Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sunnuntai 4.3.2012  (Luettu 710 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Sunnuntai 4.3.2012
« Vastaus #45 : 04.03.12 - klo:20:41 »

Onks nykyajan munat jotenkin erilaisia kun ennen, vai enks mä vaan osaa enää keittää munia niin, että niistä irtoaisi kuori! :-O Tein äsken munavoita ja neljästä munasta kolmen kanssa sai taas taistella kuoren irtoamisen kanssa. Ja tää ei oo eka kerta kun noin käy, vaan nykyään on useasti sama juttu. Ennen toimi se, että laittoi keitetyt munat kylmään veteen ja kuori irtosi kohta leikiten, mutta nykyään meinaa jäädä puolet valkuaisesta kuoreen ja siihen kalvoon kiinni. Eikä ollut nytkään edes liian tuoreita nuo munat. [:-/] No, sitten kun sain ne kuorittua ja munavoin tehtyä, niin olipahan hyviä aidot ilomantsilaiset karjalanpiirakat! [:-)]

Tekniikka ei oo mun laji, uusi kännykkä ja uusi tietokone lähes samanaikaisesti ei oo mun juttu [:´(] [:-DD].

Ja sitten vielä munat ryppyilee!!  [:-DD]

Mä laitan varovasti munat kiehuvaan veteen.
On mullakin käynyt tollei, ettei kuoret irtoo munista, mut harvemmin.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #46 : 04.03.12 - klo:20:52 »

Taitaa olla aika kömpiä peiton alle!  [:-)]
Jospa se vaikka unikin tulisi!

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #47 : 04.03.12 - klo:21:25 »

Osaa se Irakin näköjään ottaa elämän ihan relax. [:-)]  Syrillä on oikein hamsterin päivät [:-)]

Onpa kiva lenkkeillä kun kaikki jalkakäytävät muistuttavat huonoa luistinrataa. On niin älyttömän liukasta,
että varmaan ensiavut on turvoksissa paikkojaan murtaneita asiakkaita. Miksiköhän ei hiekoiteta kävelyteitä.
Kaikki soraharjut on rikottu hiekkakuopiksi, kuitenkaan sitä hiekkaa ei siellä käytetä missä se olisi ihan turvallisuuden
kannalta tarpeellista [:-I]

Mites teillä pönttöläisillä tilanne lienee, onko asiat samoin hoidettuja, siis ei hoidettuja.?
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 04.03.12 - klo:22:06 »

Hiekka on kortilla täälläkin. [:-/]
En edes yrittänyt lähteä ulos.  Ulkoralli oli ainakin eilen jäässä.  Taiteillen piti mennä, ennen kuin pääsin kävelemään.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #49 : 04.03.12 - klo:22:44 »

Liukasta totisesti on..hyvä kun parkkipaikalta kotiin pääsi. Positiivista on että nyt kuskaavat lunta pois, vallit on olleet niin suuret että et nää tielle kun parkkikselta lähdet, Nyt äkkiä unten maille, aamulla aikainen herätys aamuvuoroon.
Kirjattu

Pilvi

• Vieras
« Vastaus #50 : 04.03.12 - klo:23:33 »

Krnauuu... 
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 04.03.12 - klo:23:39 »

Täällä myös liukasta ja kuhmuraista. Toisin paikoin on hiekkaa ja toisin paikoin ei. Välillä raudat esillä kengissä ja välillä ei. Ei todellakaan kiva kävellä (hipsiä) jäisen jalkakäytävällä/pihalla [:-/]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #52 : 04.03.12 - klo:23:48 »

Mesiksen hamsu on söde   [:-)]   Iralla kivasti pylly pystyssä.

Ja täällä puolustuksella puheen vuoro.
Tuosta hiekoituksesta. Ainakin meillä koko viikon ovat pojat tehneet pitkää päivää. Eli Mika herää kello yksi yöllä. Kahdelta alkavat hommat. Kotiin kello neljä illalla. Mika oli vielä perjantain uudelleen kuuden maissa kutsuttuna yhteentoista töissä. Lauantaina lähti kuudelta aamulla. Kotiin tuli yhdeltä iltapäivällä.
Silti eivät saaneet kaikkia teitä kuntoon. Miehiä on rajoitetusti, samoin työvälineitä (auroja,autoja, koneita yms. ) . Lisäksi tämä sohjo jäätyi yöllä.
Ei sentään tarvinnut sunnuntaitakin töissä viettää vaikka tietenkin olisi pitänyt hiekoitella.
Juuri kukaan ei koskaan kiitä. Hän kertoo että keskisomia näytellään, nyrkkiä heristellään kun auraa lumia ihmisten pihateiden eteen. Mutta kun ei niitä muuten sieltä tieltä pois saa. Jos auraa kääntää keskelle päin on se lumi keskellä tietä ja siitä se pitäisi aurata pois. Mutta minne?

Ei se ole niin helppoa.

Yksi minun feissarikamu sanoi että senkun painaa nappia niin lumet eivät tule ihmisten pihateiden eteen. Mikalle sanoin että miksette paina sitä nappia? Ei sellaista nappia ole. Jos auran kääntää lumi menee tosiaan keskelle tietä tai jos sen nostaa niin siitä jää auraamatta.

Tänään Mika kävi uimahallissa. Siellä joku oli alkanut haukkumaan auraajia. Mika lähti pois saunasta ei jaksanut kuunnella. Mutta siellä oli samalla kertaa heidän pomonsa. Tämä oli jäänyt haukkujalle selittämään miksi asiat ovat kuten ne ovat.

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 05.03.12 - klo:06:54 »

Kiitokset vielä Telkkinen ja Muru Syri ja Ira-kommenteista  [:30]

Ei ole Murun Mikalla maailman kiitollisin homma. Haukkuja tulee vaikka parhaansa (ja vähän enemmänkin) tekee.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #54 : 05.03.12 - klo:10:27 »

Itse en henkilökohtaisesti syyllistä työntekijöitä (oma läheinenkin on lumenauraaja) vaan tekijöiden vähyyttä.
Liian paljon on tekemistä yhdellä ihmisellä eli porukkaa liian vähän. Meidän huoltomies sanoi, että melkein kaikki lähialueen talot
kuuluvat hänen työpiiriinsä ja ei voi olla kun yhdessä paikassa kerrallaan joten onko oikein näännyttää tekijät. Eikö voisi talven ajaksi
palkata lisää tekijöitä.
Minä ainakin osaan kiittää ja antaa hyvää palautetta. Olen huoltomiehen laatikkoon vienyt monet kerrat herkkuja karkista  lahjakorttiiin,
että huomion tavallani [:-)] suullisesta palautteesta puhumattakaan.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #55 : 05.03.12 - klo:11:18 »

Muru, minusta tuntuu, että se nappihomma on peräisin
tiekarhuista. Ennen sanottiin, että sen terän voi nos-
taa ylemmäs tienhaaran kohalla, ja sillon ei tule sitä
korkeeta palletta siihen kohalle. Jotkut teki niin ja
jotkut ei. En tiiä nykyään onko semmonen mahollista.
Vai onkohan tämäkin niitä urbaanijuttuja... Aura-autolla
semmonen ei todellakaan oo mahollista. [:-I]

Kyllä tosiaan saa nostaa hattua Mikallekkin, kun
tuommosia työpäiviä jaksaa tehä. Ei varmaan jaksa
ennää kettuiluja kuunnella sinä vähänä vappaa-aikana.
 [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #56 : 05.03.12 - klo:11:23 »

Liukasta on täälläkin. Mutta täällä ei juurikaan ihan oikeasti hiekoteta. Ajoväylät suolataan, ne pysyvät puhtaina.

Mutta: liukuesteet kengän pohjaan! Näillä minä täällä ainakin pärjäilen. Suosittelen jokaiselle!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #57 : 05.03.12 - klo:12:11 »

Olen näitä ennenkin täällä esitellyt, eli loistavat kengät jääkelille [:-)] eli näillä mennään kun on liukasta.

http://www.icebug.fi/index.php?productclick=118&lang=1
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.102 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.