Kiitoksia kiinnostuksesta! En osaa eestin kieltä juurikaan enempää kuin tänne tullessani. Olen kyllä ilmoittautunut kielikurssille, mutta sen pitäisi alkaa vasta tammikuussa. Sitten kyllä paahdan tosissani. On nimittäin jonkinlainen motivaatio nyt.
Toki kaupoissa joutuu joskus puhumaankin. Yleensähän maidon ja lihan ja leivän ja muun saa otettua hyllystä. Mutta sitten kun piti mennä rautakauppaan ja ostaa aivan tietynlaista parkettia tietynlainen määrä ja vielä kysyä myyjältä, että kuinka monta pakettia tuota parkettia pitää ostaa seitsemän neliön tilaan!
Hiukka siinä nousi tukka pystyyn. En etukäteen sanakirjasta katsonut, vaan koetin muistella ja soveltaa kielitaitoa. Ainoa, mitä se myyjä ei voinut käsittää oli : 7 neliötä. Hän vaan koko ajan yritti myydä mulle parkettia 70 neliöön! Ei varmaan ymmärtänyt, että noin pieneen tilaan vielä parkettia! Mutta kaupat tuli tehtyä ja sain sen mitä tarvitsin! Olin aika ylpeä!
Tänäänkin bussipysäkillä eräs rouva tuli minulle haastelemaan venäjän kielellä. Taidan muistuttaa tuota kansaa ulkonäöltäni! Eestin kielelle kun käännyttiin niin ymmärsin hänen hakevan jotain kauneussalonkia, joka oli joskus ollut täällä Römsänperällä. Ei ollut enää, mutta oli ollut "ammu".