta syysaurinko koitti paistaa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 15.11.11 - klo:14:47 »

Tervehdys.

Aurinko alkaa laskemaan, vai muutenko vaan pimenee.
Kävin lekurin luona tarkastuttamassa korvani.  Ei nähnyt niissä erikoista. Samalla tutki muutkin aistit. 
Poskiontelot käski käydä kuvatuttamassa.  Sillä häkkyrällä näki jotain outoa onteloissa. 
Jos jaksan, niin menen vasta huomenna, kun labrassakin täytyy käydä.
En usko muuta, kuin että nää on flunssaan kuuluvia oireita, jotka ajan kanssa häippäsee.
iipalle  [:72] [:-)]
Mukavaa päivän jatkoa kaikille.  [:-)]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #33 : 15.11.11 - klo:16:36 »

Jos sulla Kaarin on poskiontelotulehdus, se ei itekseen pois mee, antibiootit tarvitset.

Kävin sitten tunnin kuntosalilla pyörimässä ja sitten vähän kauemmin Jumbossa, Ostin ihanat kengät. Mulla on tosi vaikea ostaa kenkiä kun jalka on niin paksu ja leveä ja on todellinen onni jos mitkään löytää ja nyt olivat vielä alessakin  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #34 : 15.11.11 - klo:16:42 »

Kävin sitten tunnin kuntosalilla pyörimässä ja sitten vähän kauemmin Jumbossa, Ostin ihanat kengät. Mulla on tosi vaikea ostaa kenkiä kun jalka on niin paksu ja leveä ja on todellinen onni jos mitkään löytää ja nyt olivat vielä alessakin  [:-)]

Minkä merkkiset ja mistä?  [:-)]
Täällä toinen, jolle kenkien ostaminen on tuskaa! Kuoma-saappaat on tuskattomin vaihtoehto!  :-))

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #35 : 15.11.11 - klo:16:46 »

Mulla on niin paksut pohkeet että Kuomia ei kannata haaveillakaan.

Aleksi 13 ostin ja merkki on joku eksoottinen??? Your Face. Ovat vähän niinkuin juhlavammat kengät kuin arkikengät.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 15.11.11 - klo:16:48 »

Joo, zeezer, täytyy käydä kuvauksessa.
Tällei (taputan) kun taputtelen poskiani, niin ei ne edes tunnu turvonneilta.  
Mä en ole vieläkään pitänyt uusia kenkiäni.  Vierastan kaikkia uusia vaatteita ja kenkiä.  
Tänäänkin laitoin vanhat lämppärit jalkaani.  Nuo uudet muistuttaa Iines-ankan kenkiä.  [:-DD]
Hyvä, että löysit ihanat kengät, zeener.  [:-)] [KIPPIS]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #37 : 15.11.11 - klo:17:11 »

Mä ostin toissa vuonna halvalla Lahdesta yhdet kengät, jotka annoin lauantaina käyttämättöminä Tainalle. Mua vaan jotenkin ahdisti ajatus uusista, napakoista kengistä niin, etten ole ikinä saanut laitettua niitä jalkaan, vaikka ne oli aikaslailla "mun näköiset"  [:-I]

Silloin, kun löytää hyvät kengät, ja on niitä testannut viikonpari ja ne edelleen tuntuu hyvältä, pitäisi ilman muuta käydä ostamassa toiset samanlaiset jemmaan. Hyvin istuvat ja mukavat kengät on sen verran harvinainen löytö!  :-))

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 15.11.11 - klo:17:57 »

OIsin heti valmis tälläiseen suudelmaan  :-))
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 15.11.11 - klo:18:02 »

Kauhean kovaäänistä... [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #40 : 15.11.11 - klo:20:28 »

Mulle Ikea on kauhistus; aivan liian iso. Joskus, jos jotain tarviin, haen sen ja sitten siinä kassan jälkeen on Se Paras Paikka, eli hodari-kiska. Ainakin aikaisemmin myivät hodareita ihan pilkkahintaan!  [:-P]

Onks Ikeassakin hodareita, Gigantissa on. Ikeassa on ne lihapullat  :-))  Tosin kumpikaan ei yleensä kuulu mun kierrokseen...

Joo, siinä kassan jälkeen! En mä ole koskaan testannut Ikean ravintolaa, mutta hodariin tulee sorruttua!  [:-P]
ja Gigantin hodaritkin tuttuja.... joskus ollaan käyty siellä ihan vaan lounaalla, kun Kaappikauppa oli ennen siinä vieressä  [:-DD]
(nälkä)

Ikean reissu tuli tehtyä ja rahaa tuhlattua. Tai en mä oikeastaan tuhlannut, ostin vaan kaikkea tarpeellista. Ravintolassakin käytiin, Tommi söi riistakäristyksen, Minna lihapullat ja minä katkarapuleivän, ja Viljamilla oli omat eväät [:-DD]. Ihan maukasta ruoka oli, mutta ei tietty mitään gourmetia.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #41 : 15.11.11 - klo:20:41 »

Iltaa jälleen! [:-)]
Pilvistä sitten aamun jälkeen tuli, mutta sitten vielä aurinkoista jonkin aikaa ennen uutta pilvisyyttä.
Mittarissa päivän ylin lukema oli -0,5 astetta ja nyt -1,9 astetta.

Osalla pönttöläisiä ollut tänään shoppailupäivä! [:-)]

Mä olen nyt iltapalalla ja kohta sitten taasen nukkumaan.  [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #42 : 15.11.11 - klo:20:52 »

Marleenalta jälleen hauska lasten juttu! :-)) [:-DD]

Nyt pikkuhiljaa unten maille käy tieni.   [:54]     [:75]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 15.11.11 - klo:22:03 »

Katselin tuossa videoita pikku hamsuvauvasta ja muistakin eläin pienokaisista [:-)] Mutta loikittua linkistä toiseen törmäsin tälläiseeenkin:

http://www.youtube.com/watch?v=iEeMJgV75nQ&feature=related

EI HERKKÄ HERMOISILLE!!   Videolla puristetaan "finniä" miehen selästä, ja kamaa tulee [NUT]
Kirjattu

Pilvi

• Vieras
« Vastaus #44 : 15.11.11 - klo:23:51 »

Krnauuu...  silittelyn jälkeen... koppaan nukkuun. Hyvää yötä. [:10]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.213 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.