Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Päiväkirjamerkintöjä matkalta Ecuadoriin ja Galapagosille 16.9.-9.10.2011  (Luettu 1628 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti

Hienoa kun jotkut jaksavat reissuistaan näin sekkaperäisesti kertoa. On näitä niin kiva lueskella.
Ihan kuin itse olisi matkaa tehnyt. Kaijalla kiitos tästä kerronnastasi. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa

On teillä ollut mielenkiintoinen reissu. Oliskohan se iso perhonen ollut jokin Atlas Kopco? Mulla vaan on tuollainen seinäkoristeena lasisessa laatikosssa.  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa

Isot kiitokset Kaijalle matkakertomuksesta ja kuvista. Valtavan työn olet tehnyt, ja sinulla on taito kertoa mielenkiintoisesti.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***

Mielenkiintoinen matka ja kauniita, hienoja kuvia reissustanne! [KIPPIS]   [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa

Hieno päiväkirja. Kiitokset ilmaisesta reissusta.  [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa

Nyt se on sitten valmis ja mä aion ottaa  [KIPPIS]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa

Niin, lintukuvia täällä ei ole juuri yhtään. Niiden aika on sitten myöhemmin  [:-)]

Harmittaa, kun en juurikaan saanut paikallisista asukkaista kuvia. Muutamia salavihkaa napsittuja sain, ja laitoin niitä esille, vaikka ne ei olekaan hyviä. Mutta saa niistä jonkun käsityksen. Mutta nyt mä otan villatakin ja huovan harteille ecuadorilaisen naisen tyyllin ja menen pihalle  [KIPPIS]

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

Hieno matkakertomus, lintuja olis vain katsellut enemmänkin, mutta kai ne perässä tulevat.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa

Hieno matkakertomus, lintuja olis vain katsellut enemmänkin, mutta kai ne perässä tulevat.

Tulee ne! Ihan tarkoituksella jätin linnut tästä pois, kun kuvia oli muutenkin ihan älyttömästi.
Kaikki linnut on käsitelty, mutta ne pitäisi vielä siirtää meidän sivuille ja tavata niille tieteelliset nimet.... Kunhan Pasi saa inspiraation! En ole kovasti painostanut, sillä mun homma on sitten tavata ne nimet!  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 26.11.11 - klo:16:37 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS

[:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5]
"Tämä perhonen oli todella iso..." Siinä kuvassa taitaa olla joku Atlas kehrääjä (Attacus atlas) Siipien kärkiväli erään kirjan mukaan 160 - 300 mm.

Kengätkin näyttää ihan mukavilta ja perhosiakin Ecuadorissa tuli kuvattua enemmin kuin naapurimaassa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa

[:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5] [:5]
"Tämä perhonen oli todella iso..." Siinä kuvassa taitaa olla joku Atlas kehrääjä (Attacus atlas) Siipien kärkiväli erään kirjan mukaan 160 - 300 mm.

Kengätkin näyttää ihan mukavilta ja perhosiakin Ecuadorissa tuli kuvattua enemmin kuin naapurimaassa

Noiden lintuputkien kanssa jouduttiin hyppäämään ojan toiselle puolelle, että saatiin perhonen sopimaan kuvaan!
Näyttää samalta, mutta Wikipedia väittää, että se on Kaakkois-Aasian laji. http://fi.wikipedia.org/wiki/Atlaskehrääjä  ja suosittu perhospuutarhoissa. Voisiko olla mahdollista, että niitä on nimenomaan siirretty tarkoituksella Ecuadoriin????

Perhosia pääsi kuvaamaan tosi vähän ja oikeesti tein töitä, että sain nuokin pari hassua lajia kuvattua sua varten! Onko sulla mitään ideaa niistä kolmesta samannäköisestä Wild Sumacon metsässä 24/9 kuvatuista perhosista???

Juu ja "Tonnin stiflat" on kuvansa ansainneet. Ei ne tonnii bungaa, ne painaa sen....  [:-DD]

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS

Voi olla hyvinkin siirretty hyvin samalta näyttää ainakin, täytyy katsella myöhemmin tarkemmin muita perhosia kyllä niille joskus jotain nimiehdotuksia löytyy [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa

Voi olla hyvinkin siirretty hyvin samalta näyttää ainakin, täytyy katsella myöhemmin tarkemmin muita perhosia kyllä niille joskus jotain nimiehdotuksia löytyy [:-)]

Ollaan kiitollisia, jos viitsit nähdä vaivaa näiden kanssa. Itse kun ei edes tiedä, mistä päästä aloittaisi. Pasin työkaveri oli kuulemma ollut ihan ihastunut just tuohon 3 perhosen rykelmään 24/9. Onhan ne hiukan niinkuin sisustuksen tän hetken muotiväreissäkin. Ja upeitahan ne oli.
Mulla oli muuten joku kuva perhosesta, jonka siivestä osasta näki läpi. Onkohan se unohtunut jonnekin? No, täytyy katsoa jossain vaiheessa. Mä plokkasin nää kuvat Pasin kokoamista "kuvakirja"-kansioista. Eli osa kuvista on vielä mun Ecuador-kansiossa. KÄÄK! Mä en halua aloittaa alusta, mutta sen yhden perhosen voisin etsiä!  [:-I] [:-DD]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa

Pasi on näköjään skipannut mun perhosia enemmänkin.... No, kohta tulee muutama uusi laji!
 :-))

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa

Ei perhonen, vaan orava.

Sivu luotiin 0.287 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.