Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sääjutut 2012  (Luettu 6375 kertaa)

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #255 : 02.03.12 - klo:13:54 »

Koillismaalla ollut hieno päivä tähän asti, aamulla vähän pakkasta ja aurinko on paistanut. Nyt meni pilveen ja lämpö nousi +2,5:een.

Minua vähän ihmetyttää, miksi te etelän immeiset ette tykkää talvesta ja lumesta ja mukavasta pakkasesta. Suomessa on (vielä) neljä vuodenaikaa.. No, nyt saatte sitä loskaa, jota ennen oli koko syksyn ja talven. Eihän täällä voi olla koko ajan kevät ja kesä. Kasvattaa luonnetta kulkea pakkasessa ja tarpoa lumessa, heh!  [:-DD]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #256 : 02.03.12 - klo:14:08 »

Kyllä mä ainakin tykkään talvesta ja lumesta. Mielummin pakkastalvi kun loskatalvi. Alkaa vaan näin lopputalvesta kyllästyttää toi lumi, kevään odotus on niin kova [:-DD].
Eihän se kevään tulo tuntuis miltään jos ei olis luminen ja kylmä talvi takana. Mulle on aina kuin uusi ihme se, kun keväällä musta maa ja luonto alkaa puskea vihreää. Vaikka sen on nähnyt yli 50 kertaa, niin aina se panee nöyränä ihastelemaan :-O :-)).
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #258 : 02.03.12 - klo:14:29 »

Ai siis miten niin "me etelän immeiset" emme tykkää talvesta ja lumesta ja mukavasta pakkasesta??? :-O Höh?

Tänä talvena ei loskakelejä juurikaan ole ollut, enkä sitä toivokaan, siitä ei pidä kukaan. Onneks ilma taas viilenee huomisesta alkaen ja tulee kuivaa ja mukava pakkanen .

Tänä talvena todellakin on saanut tarpoa pakkasessa ja lumessa. Samoin viime talvena, samoin sitä edellisenä. Yksi lumeton talvi oli välissä, se ei ollut kiva. Jos pohjoisessa kylmä "talviaika" kestää n. kuukauden, puolitoista pidempään ja ennätyspakkaset on hieman kovempia kuin etelässä, ei se tosiaan tee "etelän immeisestä" yhtään kokemattomampaa talven suhteen. :-O

Minä ainakin toivon aina ihan kunnollista talvea. Sitä minulla ei olisi mitään vastaan, jos se olisi hiukan lyhyempi ja valoisampi. Kukaan ei varmaan hirveesti rakasta pimeyttä ja sitä, että talvi on pitkä.

Kyllä jokainen suomalainen tietää mitä on talvi.

Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #259 : 02.03.12 - klo:14:31 »

Minä suorastaan rakastan lunta ja talvea ja saa olla kyllä ihan reilusti pakkastakin.Olen vaan tällä foorumilla saanut "turpaan" kun olen asian esille tuonut.En kamalan paljon uskalla mitään muutakaan täällä kirjoitella...
Et varmaan Vilukko ole nähnyt että talvesta olisi valittanut tai narissut lumen paljoudesta   [:-I] [:-I] [:-I]
Kirjattu

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #260 : 02.03.12 - klo:15:45 »

Tiina ja Punis ainakin tykkäävät talvesta! Enkähän minä tarkoittanut etelän immeisillä yksin pönttöläisiä, vaan yleisellä tasolla, mutta olkoon. Ei kai kannata omia mielipiteitään (kuten Punis sanoi) kirjoitella, saattaa tulla "turpaan"  [:-I].. Ihania säitä ja kelejä kaikille!  [:45]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #261 : 02.03.12 - klo:16:03 »

Nooo, yleiselläkin tasolla suurin osa etelän immeisistä varmaankin tykkää neljästä vuodenajasta, siis myös talvesta. [:-)]


muoks. toistovirhe korjattu
« Viimeksi muokattu: 02.03.12 - klo:16:17 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #262 : 02.03.12 - klo:16:17 »

Tuskinpa täällä on tarkoitus ollut ketään vetää "turpiin", on vain esitetty mielipide ja siihen vastamielipide. Se on keskustelua, ei tappelua.  [:-)]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #263 : 02.03.12 - klo:16:33 »

Tuskinpa täällä on tarkoitus ollut ketään vetää "turpiin", on vain esitetty mielipide ja siihen vastamielipide. Se on keskustelua, ei tappelua.  [:-)]

Kyllä silloin aikoinani sain "turpiin" kun tästä aiheesta sanoin oman mielipiteeni.Mutta ei ollut ensimmäinen kerta enkä usko että viimeinenkään...ja sehän olin vaan minä...
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #264 : 02.03.12 - klo:16:34 »

Ketään en vedä turpiin enkä toivo itsekään saavani.
Mutta mielipiteeni talvesta on: EI!
Pimeä ja inhottava, milloin sohjoinen, milloin liukas, milloin mahdoton lumivalli kaikkialla - ei kiitos! Kaikkein pahimpana koen tuon pimeyden. Sekin rajoittaa liikkumista ulkona, kaiken muun lisäksi. 
Jos saisi valita, niin olisi aina syyskuu - ne ihanat värit ja kuitenkin vielä valo.

Mutta eipä siitä sitten taitaisikaan nauttia - kaipa se vaihtelu virkistää!   [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #265 : 02.03.12 - klo:16:41 »

Ja mä sanon suoraan että olen syntynyt väärään maahan. Jos mitenkään olisin voinut vaikuttaa synnyinpaikkaan niin olisin syntynyt vaikkapa Canarialle tai muuhun vastaavan lämpöiseen mutta turvalliseen maahan. En vihaa talvea mutta en pidä siitä. Se rajoittaa mun elämääni ihan liikaa koska en halua tuntea kylmyyttä ihollani. Hiihto ei kiinnosta, ei luistelu ei mäenlasku ei lumisessa metsässä könyäminen. Siis olen TASAN kesäihminen [:-)] Jos nyt hieman joustan niin vuodeajoiksi sopisi syksy, kevät ja kesä [8-)]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #266 : 02.03.12 - klo:17:55 »

Nii ja minä olen se joka tykkää könytä tuolla metsässä ja tiedän että minua ei pidetä täysjärkisenä sen(kään) takia.Mutta kun on hullu ni on hullu ja se siitä sitten...
Ja satun kyllä pimeästäkin vuodenajasta pitämään vaikka pelkäänkin pimeää...
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #267 : 02.03.12 - klo:18:22 »

Nii ja minä olen se joka tykkää könytä tuolla metsässä ja tiedän että minua ei pidetä täysjärkisenä sen(kään) takia.Mutta kun on hullu ni on hullu ja se siitä sitten...
Ja satun kyllä pimeästäkin vuodenajasta pitämään vaikka pelkäänkin pimeää...

Eihän kukaan sua sen enempää pidä hupsuna tuon talven kuin muunkaan takia. Yksi tykkää tyttärestä ja toinen äidistä. Onneksi on näin.  [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #268 : 02.03.12 - klo:18:31 »

Nii ja minä olen se joka tykkää könytä tuolla metsässä ja tiedän että minua ei pidetä täysjärkisenä sen(kään) takia.Mutta kun on hullu ni on hullu ja se siitä sitten...
Ja satun kyllä pimeästäkin vuodenajasta pitämään vaikka pelkäänkin pimeää...

Eihän kukaan sua sen enempää pidä hupsuna tuon talven kuin muunkaan takia. Yksi tykkää tyttärestä ja toinen äidistä. Onneksi on näin.  [:-)]

Juuri näin  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Sääjutut 2012
« Vastaus #269 : 02.03.12 - klo:18:34 »

Eihän kukaan sua sen enempää pidä hupsuna tuon talven kuin muunkaan takia. Yksi tykkää tyttärestä ja toinen äidistä. Onneksi on näin.  [:-)]

Samaa oon tänään meinannu sanoa. [:-)] :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.411 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.