Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Takapihalla olisi kuvattavaa,  (Luettu 350 kertaa)

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Takapihalla olisi kuvattavaa,
« : 27.01.12 - klo:18:46 »

nimittäin vaikka riistakameralle. En kyllä ymmärrä niiden päälle mitään.Anniinan kuvia olen katsonut ja joitakin muitakin. En voi investoida mihinkään kalliiseen, mutta sellainen helppo, josta saisi sitten tietsikalle ne kuvat.Onko asennus hankalaa,yms.
Nytkin takapihalla on sellaiset tassunjäljet, että haluaisin tietää, kuka siellä yöllä hiippailee. Ne ovat kissan jälkiä selvästi isommat ja maha on laahustanut alhaalla. On makuupaikkakin aivan ikkunan alla.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Takapihalla olisi kuvattavaa,
« Vastaus #1 : 27.01.12 - klo:19:06 »

No ei todellakaan ole vaikeata. Suurempi riski on saada "arvonnassa" epäkelpo kamera eli tuntuvat olevan vielä lapsenkengissä nuo kamerat. Minullakin meinas hermot mennä, ennenkuin sain toimimaan, oli korttivika. Eli kannattee ostaa jostain kivijalkaliikkeestä ja samalla kokeilla heti toimiiko se. Siirto koneelle on helppoa muistikorttien kautta. Peruskamerat punaisella infrapunavalolla pyörivät hintaluokassa 100-150, halvempiakin voi löytää... mustalla infrapunasalamalla eli näkymättömällä, kuten minun uovision maksaa 160-180 ja siihen paristot ja kortit päälle.
Asennus tapahtuu mukaantulevalla vyöllä puuhun tai jollain ripustuslangalla esim. seinälle. Monissa on mukana selkeät suomenkieliset ohjeet.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 27.01.12 - klo:19:11 »

Kiitos, Mese , vihjeestä. Ovatko sinun riistakamerasi kuvat tuolla hintahaarukalla otetulla kameralla? Tuo riistakamera kävisi ilmeisesti myös jonkinlaisena turvakamerana. Haluaisin joskus viedä sen kameran myös maalle, kun siellä liikkuu vaikka mitä karhuista pupujusseihin.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3 : 27.01.12 - klo:19:25 »

Jep, nuo kuvat on otettu tuolla Uovision UV 565 kameralla ja kovassa pakkasessa, alkaa temppuilla -15 asteen jälkeen. Tein sille semmoisen lämpökuorenkin, hieman auttoi. Nimenomaan hieno turvakamera, voi ajastaa ottamaan joko videota tai pelkkiä still-kuvia. Tunnistaa eläimen tai ihmisen lämpösäteilystä, siksi asennus ulos, ei ikkunan taakse.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 02.02.12 - klo:20:18 »

Laitoin sitten tänään tilaukseen riistakameran. Selailin useitakin, mutta sitten tein päätöksen. Eli tilasin Keep Guard KG 680V 8,0 MP kameran. Saapas näkee mitä kenkä tekee. On siinä vuoden takuu. Hintaa tulee muistikortteineen n. 150 ekiä.
Jos olisin raaskinut, olisi kiva ollut sellainen, josta saa tiedot suoraan kännyyn ja tietsikkaan eikä edes tarvitse mennä itse kameran luo.Mutta nyt on hauska kuljettaa sitä eri paikkoihin, joissa tiedän, että jotain liikkuu.
Sitä paitsi, kaipaan jonkinlaista turvakameraa. Vaikka tämä alue on tosi rauhallista, jo pari kertaa on aivan tuntemattomia ihmisiä käynyt kilkuttamassa ovikelloani. En ole avannut. Viime viikolla viimeksi myöhään illalla tuli rämisevä auto oveni eteen ja sieltä ulos aivan tuntematon mies. Soitti ovikelloa ja jäi odottamaan, että avaisin. En avannut. Olin jo yöpuvussa. Onneksi lähti.

On mahdollista myös, että tuli väärään osoitteeseen. Taksitkaan eivät osaa tulla tänne, jos sanon pelkän osoitteen. Menevät naapuritaloyhtiöön. - Mutta ovelleni on tultu useasti.....
Kirjattu

tapio

• Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
    • Vedenjakaja
« Vastaus #5 : 24.02.12 - klo:11:24 »

Joko sinulla on kokemuksia tuosta kamerasta? olis mukava kuulla.
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 25.02.12 - klo:15:35 »

Kamerani oli koekäytössä takapihalla muutaman päivän. Kyllä se oli kuvannut kaikki pikkulinnutkin ja lumen tulot terassin katolta. Otin sen sieltä jo pois, sillä minulla on mielessäni muita kohteita. En tiedä, miten sen asettaisin etupihalle, koska se kuvaisi minut joka kerta, kun menen ulos tai sisään. Ehkä laitan sen vain silloin sinne, kun olen pidempään poissa. Mutta voin liimata oveen tilauksen mukana tulleen tarran: ALUETTA VALVOO TURVAKAMERA. Jospa tuo jo häätäisi asiattomat ovelta.

Hanget ovat tulleet kantaviksi vaellussuksilla hiihdettäväksi, joten nyt suunnittelen sen viemistä maastoon. Jospa ensin kokeilen viedä paikkaan, jossa tiedän kauriiden ja peurojen liikkuvan. Kamerassa on jonkin verran säätöjä ja nekin olisi hyvä opetella.
Kirjattu

Wirmo

• Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 11.03.12 - klo:12:40 »

En tiedä, miten sen asettaisin etupihalle, koska se kuvaisi minut joka kerta, kun menen ulos tai sisään. Ehkä laitan sen vain silloin sinne, kun olen pidempään poissa.

Olen pohtinut kanssa kameran hankkimista. Yllä lainaamani kohta tosin on mietityttänyt itseänikin. Käyn ulkona pihalla usein puuhastelemassa tai röökillä yms. Voiko kameraan tehdä jonkinlaista on/off asetusta helposti jolloin sen voisi kytkeä pois päältä, tai onko mahdollista asettaa se toimimaan ajastimella tietyksi aikäväliksi, ilman että piuhoja tarvitsee irroitella tai kameraa muualle kuljettaa?
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 11.03.12 - klo:13:21 »

Meillä oleva kamera on Scout Guard merkiltään, tällainen http://www.eranetti.fi/index.php?act=viewProd&productId=76

Meidän kamerassa on ainakin pohjassa on/off käännin, josta on kätevä kääntää pois päältä, jos touhuilee itse kameran läheisyydessä.
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 11.03.12 - klo:17:12 »

http://www.trackhunter.fi/product_info.php/riistakamera-keep-guard-680v-p-101

Minulla on tämä. Olen vasta kokeillut ja näyttää, että se kuvaa aika tarkkaan jopa pikkulinnut. Kunhan kelit antavat myötä, vien sen maalle. Siellä minulla  on kohteita paremmin. En viitsi vekslata täällä rivarialueella sillä ainakaan vielä. Olen myös miettinyt, miten sen laittaisin tuohon ulko-oven pieleen. Mutta olen tullut siihen tulokseen, että asentaminen on vaikeaa. Sehän voidaan viedä siitä, jos sitä ei saa tarpeeksi ylös.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.198 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.