Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 02.01.2012  (Luettu 949 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Maanantai 02.01.2012
« Vastaus #30 : 02.01.12 - klo:14:55 »

Voi miten kiva kuulla, että Mesiksellä on sähköt  [:-)]
  Eikö vaan olekin. Kohta hän pääsee tänne kaipaamalle pöntölle, istuntoja pitämään :-)) [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #31 : 02.01.12 - klo:15:19 »

Huomenta!  [:-)]
Unta olisi saanut riittää pidempään. Heräsin kuitenkin tuossa puolisen tuntia sitten ja otin sängynpohjalta pönttöyhteyden ja lumipyrytiedotteet sai mut nousemaan ylös ja katsastamaan tilanteen. Juu, sataa ja kunnolla. Olisko mitään toiveita, että se iltaan mennessä loppuisi? Mä en tiedä kamalampaa, kuin väsyneenä, pimeässä ajaa autolla, kun lumi pöllyää auton valoissa ja tulee sellainen olo, ettei auto edes liiku eteenpäin. Kaistoja ei näe. Silmiin sattuu.  [:´((] [:-//]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 02.01.12 - klo:15:32 »

Ennusteen mukaan tätä nyt sitten jatkuu ja joudun ajamaan kurjassa kelissä illalla töihin.... ellei sade muutu vedeksi!  [:-I]

Meille tulee yksi remppaäijä katsomaan Pasin kanssa uima-allasta nyt iltapäivästä. Mä en oikeasti jaksa olla sosiaalinen ja miettiä, pitäisikö tarjota kahvia (jonka kanssa ei ole mitään) vaan aion livahtaa yövuoron turvin takaisin sänkyyn. En tarjennut vielä edes käydä suihkussa.  [NUT]  Väsyttää ja pönttö sekaisin!

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 02.01.12 - klo:15:52 »

Hyvää vuoden ensimmäistä maanantaita kaikille!  [:-)]

Tänä aamuna oli vain kahteen kahviin maitotilkka. On kyllä paha paikka, jos maito puuttuu ja Kaijalla vielä yötyövuorossa. Kyllähän kahvin just ja just mustanakin juo, mutta ei siitä silloin saa samaa nautintoa kuin maidolla.

Kauppaan piti lähteä pyörällä, vaikka tuuli kovaa ja viileästi ja koko ajan satoi kosteaa lunta. Oli kurja ajella kotiinpäin vastatuulessa, mutta kotona ollaan ja taas on kaapissa muutakin kuin sinappia, hyllyt ja valo.

Täällä on nyt lunta enimmillään 5 cm, mutta monin paikoin on vähemmän, kun tuuli sitä pöllyyttää. Mittarissa on aamusta asti ollut 1 aste pakkasta.

Mesistä taas ajattelin tuolla ajellessani ja murehdin muitakin, jotka ovat viikon joutuneet elämään sähköttömyydessä ja palella kotona, jos ei ole mitään puuhellaa tai varaavaa takkaa tai muuta Suloista lämmönlähdettä. Ihana oli lukea Telkkisen viestistä terveiset Mesikseltä, että he ovat saaneet tänään sähköt. Toivottavasti vielä nettilinjat on kunnossa, niin ei tarvitse enää olla siinäkään pimennossa.

Kummallisia keltasirkkuja (8 kpl) ruokinnalla, kun kehtaavat nahistella jyvistä, joita varmasti riittää joka nokalle. Lisäsin tänään uusia jyviä automaattiin ja maahankin, kun näköjään sirkut tykkäävät nokkia niitä mieluummin maasta ja odotan taas, että peltopyytkin tulisivat syömään. Jouluviikolla pelästytin pihasta aika ison parven, kun sinne törmäsin ja sen jälkeen ei niitä ole näkynyt.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 02.01.12 - klo:16:08 »

Tänä aamuna oli vain kahteen kahviin maitotilkka. On kyllä paha paikka, jos maito puuttuu ja Kaijalla vielä yötyövuorossa. Kyllähän kahvin just ja just mustanakin juo, mutta ei siitä silloin saa samaa nautintoa kuin maidolla.

Kello viiden kahvin join pakkaushallin jääkaapista rosvotulla maitotilkalla; paraste ennen 25.12. Ei tullut kilmppejä, mutta hiukan happamalta maistui. Purkki on ollut viime viikosta auki.
Sitten onneksi varastomies haki Herajoelta saapuneet kahvimaidot ja kotiinlähtökahvi maistui heti paljon paremmalta!  [:-)]

Kotona mä pidän yleensä jemmassa 2-5 desin purkkia UHT-maitoa just näitä katastrofeja varten. Pitäiskin ottaa se nyt käyttöön, kun se näkyy menevän vanhaksi 8.1. On kyllä ollut koko ajan jääkaapissa.

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 02.01.12 - klo:16:17 »

Iltapäivää  [:-)]
Se on sitten vuoden ekä työpäivä takana ja kiireinen sellainen olikin  [:-I] Täälläkin tuuli yltynyt melkoisesti, sadetta ei vielä ole näkynyt. Kaipa se tänne idempäänkin vielä illan aikana ennättää.
Mukava kuulla että Mesiksellä sähköt toimii pitkän tauon jälkeen, toivotaan että keskiviikoksi luvattu uusi myrsky laantuu ennen tänne saapumistaan.
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 02.01.12 - klo:16:25 »

http://areena.yle.fi/audio/1325329392120   AKK Raketit hukassa   [:-DD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 02.01.12 - klo:16:34 »

Meille tulee yksi remppaäijä katsomaan Pasin kanssa uima-allasta nyt iltapäivästä. Mä en oikeasti jaksa olla sosiaalinen ja miettiä, pitäisikö tarjota kahvia (jonka kanssa ei ole mitään) vaan aion livahtaa yövuoron turvin takaisin sänkyyn. En tarjennut vielä edes käydä suihkussa.  [NUT]  Väsyttää ja pönttö sekaisin!

En sitten saanutkaan aikaiseksi mennä sänkyyn. Suihkussa kyllä kävin. Nälkäkin olisi, eikä mitään suunnitelmaa tän päivän ruoaksi. Äh! Äijät seisovat uima-altaassa suunnittelemassa. Onneksi olin täällä ylhäällä kuulolla, sillä mä olen laattakaupasta jemmannut jonkun ohjeen uima-altaan kerroksista.  [:-I]  Kuitenkin hiukan eri juttu kuin seinän tai lattian laatoittaminen!

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 02.01.12 - klo:17:28 »

http://areena.yle.fi/audio/1325329392120   AKK Raketit hukassa   [:-DD]
:-))

Kai pojat vielä jutusteluja jatkaa??  :-))
Kirjattu

Pikkusisko

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • kurnau!
« Vastaus #39 : 02.01.12 - klo:18:00 »

iltapäivää!
Päivä on mannä hujahtanu,jotaki oon tehny en vaan muista mitä.
ulkoa kuuluu rytinää,siellä tuulee.
Kirjattu
Noh,sano naakka ku nokka katkes.

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 02.01.12 - klo:18:11 »

Iltaa. Missä se luvattu vesisade on?? Minä vaan kysyn! Lunta tullut enemmän kuin sallittu, nuoskaa sellaista [:-/]
Mä en edelleenkään pidä lumesta [:-P]
Käväsin polliisilaitoksella viemässä passihakemuksen jos vaikka jolloinkin tarttis, niin olis valmiina [:-)] EU-maihin tosin pääsee henkkareilla ja sellainen löytyy.

Vanha reppukin vaihtui itiksessä vauhdilla uuteen ja vanha män roskikseen. Syy: olkahihna valui kokoajan käsivarrelle. Mä en repusta luovu!

UUsi:

Suomen hinta n. 20 Euroo kalliimpi, oiskohan saanut netistä halvemmalla [:-I] No ostettu mikä ostettu.

http://www.serviete-genti.ro/greenland_inden.htm
« Viimeksi muokattu: 02.01.12 - klo:18:33 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 02.01.12 - klo:18:24 »

Täällä tuuli melekoisesti, kun kävin kaupassa.
Jo oli meikän askel painava.  Ei ole kunto vielä palautunut flunssan jäliltä.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 02.01.12 - klo:18:34 »

Iltaa. Missä se luvattu vesisade on?? Minä vaan kysyn! Lunta tullut enemmän kuin sallittu, nuoskaa sellaista [:-/]
Mä en edelleenkään pidä lumesta [:-P]

Samoissa mietteissä  [:-/]
Ja tuo hemmetin lumi tulee kamalan tuulen kanssa! Eli sitä on takakuistillakin ihan joka paikassa. Myräkkä meinasi viedä muistokynttilänkin, jonka mä sytytin, kun saatiin joulupäivänä suru-uutinen. Olen jemmannut sitä siinä ajatuksessa, että hautajaisten jälkeen viedään se haudalle. Uusi kynttilä vaan sisään. Hiukan niinkuin symbolinen ele, eikä mikään vinkki Laihialta!  [:-(] [:´((]

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 02.01.12 - klo:19:20 »

Jotain kivaa edes köyhälle,edes lunta jos ei muuta.Ihan kiva ja kävelinkin tuolla myräkässä.Ihanalta tuntui...se kun on köyhän mieli aika pienestä hyvä....
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #44 : 02.01.12 - klo:19:43 »

Komee Marlen reppu!
Ikeassa tuli sit käytyä, rahaa meni, mut ei mulle mitään. Yksi kirppiskin kierrettiin, ei sieltäkään mitään.
Surkee ilma.
Huomenna paluu arkee ja atk-koulutusta Tampereella. Onneksi ei oo mun ajovuoro, torstaina on sit mun.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.056 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.