Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lauantai 25.2.2012  (Luettu 948 kertaa)

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
Vs: Lauantai 25.2.2012
« Vastaus #45 : 25.02.12 - klo:19:13 »

Ihanan kuuloisia ruokia syödään mm. KaijaPasilassa! :-))   [KIPPIS]

Nyt -6,4 ja mä syön aikaistettua iltapalaa kaffeen kera ja sit ei kun menoksi. [:-DD]
Eli ihan kohta mennään pienelle lenkille ja tullaan yöksi kotiin nukkumaan. [8-)]

Heips.  [:59]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #46 : 25.02.12 - klo:19:15 »

Kävin kävelyllä "sinisellä hetkellä". Vaihtelevasti näkyi ohut kuunsirppi ja sateli aivan hiljakseen lunta.
Jouluvaloja (vieläkin, vai onko ne taas kausivaloja?) ja erilaisia lyhtyjä oli pihoilla.
Meilläkin palaa parissa lyhdyssä kynttilät tuossa metrin korkuisella hangella. Kaunista [:-)]

Jotenkin loka-marraskuussa noi valosarjat on ihan ok, ja tietty sitten joulun aikaan enemmänkin, mutta nyt alkaa kyllä tuntua, että sähkövalosarjat vois jo riisua pois. Meilläkin on vielä tuossa naapuritalossa yhdellä parvekkeella jotkut jääpuikkovalot ja just tänään ne jotenkin pisti mun silmiin, ajattelin että voishan noi jo ottaa poiskin. [:-)]
Kynttilöitä tulee kyllä itsekin vielä polteltua jonkun verran, mutta vähemmän kuin pimeimpään aikaan.

Kunhan ne valot ei ole riemunkirjavia, niin antaa olla! Itsekin mietin, että OLISI PITÄNYT joulun jälkeen tarjouksesta hakea ulkovaloja, kun meillä ei ole yhtään! Kynttilää poltettiin jossain vaiheessa lyhdyssä aika paljon, mutta laiskana ihmisenä ei tule lähdettyä portaita alas sen takia. Nytkin se olisi ihan kiva!

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #47 : 25.02.12 - klo:19:26 »

Meillä on kyllä sen uuden, nätin punaisen pyörävajan päädyssä yhä valot. Sellaiset kun Kaijalla ja Pasilla oli siinä etukatoksen reunassa vaunussa.
Eiväthän ne valoisalla pala. Ajastimella syttyvät kun pimeä tulee. Minusta ovat nätit. Pois otetaan kun saadaan muuntaja pois hangen alta.
saavat vaan ohikulkijat kestää tään karmeuden tai kääntää silmänsä muualle jo ketuttaa.
Minulla nuo valot eivät koskaan ole olleet mitkään JOULUVALOT. Kun kävimme Indonesiassa ja Malesiassa, ihailin siellä noita valoja joita oli ympäriinsä siinä pimeydessä.
Miksi niitä ei voi polttaa Suomessakin kun on pimeää.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 25.02.12 - klo:19:28 »

Katsooko kukaan Ylen ykköseltä tuota ohjelmasarjaa: Kuka oikein olet? Äsken tuli jakso, missä Tom Pöysti etsi ja tutki sukujuuriaan. Olipahan varsin mielenkiintoinen ohjelma, harmi vain kun noi on niin lyhyitä pätkiä.
Sivuhuomautuksena, Tom Pöystin ääni alkaa kyllä muistuttaa ihan mahdottomasti isänsä Lasse Pöystin ääntä :-)).

En tätä jaksoa katsonut, mutta muutamia olen seurannut ja mielenkiintoisia juttuja on ollut.
Vierashuoneen telkusta ei näy 1, 2 eikä teema  [:-(] ja isäntä kattelee toisesta urheilua  [:-(] [:-(] koko ajan

Meillä taas pasi katsoo kaikki mahdolliset musiikkikisat; nyt tulee American Idols  [:-I] eli ei mene hyvin mullakaan  [:-DD]
No, löytyishön mulle oma telkkari, mutta mä en oikeesti koskaan katso oma-alotteisesti mitään, vaan viihdyn paremmin jääkaapin ja tietokoneen välillä! Tupakalle mennessä moikkaan Pasia olkkarissa!  [:-DD]

Töyhtis, kauanko kestää Maratonin juokseminen? Tai 50km kävely? Tää Idols-pätkä kestää 3h 20min.....  [:-I] [NUT] :-O
ONNEKSI kohta alkaa Putous  [:-)]
Ainain puolella korvalla seuraan sitä!

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #49 : 25.02.12 - klo:19:31 »

Ups, anteeksi maininta jouluvaloista.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #50 : 25.02.12 - klo:19:32 »

Mä taas rupeen kohta katsomaan Ylen ykköseltä Midsomerin murhia. Noi brittisarjat on mun lemppareita, illemmalla jatkuu taas Ryhmä Pullmankin.

Muru, tottakai noita valoja voi poltella jokainen niin pitkään kun siltä tuntuu. Onhan illat ja aamut kuitenkin vielä aika pimeitäkin. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 25.02.12 - klo:19:37 »

Millä mä hillitsen itseni, etten sano yhdelle ihmiselle, että "VITTU, SÄ OLET TYHMÄ!"  [:-//]

Ota lasi punaviiniä ja ajattele jotain muuta. Ei tyhmille ihmisille mitään voi, ne vaan on ja pysyy :-)).

Eipä niin. Ei kannata tuhlata ruutia variksiin.  [:-I]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 25.02.12 - klo:19:45 »

Älä pyytele anteeksi! Meillä jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiin!  [:-)] Ja ihan kiva kuulla niitä täällä pöntöllä; eihän täällä riittäisi juttua muuten!  :-))
Kyllä muakin sieppaa jotkut kirkaansiniset valokaapelit ennen ja jälkeen joulun. Jouluna nekin pitää antaa anteeksi!
Suurin syy meidän pihavalojen puutteelle on ehkä hirveä sähkön hinta.

BTW: Meillä on etupihan portaissa lämmitysmahdollisuus. Nyt muutama porras on niiiin jäässä ja liukkaat, että mä meinasin eilen mennä nurin, vaikka tiesin sen ja pidin kaiteesta kiinni. Totesin sitten Pasille, että säästetäänkö me väärässä paikassa. Ei sekään halpaa ole, jos joku perheestä kaatuu ja halvaantuu!  [:´((] Aamulla lumitöiden jälkeen laitettiin lämmitys päälle. Saa maksaa ihan mitä vaan sähkölaskussa... Turvallisuus ennen kaikkea!

Ja tästä tuli mieleen, miten idiootti-pomoni, joka aina ennen kaikkea vouhkaa työturvallisuudesta ja NOLLA TAPATURMAA jne, oli eilen mennyt pahvipuristimen sisään polkemaan pahvia. Olihan se painanut HÄTÄ SEIS-kytkintä, mutta onhan se koettu ennenkin, että laite lähtee käyntiin, vaikka ei pitäisi. Sipisin työkaverille, että laita sä kansi kiinni, niin mä käynnistän puristimen  [:-DD]
Ei vaan.... heitin kyllä pomolle, että onko toi nyt oikeesti ihan terveellistä....  :-O

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #53 : 25.02.12 - klo:19:52 »

Aamulla lumitöiden jälkeen laitettiin lämmitys päälle. Saa maksaa ihan mitä vaan sähkölaskussa... Turvallisuus ennen kaikkea!

Täh? Waude! Nyt käy kateeksi. Meikäläinen hakkasi tänään kirveellä (hamarapuolella :-))) jäitä rappusilta. Tuura olisi ollut hyvä, mutta joku on kai haudannut sen lumeen [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 25.02.12 - klo:20:00 »

Aamulla lumitöiden jälkeen laitettiin lämmitys päälle. Saa maksaa ihan mitä vaan sähkölaskussa... Turvallisuus ennen kaikkea!

Täh? Waude! Nyt käy kateeksi. Meikäläinen hakkasi tänään kirveellä (hamarapuolella :-))) jäitä rappusilta. Tuura olisi ollut hyvä, mutta joku on kai haudannut sen lumeen [:-)]

Mä kerron sitten sähkölaskusta.... taitaa kadehtiminen loppua!  [:-DD]
Mä toivoin, että olisi tullut muutama vrk putkeen plussaa, niin olisi selvinnyt vähemmällä sähköllä. Mutta nyt ei voinut odottaa. Mä hölmö menin yksi iltapäivä rapsuttaan portailta karheat lumet pois....  [:-I]

Sus

• Vieras
« Vastaus #55 : 25.02.12 - klo:20:15 »

Karkea suola sulattaa kyl aikas tehokkaasti jäät rappusilta. Vähintäänkin pehmentään sen niin, että sen voi suunnilleen lakaista pois...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #56 : 25.02.12 - klo:20:16 »

Millä mä hillitsen itseni, etten sano yhdelle ihmiselle, että "VITTU, SÄ OLET TYHMÄ!"  [:-//]

Ota lasi punaviiniä ja ajattele jotain muuta. Ei tyhmille ihmisille mitään voi, ne vaan on ja pysyy :-)).

Eipä niin. Ei kannata tuhlata ruutia variksiin.  [:-I]

Eipä niin, ei... Vaikka mieli tekis... [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #57 : 25.02.12 - klo:20:18 »

Oon leipomassa piruja... eiku pipruja... [:-I]

:-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 25.02.12 - klo:20:21 »

Karkea suola sulattaa kyl aikas tehokkaasti jäät rappusilta. Vähintäänkin pehmentään sen niin, että sen voi suunnilleen lakaista pois...

Eilisen kauppareissun jälkeen OLIN MENOSSA ripottamaan merisuolaa portaille, mutta sitä ei ollutkaan enää kuin pippurimyllyssä  [:-(]
Eli ostoslistalla on merisuola!  [:-)]

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #59 : 25.02.12 - klo:20:28 »

Ihan samaa mieltä kuin Kaijakin. Ei mielipiteitään pidä anteeksi pyydellä. Eivätkä nuo nyt niin karseita mielipiteitä edes ole.
Minua ei juurikaan toisten pihat ärsytä. Oli niissä mitä vaan. Kunhan ei meille saakka pursota  [:-DD]
Ja Tiina, kyllä minä ymmärsin mitä tarkoitit. Ettet suinkaan ollut noita valaistuksia kieltämässä. Oman mielipiteesi vaan kerroit  [:-)]
Mutta kun nyt satuin tään ketjun lukemaan ja olin pikkuisen  [:-DD]  toista mieltä, piti se kirjoittamani. Aika vähän täällä olen enää vastakarvaan silitellyt.  Jookos   [:57]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.06 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.