Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lauantai 19.11.2011  (Luettu 457 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lauantai 19.11.2011
« Vastaus #30 : 19.11.11 - klo:12:38 »

Ellivuoressa olen käynyt ihan pentuna. Millainen siellä on nykyään meininki???

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #31 : 19.11.11 - klo:12:48 »

Lähdetään tästä kohtapuoliin mökillä käymään, saunotaan ja linturuokintoja tarttee täydentää. Tullaan vielä kyllä illaksi kotiin. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 19.11.11 - klo:13:45 »

Mä aloin nyt kuvittaa tuota eilen aloittamaani reissupäiväkirjaa!  [:-)]
Tässähän tää meneekin lauantai rattoisasti! Kun vaan inspiraatio jatkuisi.... vaikea oli päättää, alanko kirjoittaa, joka on mukavampaa, vai kuvitanko ensimmäiset päivät!

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 19.11.11 - klo:16:41 »

Nyt täytyy luovuttaa ja lähteä saunaan. Pasi valtasi pöytäkoneen kuvakirjan tekoa varten ja mä puolisokea olen yrittänyt jatkaa päiväkirjaa läppärillä. Liian vaikeaa!!!  [:-(]

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #34 : 19.11.11 - klo:18:34 »

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2011111714770146_ru.shtml

Voi loppuu Suomesta! Ei taida olla kuin vuosi, pari niin voita ei ollut juurikaan kauppojen hyllyillä. Eikä se ollut sen suuren kysynnän vuoksi loppunut, sille vaan ei ollut kysyntää. Nyt tuo karppausvillitys on vienyt jo voinkin hyllyiltä!
Voe hyvä tavaton! Tulukaa nyt sitten joukolla tänne Tallinnaan voita ostamaan! Niinkuin aikoinaan käytiin Haaparannassa Ruotsin puolella rasvaostoksilla!
Voita täällä on ollut mielestäni aivan normaalisti. Eestiläinen voi on yleensä vaan suolatonta, mutta löysinpä jo sellaistakin, jossa on suolaa mukana. Maistuu paremmalta.

Onkos teistä kukaan ryhtynyt karppaamaan? Itse olen ajatellut, mutta vielä on sillä asteella.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 19.11.11 - klo:18:46 »

Hömis, jopa Valion ja Ingmannin henkilökuntamyymälöissä on ollut voista pulaa ajoittain. Ihan uskomatonta!  :-O

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #36 : 19.11.11 - klo:19:16 »

Hömis, jopa Valion ja Ingmannin henkilökuntamyymälöissä on ollut voista pulaa ajoittain. Ihan uskomatonta!  :-O

No nythän mulle aukes markkinat! Ostan täältä jokaisen kaupan voista tyhjäksi ja tulen Suomeen myymään! [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 19.11.11 - klo:19:18 »

No nythän mulle aukes markkinat! Ostan täältä jokaisen kaupan voista tyhjäksi ja tulen Suomeen myymään! [:-DD] [:-DD]

Loistava liikeidea!!!  :-))
Muistat sitten verottajallekin ilmoittaa nämä tulot!  [RULES]

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #38 : 19.11.11 - klo:19:20 »

Loistava liikeidea!!!  :-))
Muistat sitten verottajallekin ilmoittaa nämä tulot!  [RULES]

mutta eikös se ollut niin, että luonnontuotteiden myyminen on verovapaata....... sellaiset kuten marjat ja sienet ja äidinmaito
voiskos voikin olla luonnontuote.... [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 19.11.11 - klo:19:33 kirjoittanut Rouva Hömötiainen »
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #39 : 19.11.11 - klo:20:06 »

Rovaniemeltä kotiuduttu ja Korundissa käyty. Siellähän se "Taistelevat metsot" oli ja oli kyllä upea näky. Vuonna 1886 maalattu teos oli niin säväyttävä kuin olla voi...

Näyttelytiloissa oli muitakin teoksia esillä, mutta ei tällaista. Nykytaide ei kolahda minuun ollenkaan ja ne osastot meni läpihuutojuttuna. Muutama valokuvateos viivytti hetkisen. Ihan mukava reissu ja iltapäivä menikin sitten taidehankintojen merkeissä. Tuli osteltua värejä ja siveltimiä loppuvuodeksi.
Rosso-ravintelissa yritettiin syödä pippuripihviä... ainakin juurekset olivat niin kovia, ettei palasta saanut, pihvi menetteli. En suosittele!
Neljä laulujoutsenta uiskenteli vielä Kemijoen sulassa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 19.11.11 - klo:20:46 »

Onpa hieno taulu. Lämpimät värit, ja tuo usvamaisuus taustalle. Kerrassaan upea.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 19.11.11 - klo:20:49 »

Mun tekstitys-projektista puuttuisi enää muutama päivä ja mä olen ihan sipissä.  [NUT]
Mä kuvittelin iltapäivällä, että Pasi laittoi saunan päälle, mutta eihän se ollutkaan sitä tehnyt. Suunnitteli vain. Mä olen koittanut jatkaa tuota matkakertomuksen sanoittamista, koska Pasi sieppaa sieltä sitten kuvakirjaan tekstit, mutta nyt alkaa käydä voimille. Ruokaakin tarttis saada!

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 20.11.11 - klo:05:40 »

Kiitos Kaarin, Telkkinen, Mesis ja Inke, kyllä tämä tästä  [:30] olette ihania  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #43 : 20.11.11 - klo:12:42 »

Kiitos voimhaleista.  [:30]

Juu,Sus,taisi olla ajatukset muualla. Ja samanlainen oon minäkin,pilkunviilaaja.  :-))

Huomenta.

Inkellä taitaa olla paljon pussaa, ku sää on "tulinen". (Sori en voinu vastustaa... [:-DD] )

Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #44 : 20.11.11 - klo:19:12 »

Evikselle tsemppaukset.  [:30]
Olen vähän jälkijunassa tämän muuttohösellyksen vuoksi. Luen ketjuja vasta nyt kun ollaan päästy asettumaan.  [:-)]

Meseä ihan rehellisesti kahehdin aidon, Taistelevat metsot, maalauksen näkemisestä. Onhan siitä kuvia tullut nähtyä, varmasti on elämys sen oikean näkeminen. On ennen osattu maalata.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.178 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.