Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 16.11.2011 Keskiviikko  (Luettu 511 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 16.11.2011 Keskiviikko
« Vastaus #30 : 16.11.11 - klo:12:40 »

Annulixille tsemppiä! Ja Tiina, kannattaisko laittaa korvatulpat, kun Repe alkaa värkkäileen?  [:-DD]  Jokunen  [KIPPIS] voisi helpottaa! Lataa nyt ainakin ruuvinväännin valmiiksi!

Sain asiat hoidettua ja mulle jäi vielä aikaa tulla käymään kotona kahvilla ennen töihin lähtöä... no, ei kyllä kovinkaan paljoa!  [:-(]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #31 : 16.11.11 - klo:12:46 »

Joo, Ikean huonekalujen kasaaminen on "mielenkiintoista".  [:-I] :-)) Mulla on muutama vuosi sitten hankittu tv-taso, jonka kokosi henkilö, jolla oli runsaasti kokemusta Ikean huonekaluista. Jos minä olisin yrittänyt, olisi luultavasti vieläkin osina.  [:-DD]

Hirmu hyvät kokoamisohjeet löytyy kyllä Ikean sivuilta netistä, tulostin ne ihan paperille niin on helpompaa seurata ohjeita niistä kuin koneen näytöltä.

En taida voida laittaa korvatulppiakaan, kun mun täytyy toimia Repellä assistenttina ojentelemassa työkaluja ja oikeita nippeleitä. Mä oon kuitenkin ehkä parempi noiden nippelien tunnistamisessa kuin Repe. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 16.11.11 - klo:12:58 »

Minä, kun olen niin looginen ja tekninen ihminen ( [:-DD]), niin olen meillä se joka kokoaa kaikki huonekalut. Mieheltäkin se varmasti luonnistuisi, mutta siinä menisi aikaa. Äidillänikin käyn kokoamassa kaikki hänen huonekalunsa. Joskus tulee sentään ohjettakin katsottua  [;-)] Itselleni sopii just tuon kaltaiset "ongelmanratkaisutehtävät" ja ihan tykkään niistä  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 16.11.11 - klo:13:39 »

Kyllä noissa Ikean kaluissa on ainakin niin paljon nippeleitä, että jos alkais kokoamaan ilman ohjeita, niin ei tulis mitään. Ja tuokin on tärkeää, että missä järjestyksessä mikäkin osa toisiinsa kiinnitetään. Tietysti yrityksen ja erehdyksenkin kautta vois onnistua, mutta aikaa menis ja hermot siinä sivussa. Ainakin meillä [:-DD].

Ihmettelin kun pannari ei meinaa ruskistua ja sitte huomasin, että olin säätänyt uunin vain 175 asteeseen [:-(].
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 16.11.11 - klo:14:18 »

Silloin, kun pääsin ketterästi kyykkyyn ja ylös, onnistuin itse kasaamaan  Tv-tason ja sokkelisängyn  melkein  kokonaan.  Joku ne pultit kiristi, mut en muista kuka.
Mielestäni kasaaminen onnistuu hyvin, kun lajittelee ekana ne pienet osat omaan kasaan ja kasat ittesä oikealle ja vasemmalle puolelle.  Kaikki tarpeettomat tavarat pois ympäriltä, etteivät sotkeudu kasattavan kanssa.

Mites, kun teillä menee esim. jouluvalojen johto sikinsokin, tykkäättekö selvittää sotkun?
Mulle se on himo.  :-))

Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #35 : 16.11.11 - klo:14:46 »

Me ostimme myös syksyllä kaksi pöytää ja piirongin,  laatikoilla. Me kokoamme Mikan kanssa aina yhdessä. Minä luen ohjeet ja asettelen tarvikkeet kokoamis järjestykseen. Ja sitten valvon että Mika laittaa joka nippelin oikeassa järjestyksessä oikeaan paikkaa. Ihan pieniä manauksia sittenkin kuuluu.
Mika kun on sellainen kokoaja että kokoaa ensin ja kun ei menekään putkeen, sitten luetaan ohjetta   [:-DD]

Muoks:  Kaarin, tuonkin homman minä joudun tekemään. Varsinkin jos Mika on ehtinyt ne itse edellisenä jouluna purkaa ja säilytellä.

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #36 : 16.11.11 - klo:14:47 »

Iltapäivää.

Aurinko ei ole näyttäytynyt tänään. Linnuille on viety talipalloja ja ehostettu muutenkin ruokintoja. Äsken keittelin papu-jauheliha BloodyMarySoup'in, jota tässä nautiskelen. Ihan epäahkera olo. No, kahtotaan...
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 16.11.11 - klo:14:55 »

Tekis mieli karata kottiin, mut se ei valitettavasti ole mahdollista  [:-I] Nukuttaiskin  [:56]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #38 : 16.11.11 - klo:16:04 »

Yleensä meilläkin kasataan kaikki vähintään kolmeen kertaan ja sitten katotaan ohjetta  [:-)]
huippu tais olla kun "kasasin" keittiön kaapin oven saranat väärinpäin, eli oven osat seiniin ja seinien osat oviin. No, purkaahan se piti vaikka ovet aukesivatkin kyllä, jokin kestävyysjuttu siinä oli. Mutta semmoisella periaatteella olen kasannut ja purkanut, että joku ihminen näitä on ennenkin kasannut. Yhtään palikkatestiä ei ole kesken jäänyt. Useasti on jäänyt kyllä "varaosia" eli jossain on tullut oikaistua.
Yksi haastava projekti oli Lundian kirjahylly, purkaa ja kasata, muistaakseni hyllyjä oli noin 15 metriä. Kaks päivää siihen meni. Kiroilun määrää ei tallennettu, mutta kai niitä perkeleitä lenteli usiampikin.
Purkamista olen harrastanut jo 3-vuotiaasta asti. Eka purkukohde oli vanha putkiradio ja toinen oli ompelkone, sellainen poljettava. Äidin mielestä kone ei kyllä toiminut "purun" jälkeen ikinä enää oikein. Tiedonnälkä oli valtava. Vielä nykyäänkin tulee purettua vähän sitä sun tätä. Esim. vanha mersu 200 D oli tallin lattialla tuhannen päreenä tässä muutama vuosi sitten, nykyään se kulkee vieläkin liikenteessä. Eilen tutkin HP Probookin sielunelämää ja huomasin, että siihen oli tungettu ihan väärä akku, ei ihme jos adapterit kärähtelivät. Kummityttö sanoikin, että akun pinnit oli vinossa, miksikäköhän?  Valitettavasti tallin hyllyillä on useampiakin laatikoita ja muovipusseja täynnä purettuja laitteita. Joskus löytää ihan helpon virheen vialliseksi luokitellusta laitteesta. Esimerkkinä leivänpaahdin-grilli. Ihmettelimme vuosikausia miksi sen automaattitoiminto(aikakatkaisu) ei toiminut, no ei muuta kuin auki ja katsomaan. Yksi osa oli asennettu jo tehtaalla väärinpäin. Se esti tuon toiminnon. Osa toisinpäin ja taas mentiin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 16.11.11 - klo:16:31 »

Varsinainen monitoiminainen olet  :-O  [:5]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #40 : 16.11.11 - klo:17:25 »

Marraskuu puolivälissä.
Kasaamisesta ja kokoomisesta. En yleensä lue ohjeita, silmämääräisesti katson, mihin mikäkin tulee, tai miten jonkin pitäs toimia. Niinkuin uusi telkkarikin. Ohjeita ei ehdi lukea, koska laite pitää saada äkkiä toimimaan.
Jos ei mene niinkun pitäs, niin sitten silmäilen ohjetta. Jos ei onnistu, luen lisää ohjeita. Jos ei vieläkään onnistu, niin alan epäillä, että laitteessa on ihan varmalla vika. Joku aika sitten kasasin uuden tietsikkapöydän, se oli kyllä helppo, eikä ruuvejakaan puuttunut.
Ennen korjailin rikkimenneitä herätyskelloja ja muuta sellasta niinkuin radiot ja kasettinauhurit. Sain niille jatkoaikaa. Mitään toimimatonta laitetta en heittänyt pois, ennenkuin oli varma, ettei sitä saa kuntoon. Enää en viitsi niin paljon, teen vaan sen mitä luulen osaavani.
Kisu tuli nyt miun syllii ja on vähän hankala kirjottaa, kisu vaatii nyt huomiota. [:-)]

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #41 : 16.11.11 - klo:17:34 »

Kissat ennenkaikkea! Käyttöohjeista viis, tai kuus. :-))
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #42 : 16.11.11 - klo:18:29 »

Kiitos tsemppauksesta: Mesis, Telkkinen ja Kaija.  [:-)]
Muuttofirman laatikot kaikki saatiin tyhjennettyä. Huomenna haetaan pois.  [:-)]
Ihmettelemistä kyllä riittää edelleen, lähinnä keittiön kaapeissa tavarat hakevat vielä paikkaansa. Onhan tuohon aikaa.......  tuumataan....... tuumataan  [:-I]

Meilläkin tulee jonkinlaisten lipastojen ja kaappien hankinta eteen. Onneksi on hyvää lämmintä varastotilaa johon voidaan viedä toistaiseksi. Pakko on välillä henkäistä.

Minusta ei kyllä olis kokoamaan ensimmäistäkään kapistusta, korjaamisesta puhettakaan. On täällä fiksuja naisia, hattua nostaisin jo semmoisen omistaisin.  [:-)]

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #43 : 16.11.11 - klo:19:39 »

Me ostimme myös syksyllä kaksi pöytää ja piirongin,  laatikoilla. Me kokoamme Mikan kanssa aina yhdessä. Minä luen ohjeet ja asettelen tarvikkeet kokoamis järjestykseen. Ja sitten valvon että Mika laittaa joka nippelin oikeassa järjestyksessä oikeaan paikkaa. Ihan pieniä manauksia sittenkin kuuluu.
Mika kun on sellainen kokoaja että kokoaa ensin ja kun ei menekään putkeen, sitten luetaan ohjetta   [:-DD]

Ihmeen vähillä kirosanoilla saatiin lipasto ja sängynpääty koottua [:-DD]. Mutta toimittiinkin ihan niinkuin Muru ja Mika, minä luin ohjeita ja ojentelin oikeita osia oikeassa järjestyksessä, Repe käytti ruuviväännintä ja kasaaminen sujui kuin tanssi [:-DD]. Lipasto oli ihan helppo juttu, sängynpääty vähän kinkkisempi, mutta molemmat on nyt siis kasassa ja paikoillaan. Ja pyyhetankokin kylppärin seinässä. Mutta on tuo Repe kyllä aika väsynyt, on mielestäni ansainnut yhden konjakin, vai mitä mieltä te olette. [KIPPIS]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #44 : 16.11.11 - klo:20:49 »

Iltaa jälleen! [:-)]
Pilvinen päivä oli tänään ja sumu hälveni aika pian tultuaan aamulla.
Mittarissa päivän ylin lukema oli +3,9 astetta ja nyt +2,1 astetta.

Kauniita kuvia ketjussa! [:-)]

Marleenan lasten juttu hauska! :-)) [:-DD]
Kohta on latautumaan mentävä, että huomennakin jaksaa. [;-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sivu luotiin 0.301 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.