Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 10.2.2012 Perjantai  (Luettu 933 kertaa)

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 10.2.2012 Perjantai
« Vastaus #15 : 10.02.12 - klo:11:39 »

Mielenaurinkoista viikon parasta päivää kaikille!  :-))

Huh hellettä meillä on vaan -5,3 ja alle 10 astetta pittäis
olla ens keksiviikkoon asti, jos mittään luottamista on tuo-
hon ilimataiteenlaitokseen.  :-))

Positiivarit

SATTUUHAN SITÄ

Ajelin maaseudulla etsien kokouspaikkaa.
Minua oli ohjeistettu punaisista posti-
laatikoista. Ne olivat vasemmalla
puolella tietä ja ajoin niiden ohi.
Soitin määräpaikkaani ihmetellen missä
lootat ovat ja tajusin ajaneeni niiden
ohi 2 kilometriä aiemmin. Käänsin auton
ja katselin tripppimittaria odotellen
että tulee se lukema millä kohdalla
laatikot olivat 2 km sitten. -Pöljä

:-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #16 : 10.02.12 - klo:13:04 »

Huomenia uudestaan!  [:-)]
Me purettiin jo aamulla matkalaukut ja nyt mulla onkin eka koneellinen pyykkiä koneessa pyörimässä. Pakkasta on edelleen -16 astetta. Täytyy saada lisää kahvia, että heräisi tästä "yövuoropäiväuni-pöhnästä". Pasi nukkui ilmeisesti vain pari tuntia ja vaikuttaa paljon pirteämmältä kuin mä. No, se saikin koneessa nukuttua pari tuntia yöllä.
Ruokakauppaan pitäisi päästä, mutta nuo paksussa kuurassa olevat autot ei houkuta. Webastollahan auto tietty sulaa, mutta kun ajomatkaa kauppaan tulee suht vähän, niin se tuntuu aika lailla "akkutestiltä".... No, katsellaan!  [:-I]

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #17 : 10.02.12 - klo:13:06 »

No aikas pöljä oli autolla liikkuja! [:-DD] :-))   Tämä siis Marleenan laittamaan juttuun liityen.

Nyt sitten kevyttä lounasta popsin.
No, pitihän sitä siivota, mutta aika meni skypessä tuttujen kanssa puhellessa, enkä sitten saanut itseäni siivoushommiin. [:-DD]
Tyypillistä minua. [:-I]
No onneksi olin siivonnut tuossa viikolla, mutta tällaisessa puulämmitteisessä kodissa tulee tuota roskaa ja pölyä ylenmäärin.
Huhhuh, joskus vaan kyllästyttää. [:-DD] [:-)]

Onneksi mieheni on avulias ja tosinaan kun ilmaisen viikonloppuna lauantaina, että pitäis siivota, niin hän siihen, että minä siivoan ja ottaa imurin esille... eli se siitä. :-))
Hiphurraa!  [:68]   ...    [:-DD] :-))
« Viimeksi muokattu: 10.02.12 - klo:13:10 kirjoittanut Deb »
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
« Vastaus #18 : 10.02.12 - klo:13:06 »

Päivää Pönttöön!
Meillä oli aamusella -22 astetta. Nyt taitaa olla lämpöisempää.

Kaijalle ja Pasille tervetulot kotiinpaluusta! Meidän Didi on vielä Intiassa yli viikon.
Didillä on ollut välillä vähän vilu siellä. Tiedän itse, että yöllä paleltaa, kun sänkyvaatteet ovat vähän kosteahkot eikä talossa ole mitään lämmityslaitetta. Olen kerran ollut siellä tähän aikaan vuodesta. Sain vetää kaikki mahdolliset vällyt päälleni. Päivällä on sitten taas sellainen Suomen kesäilma. Goassa taitaa olla toisenlaista.

Taidetaan lähteä Mustikan kanssa metsään nuuhkuttelemaan. Eilen oli valtavan ihanaa! Aurinko paistoi, lumi oli valkeaa ja se kimmelsi. Täällä ei edes tuullut. Ne ovat mahtavia hetkiä! Mustikkakin on niin reipas nykyisin.

Roosa on ihana söpöliini kuvassa. Mustikalta ja minulta halit ja rapsutukset Roosalle.  [:36]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #19 : 10.02.12 - klo:13:16 »

Pitkästä pakkasjaksosta kyllästyneenä lähdin eilen illalla miestä vastaan kävelemään ja kyllä tuntui sittenkin poskionteloissa pahalta, pakkasta oli n. -17 astetta silloin.
Kävelin vielä noin puolituntia ja sitten pääsin miehen kyydillä kotiin lämpimään. [:-)]

Mittarissa nyt VAIN -9,5 astetta. [:-)]

Huomenna, jos ei tuule kovasti, pääseekin sitten piiiiitkästä aikaa lumikenkäilemään. [8-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 10.02.12 - klo:13:21 »

Kaijalle ja Pasille tervetulot kotiinpaluusta! Meidän Didi on vielä Intiassa yli viikon.
Didillä on ollut välillä vähän vilu siellä. Tiedän itse, että yöllä paleltaa, kun sänkyvaatteet ovat vähän kosteahkot eikä talossa ole mitään lämmityslaitetta. Olen kerran ollut siellä tähän aikaan vuodesta. Sain vetää kaikki mahdolliset vällyt päälleni. Päivällä on sitten taas sellainen Suomen kesäilma. Goassa taitaa olla toisenlaista.

Kuulostaa ihan Backwoodsin lintuleirin kämpältä edellisreissulla. Petivehkeet oli sadekauden jäljiltä märät. Koitettiin nukkumaan mennessä torjua hyttysiä laittamalla kattotuuletin päälle ja parin tunnin päästä herättiin ihan horkassa  :-O   Mä vedin siinä vaiheessa lämpimät vaatteet päälle.

Goassa siinä rannikolla ei ole niin kosteaa ja tietty lämmin, kuiva kausikin on jo pitkällä. Muutamana viimeisenä iltana oli niin kova tuuli, että sai vetää huivia suojaksi, mutta enimmäkseen illat ja yötkin oli hikisiä. Muutamana yönä oli pakko laittaa ilmastointi päälle ja seurauksena MELKEIN äänen lähteminen ja yskää!

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 10.02.12 - klo:13:25 »

Muistaako kukaan, paljonko oli pressanvaalissa toisella kierroksella äänestysprosentti? Mä en ainakaan ihan äkkiä osannut Ylen sivuilta etsiä tietoa!

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 10.02.12 - klo:13:26 »

Päivää! [:-)] Kaijalle ja Pasille tervetulotoivotukset, oma sänky tuntui varmaan ihanalta parin viikon reissun jälkeen. Oliks lumityöt tehty? :-))

Minä oon ollu ahkera, oon imuroinu, pyyhkiny lattiat, pessy vesanpytyn ja lavuaarin ja koneessa pyörii pyykit. Se ammativalintapsykologi sanoi, että itteensä pitää muistaa kehua, joten sitä vaan tässä nyt toteutan [:-DD].
Kunhan Repe tulee töistä, niin lähdetään kaupoille. Nyt on päästy siihen järjestelmään, että käydään autolla vaan oikeastaan kerran viikossa kaupassa, ja mä sit viikolla ulkona liikkuessani haen jos jotain pientä puuttuu. Aika hyvin toimii, pitää vaan ajoissa funtsia mitä kaikkea viikon mittaan tarvii.

Repellä alkaa maanataina vapaat, on viikko pekkasia ja talviloma siihen perään. Ens viikolla lähdetään Kuopion Rauhalahteen (Viljami vanhempineen tulee sinne mukaan [:37] [:5]) ja sitten me jatketaan siitä Polvijärvelle Huhmariin neljäksi vuorokaudeksi kahdestaan. Maanataina 20.2. on Ilomantsissa Repellä perukirjoitus ja sen jälkeen suunnataankin takaisin kotiin ja sitten tiistaina mökille loppuviikoksi. Jotta tämmöstä lomasuunnitelmaa meillä, kiva vähän vaihtaa maisemaa välillä.

Pressanvaalien äänestysprosentti taisi olla 68,9. [:-I] Eli tosi alhainen.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 10.02.12 - klo:13:28 »

Päivää! [:-)] Kaijalle ja Pasille tervetulotoivotukset, oma sänky tuntui varmaan ihanalta parin viikon reissun jälkeen. Oliks lumityöt tehty? :-))

Pressanvaalien äänestysprosentti taisi olla 68,9. [:-I] Eli tosi alhainen.

Ihan hyvässä kunnossa oli piha ja linnuillakin oli ruokaa! Autoistakin on aina tuoreelta harjattu enimmät!  [:5]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 10.02.12 - klo:13:39 »

Kääk! Repe just soitti, oli ajanut kuorma-autonsa ojaan Padasjoella. Onneksi ei Repelle sattunut mitään, mutta auto on kuulemma niin pahasti ojassa, ettei ehkä nouse hinausautollakaan vaan tarvii nosturin.

Repe oli ollut viemässä tavaraa yhteen lomakeskukseen Padasjoella, Lehmonkärki nimiseen, ja siellä kapeahkolla tiellä oli tullut tukkirekka vastaan vauhdilla. Repe jo luuli että kohta kolahtaa ja sen takia tietysti väisti, varsinkin kun se rekka ei tuntunut yhtään väistävän. Oja vaan oli ollut niin lähellä, että kun Repe väisti, niin oja imaisi koko auton. Nyt Repe odottelee siellä tien poskessa pomoaan katsomaan tilannetta. Ja ajatelkaa, se rekka ei edes pysähtynyt. Eikö se sitten huomannut muka koko tilannetta. 
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 10.02.12 - klo:13:42 »

Kääk! Repe just soitti, oli ajanut kuorma-autonsa ojaan Padasjoella. Onneksi ei Repelle sattunut mitään, mutta auto on kuulemma niin pahasti ojassa, ettei ehkä nouse hinausautollakaan vaan tarvii nosturin.

Voi itku!  [:´((]

Voin vaan kuvitella, mikä kiroaminen ja pärrääminen siellä metsätiellä nyt kuuluu!  [:-I] [HOT] [XX]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 10.02.12 - klo:13:44 »

Ihmeen rauhallinen Repe oli puhelimessa, ei tainnut kiroilla yhtään kertaa [:-DD], vaikka yleensä vastoinkäymisten sattuessa se lataa täydeltä laidalta.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 10.02.12 - klo:13:47 »

Ihmeen rauhallinen Repe oli puhelimessa, ei tainnut kiroilla yhtään kertaa [:-DD], vaikka yleensä vastoinkäymisten sattuessa se lataa täydeltä laidalta.

Alkujärkytystä vain!  [:-DD] Sulla saattaa olla illalla aika kiukkuinen mies kaverina. Kiroaa paskamaiset tukkirekan kuljettajat alimpaan helvettiin. Mutta kyllä on tosi törkeää, ettei pysähtynyt. Pakkohan sen oli peileistä nähdä, miten ISO kuormuri meni ojaan! Ehtiköhän Repe nähdä kuljetusliikkeen nimeä?  [:-/]

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #28 : 10.02.12 - klo:13:56 »

Repe oli ollut viemässä tavaraa yhteen lomakeskukseen Padasjoella, Lehmonkärki nimiseen, ja siellä kapeahkolla tiellä oli tullut tukkirekka vastaan vauhdilla. Repe jo luuli että kohta kolahtaa ja sen takia tietysti väisti, varsinkin kun se rekka ei tuntunut yhtään väistävän. Oja vaan oli ollut niin lähellä, että kun Repe väisti, niin oja imaisi koko auton. Nyt Repe odottelee siellä tien poskessa pomoaan katsomaan tilannetta. Ja ajatelkaa, se rekka ei edes pysähtynyt. Eikö se sitten huomannut muka koko tilannetta. 

Ikävää tuollainen. Tsemppiä sinne sulle ja Repelle! [:-(]   [:1] [:30]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #29 : 10.02.12 - klo:14:00 »

Kaija, eikö sua väsytä yhtään lentomatka yms. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sivu luotiin 0.052 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.