Toivottavasti Hippiksen hampilääkärireissu meni kivutta.
No, EI tälläkertaa mennyt kivuitta, vaan sattui niin maan perusteellisesti.
Yleensä suuhygienisti on poistanut sen vähäisen hammaskiven mitä on kertynyt, mut terveyskeskuksessa ei ole tällähetkellä suuhygienistiä, vaan hampilääkäri teki sen homman jollakin poralla ja kyllä sattui, et tuli oikein tuskanhiki ja verta sai syljeskellä pitkänaikaa suusta, ikenet on vieläkin tosi arat vielä kerran pitää ensiviikolla mennä kun pieni reikä paikataan.
Viimeksi kun olin suuhygienistillä, ja kerroin hänelle, että minulla on kauhukokemus hammaskiven poistosta ja minua pelottaa, hän sanoi, että hän ottaa sen hellästi, mutta jokuset hammaslääkärit kuvittelevat, että poraa pitää täysillä painaa, että hammaskivi ei muuten irtoa. Sanoi, että poraa ei pidä painaa, vaan hiljalleen antaa mennä hampaan päällä. Hän oli itse joskus nähnyt, kun hammaslääkäri oli poistanut poralla hammaskiveä ja sanoi, että potilas oli niin tuskainen, että häntä oikein pahaa teki.
Tämä suuhygienisti teki homman niin, että ei sattunut yhtään.
Tiedän kyllä, minkälainen kokemus Sinulla on ollut. Itsellä silloin muinoin tuskanhiki nousi pintaan, kun sattui niin kovasti.