Taitaa todella käydä niin, että sydämeeeni se joulun joudun tekemään. En usko, että aivan kaikkea täällä saankaan valmiiksi jouluksi.
Mutta hällä väliä. Pienimpiä murheita taitaa nuo tuollaiset olla. Joulu tulee jostain aivan muusta ja minulle Joulu on luvannut jotain aivan erikoisen kivaa!
Olipa kiva laitella astioita tuonne vanhaan senkkiin. Kuvia laittaisin, mutta kun en osaa! Taito unohtui tuossa muutossa elikkä kalut ja vehkeet on vielä hakusessa.
Huomenna olisi varmaan aika laittaa lanttulaatikot pakkaseen. Ajattelin ne vaan tekasta - ei vielä paistaa - laittaa pakkaseen ja paistaa vasta sitten kun on sen aika. Sama peruna- ja muut laatikot. Taitaa olla kohta asiaa torille hankkimaan tarvikkeita. Marfa toikin minulle Suomesta sellaista lanttusurvosta. Saisiko sitä täältä, en tiedä, mutta nyt sitä minulla sitten on.
Kinkkua ei Eestissä harrasteta joten perinteistä suomalaista kinkkua ei meidän joulupöydässä ole. Mutta varmasti sikaa jossain muodossa ja verivorstia, joka taas on täkäläisen joulun herkku. Ja hapankaali!