Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 01.03.2012 KEVÄT?  (Luettu 987 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 01.03.2012 KEVÄT?
« Vastaus #45 : 01.03.12 - klo:15:43 »

Huomenta, mun sisäinen kello herättää mut joka aamu viimeistään klo 8 mikä on outoa koska oon aina ollu aamu-uninen.
Se on Zeener ikä mikä tuo näitä outouksia mukanaan [:-DD]

Samaa olin wanhemman naisen kokemuksella tulossa kertomaan. Alta 30v ei silmäkään värähtänyt ennen klo 9 (lue: puolta päivää) vapaapäivänä. Nyt sen sijaan saatan pyöriä sängyssä odottamassa, että kello olisi noin vartin vaille uusi ja voisi nousta ylös.  [:-DD]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 01.03.12 - klo:15:47 »

Huomenia vaan kaikille uudestaan!  [:-)]

Unta riitti noin 9-15. Sitten piti nousta vessaan. Kurkkasin lämpömittaria, joka näytti viittä astetta PLUSSAA. Piti työntää nokka ja ikänäköiset silmät lähemmäs, että eikö siinä tosiaan ole miinus-merkkiä edessä ja sitten ottaa kännykällä nettiyhteys ja tsekata sieltä, että onko se totta!  :-))
Ja sitten alkoi tehdä mieli kahvia. No, mulla on kyllä aikaa vielä ottaa pikkutorkut illemmalla ennen töihin lähtöä, jos siltä tuntuu. Mutta ensi yön PITÄISI olla aika helppo. Jos vaikka kerkiis hetken keskittyä tuleviin työvuorolistoihin ja laatia jonkinlaisen rungon, miten vuoroja pyöritetään kesälomien aikana!

Käykääs ehdottelemassa maaliskuulle sopivia kuukauden lintu-kandidaatteja!  [:-)]

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #47 : 01.03.12 - klo:16:02 »

Iltapäivää pöntölle!

Suomen tasavallan presidentin juhlaseremoniat jatkuvat, jää varmaan minullekin mieleen, kun on ensimmäinen eläkepäivä (kiitos muuten eläkkeellepääsyonnitteluista!).. Sääkin jää mieleen, sataa räntää taivaan täydeltä ja -0,4 pakkasta. Ruokinnalla kävi 20-30 talitinttiä ja pari sinibarettia sekä kaksi käpytikkaa  [:-)]

Täälläkin toivotellaan huisan mukavia eläkepäiviä Vilukolla. Parasta tässä eläkkeellä olossa on  se ettei tarvi mennä nukkumaan aikasin, voi vaikka valvoa aamutunneille asti, se on vapauttava kokemus. Mun tulee mentyä aika useasti vasta 01.00-02.30 välillä ja aamulla saa venyä - jos viitsii vaikka puoleen päivään. Huomenna on tapaaminen klo.10.00 joten tänään aikaistetaan tuota nukkumaan menoa [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 01.03.12 - klo:16:08 »

Vilukko voi lapsenlapselle kertoa, että kun mummi jäi eläkkeelle, niin Sauli Niinistöstä tuli sen jälkeen presidentti!  :-))
Mukavia eläkepäiviä toivottelen minäkin. Ihana seurata kevään etenemistä kaikessa rauhassa, ilman kellon katsomista!  [:-)]

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 01.03.12 - klo:16:18 »

Marle ja Kaija, kiitos eläköitymistoivotuksista! Voi että minä nautin tästä VAPAUDESTA ja tosiaankin voin alkaa kaikessa rauhassa seuraamaan kevään edistymistä! Nyt vielä mentävä lumitöihin, muttei sekään ole aivan pakko, ehkä huomenna..  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 01.03.12 - klo:16:44 »

Kurkkasin lämpömittaria, joka näytti viittä astetta PLUSSAA.
Tänään juuri kävelyllä ollessa mietin, kuinka lämpimältä tuntuu talven jälkeen, kun on viitisen astetta plussan puolella, mutta kuinka jäätävän kylmää sama lämpötila onkaan kesän jälkeen.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #51 : 01.03.12 - klo:16:57 »

Vilukolle mukavavia eläkepäiviä!
Tänään kävin sormen kuvauttamassa, huomenna lääkäri soittaa sahataanko poikki vai mitä tehdään.  [:-DD]
Onpa lämmintä pihalla ja kai siitä pitäisi lähteä nauttimaan annos. Työharjoittelu on aika raskasta, ruumiillista työtä, saas nähdä kuin tätä jaksaa. Ei auttas periksikään antaa.
Odottelin erästä ent. työkuvioon liittyvää vastausta, mutta ei tulekaan vastaus tällä viikolla. Vasta tässä on kohta seitsemän vuotta ihmetelty, ettei viikko kai mitään meinaa.
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #52 : 01.03.12 - klo:17:10 »

Tervehdys :-))
Vettä tihuttaa ja runsaat kolme astetta on plussaa.
Presidentin virkaanastujaisia on seurailtu ja lenkillä käyty.
Varsin rauhallinen torstai [:-)]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #53 : 01.03.12 - klo:17:11 »

Kurkkasin lämpömittaria, joka näytti viittä astetta PLUSSAA.
Tänään juuri kävelyllä ollessa mietin, kuinka lämpimältä tuntuu talven jälkeen, kun on viitisen astetta plussan puolella, mutta kuinka jäätävän kylmää sama lämpötila onkaan kesän jälkeen.

Saman huomion olen monena keväänä tehnyt.  [:-)]

Vilukolle nautinnollisia ja leppoisia eläkepäiviä !   
Eläkeputkesta itse liukenin eläkkeelle joten muutos ei ollut niin suuri, mukavia päivä kuitenkin ovat olleet. Samaa toivon Sinullekin.  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #54 : 01.03.12 - klo:17:28 »

Vilukolle [:5]

ja muillekin serenaadi [:-)]  äänet päälle!

http://www.obtampons.ca/apology
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #55 : 01.03.12 - klo:17:43 »

Onneks täällä saa kirjoittaa tällei. :-))

[:-)]
Tietysti täällä saa kirjoittaa kuten siltä tuntuu. Mutta tuollaisissa varsin virallisissa puheissa tuon luokan moka on minun mielestäni ainakin aikamoista! En voi sille mitään.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 01.03.12 - klo:17:44 »

Mitä mä olen kerennyt selailla iltapäivälehtien nettisivuja, niin siellä on tänään sattunut vaikka mitä kommelluksia! Ei kuitenkaan mitään vakavaa!  :-))

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #57 : 01.03.12 - klo:17:47 »

Mulla on taitanut kielioppi unohtua, kertokaahan mulle mitä noissa lauseissa oli pielessä, mä en huomannut mitään   :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #58 : 01.03.12 - klo:17:52 »

Mulla on taitanut kielioppi unohtua, kertokaahan mulle mitä noissa lauseissa oli pielessä, mä en huomannut mitään   :-))

Se on vaan tuo teitittelymuoto. Kun ihmistä teititellään, puhutaan kuitenkin yksikössä. Sanotaan esim.:
"Te olette työskennellyt..... Te olette ollut.......  Te olette muuttanut...."

ei:
"Te olette työskennelleet.... Te olette olleet .... Te olette muuttaneet...."

Ainakin näin mulle on koulussa opetettu - liekö tuo jo aikojen saatossa sitten muuttunut.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #59 : 01.03.12 - klo:18:14 »

Ihan tuli liikutus kun uusi presidentti tervehti kunniakomppaniaa. [:´((]

Ihan hassua, mutta minäkin miltei niiskutin noiden puheiden aikana ja myös siinä komppanian edessä seisoessa..
Oli niin arvokas juhla.
Ihmettelin yhden minun FB kamun kommenttia että "Suomi sai nyt oman Hitlerin" . Kun en millään ymmärrä . No, kukaan ei sitä ole kommentoinutkaan.
Eihän Suomessa presidentillä ole paljoakaan valtaa. Ja uskon kuitenkin että Niinistö hoitaa homman ihan mallikkaasti.
Kun eivät ihmiset ymmärrä etteivät kaikki voi saada juuri sitä kenet sinne haluavat. Se on sitä kansanvaltaa. Enemmistö rulaa ja siihen on vaan tyytyminen.
Kai se pahemminkin voisi olla.
« Viimeksi muokattu: 01.03.12 - klo:18:22 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Sivu luotiin 0.074 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.