Huomenta Pönttölä!
Heräsin sopivasti 5 min ennen Pasin herätystä, eli vapaaehtoinen herääminen
Nyt tässä ehtii saada jotakin aikaan ennen töihin lähtöä.
Tiskikoneessa oli Pasin eilisen kokkailun jäljeltä jo 3 kattilaa ja mä työnsin sinne sen viimeisenkin ja liesituulettimen suodattimen ja laitoin +75-asteisen pitkän pesun. Meillä kun yleensä käytetään +45 asteista pikapesua, 35 min. Ohjeiden mukaan tuon pitäisi riittää poistamaan saostumat kattiloista, eli ei tarvitse näin glögi-kauden alkaessa keitellä etikkavesiä kattiloissa. Hiukan kyllä pelottaa, että jos se suodatin ei puhdistukaan yhdessä pesussa, vaan mulla on kone täynnä rasvaista tavaraa, niin sitten saattaa tulla kiire kauppareissun kanssa....
Pyykkikone tekee myös töitä. Olen hiukan siirtänyt lakanoiden pesua, kun sunnuntaina kone käyttäytyi hiukan oudosti: pesun jälkeen se ei näyttänyt ajaksi 0 min, vaan - -- ja huuhtelut-valo jäi vilkkumaan. Pöyhintä/seis-valo paloi normaalisti. Olin onneksi seurannut pesun etenemistä toisella silmällä ja tiesin, että kaikki vaiheet on mennyt läpi. Ei sitten maanantai-aamuna uskaltanut alkaa lakanoilla testailemaan, sillä koneellinen märkää, likaista lakanapyykkiä pesuainelisäyksellä tuntui ajatuksena häijyltä
Pyykkikone on vajaat 4v vanha Miele; ei se kyllä vielä saisi alkaa oikutella!
Yöllä on tainnut sataa vettä. +3 astetta, tyyntä, pilvistä.
Iltavuoro. Hiukan hirvittää, että miten sieltä pääsee pois. Meillä kun alkaa olla glögi-kausi kuumimmillaan ja joissakin kaupoissa on ollut mehu-kampanjoita ja nyt on sitten pakattu yötä myöten. Viime perjantai oli loppunut klo 22 sijaan lauantai-aamuna klo 04.
Täytyy varata tarpeeksi evästä!