Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 6.3.2012. - tiistai-  (Luettu 777 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: 6.3.2012. - tiistai-
« Vastaus #30 : 06.03.12 - klo:10:12 »

Ajokortti ei tosiaan ole kai virallinen henkilötodistus. Sillä ei lain mukaan voi todistaa henkilöllisyyttään esim. passia haettaessa tai se ei kelpaa matkustettaessa henkilöllisyystodistuksena, koska siinä ei lue kansallisuutta. Itse olen kyllä ajokortilla matkustanut auton kanssa Ruotsiin ja takaisin monta kertaa. En koskaan näyttänyt muuta kuin ajokortin, eikä muuta kyselty. Pitäisi passi vissiin kyllä nyt uusia. Ei nuo varmaan henkilöllisyyttä ala tutkinnallisesti tarkistamaan, kun virkailija on asuu lapsuuden kotini naapurissa ja ollaan tunnettu siis koko ikä  :-))

Kesällä kun hain uutta henkilökorttia, niin mulla ei ollut mitään voimassaolevaa dokumenttia mistä olis voinut henkilöllisyyden tarkistaa. Ajokorttiahan mulla ei edes ole. Virkailija antoi henkilökortin pelkästään sen mun vanhaksi menneen passin perusteella vaikka mä olin varautunut kauheisiin ristikuulusteluihin [:-DD]. Varmaan ne näkee tiedostoistaan, että jos ei ole rikosrekisteriä tms. niin luottavat erilailla.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 06.03.12 - klo:10:14 »

Tuo on niiin hauska tuo tittiririttitii  [:-DD]

Kaija kirjoitti:"Heppa kirmasi Someron keskustassa kärryt perässä"
Miten tuo tilanne selvisi?
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #32 : 06.03.12 - klo:10:16 »

Mä oon kerran hukannut passini ja menin uutta anomaan ja koska ajokortti ei kelvannut poliisiasemalla henkilötodistukseksi (vaikka itse ovat senkin myöntäneet  [:-I] ) jouduin poliisikuulusteluun missä poliisi kyseli minusta kaikkia tietoja mm. äitini tyttönimen, kuinka monessa asunnossa olen ollut kirjoilla, kuka asuu kanssani samassa osoitteessa (olin ensin ihmeissäni koska ei täällä kukaan asu, mutta oli siis kompa). Kuulemma olisi 7 kysymystä pitänyt kysyä mutta keksi vain 5  [:-DD]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 06.03.12 - klo:10:18 »

Aurinkoista tiistai aamupäivää. Aiva upea on sää eli oikein ihana keli lenkkeilyyn.Hiekkaakin oli jalkakäytäville ajettu
joten, uskalsin reippaammin tänä aamuna tarpoa.

Hyvää tätä päivää pöntölle! [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #34 : 06.03.12 - klo:10:18 »

Kaija kirjoitti:"Heppa kirmasi Someron keskustassa kärryt perässä"
Miten tuo tilanne selvisi?

Hevonen löytyi. Ehjänä. Onneksi. Eikä ollut törmännyt yhteenkään autoon tai näyteikkunaan tms.
Tallin pitäjä yritti saada mut toisenkin kerran ajamaan sillä väittäen, että nyt se toimii, kun sillä on kovemmat kuolaimet. Että oltais ajettu hiittiä pikkutiellä; se itse omalla nuorella hevosellaan. En muista, suostuinko.
Pari vuotta myöhemmin näin bussissa tallitytön, jonka farkkuihin oli kirjoitettu tussilla "FAUST" ja mun teki pahaa  [:67]

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 06.03.12 - klo:10:20 »

Onneksi ei käynyt kuinkaan.  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #36 : 06.03.12 - klo:10:29 »

Tuntuuko teistä muista, että näin talven jäljiltä naama on kalpea kuin lakana ja iho ihan kauhean näköinen. Pakko laittaa hiukan kevyttä meikkivoidetta, puuteria ja poskipunaa, että kehtaa mennä ihmisten ilmoille. Niin ja huulipunaa. Silmiä en juurikaan pysty meikkaamaan koska mun silmät on niin syvällä tuolla roikkoluomien alla, että luomivärit vaan sotkeutuu ympäriinsä ja ripsivärit meinaa kirvellä silmiä [:-(].
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 06.03.12 - klo:10:33 »

Tuntuuko teistä muista, että näin talven jäljiltä naama on kalpea kuin lakana ja iho ihan kauhean näköinen. Pakko laittaa hiukan kevyttä meikkivoidetta, puuteria ja poskipunaa, että kehtaa mennä ihmisten ilmoille. Niin ja huulipunaa. Silmiä en juurikaan pysty meikkaamaan koska mun silmät on niin syvällä tuolla roikkoluomien alla, että luomivärit vaan sotkeutuu ympäriinsä ja ripsivärit meinaa kirvellä silmiä [:-(].

Mulla on naama punaisen kirjava ja koko kuonon ympärystä korppuna niistämisestä. Söpöä!  [8-)]

Ripsien kestoväri on muuten ihan kiva juttu; tuo silmiä esille, mutta mulla se haalistuu muutamassa viikossa.
Niin ja meikkaaminen olisi kivaa, mutta se pois peseminen ei. Eikä töissä periaatteessa edes saisi käyttää meikkiä, eli saan olla ihan "luonnonkaunis"  [:-)]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #38 : 06.03.12 - klo:10:36 »

Nykyisin meikinpoisto on sentään aika helppoa kun on niitä puhdistusliinoja, millä ainakin noi meikkivoiteet ja puuterit lähtee kepeesti. Ja taitaa ne tehota aika hyvin ns. tavallisiin ripsiväreihinkin jos ei mitään supererikoiskestävää ole.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 06.03.12 - klo:10:40 »

Joo, ja lähtee vauvanpyllypyyhkeelläkin, jotka on PALJON halvempia kuin meikinpoistoon tarkoitetut!  :-))
Huh, se puhdistusmaidon kanssa lutraaminen oli ihan hirveetä, kun sitä punertavaksi värjäytynyttä mömmöä valui joka paikkaan!  [:-/]

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 06.03.12 - klo:10:42 »

Eurooppalainen kelakortti täälläkin tilattiin [:-)]  Ulkona on kylllmä! Käväsin aamusella terv.as ja kaksi putkea verta lähti. Ei tarvinnut odottaa kuin puolituntia. Oli outoa olla liikkeella jo puoli8. Metro oli taynnä töihin matkaavia. Arska paistaa. Kun saan lisäpotkua kahvista niin menen katsomaan
mitä kuuluu metsän linnuille, onko vielä sapuskaa jäljellä. Vien talipalloja hätävaroiks mukanani jos vaikka laitteesta on pähkinät loppuneet.
Eipä muuta kuin tiistakia [:-)]
« Viimeksi muokattu: 06.03.12 - klo:10:47 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 06.03.12 - klo:11:01 »

Menen viikonlopuksi (to-su) talven lumoa luontokuvauskurssille. En ole yhtään kerennyt edelleenkään perehtyä kameran toimintaan kummemmin, mutta eiköhän sitä nyt tuolla jotain luulisi oppivan  [:-)] Kuvankäsittelyäkin oli ihan urakalla ohjelmassa, jos edistyisi sitten jatkossa paremmin kuvia käsittelemäänkin ennen julkaisua  :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 06.03.12 - klo:11:04 »

Menen viikonlopuksi (to-su) talven lumoa luontokuvauskurssille. En ole yhtään kerennyt edelleenkään perehtyä kameran toimintaan kummemmin, mutta eiköhän sitä nyt tuolla jotain luulisi oppivan  [:-)] Kuvankäsittelyäkin oli ihan urakalla ohjelmassa, jos edistyisi sitten jatkossa paremmin kuvia käsittelemäänkin ennen julkaisua  :-))

Mulla on kyllä niiiiin takkuista tuo käsisäätöjen opettelu. Just, kun mä kuvittelen tajuavani yhden asian, mä huomaan jotain muuta, mikä kumoaa sen edellisen olettamuksen  [:-DDD]
Ihan ihmetyttää, miten mä olen pystynyt käsiajolla hallitsemaan prosessia, jossa pitää huomioida separaattorin kierrokset ja homogenisaattorin paineet yms. Mulla on varmaan ollut vihossa niin hyvät ohjeet siihen, että olen selvinnyt?  [:-I]

Muoks! Kurssilla varmaan oppii paljon. Millainen kuvankäsittelyohjelma sulla on?

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 06.03.12 - klo:11:09 »

Meillä on Photoshop kotona (mutta itse en siihen juurikaan koske  [:-DD]) ja tuota, mutta uudempaa versiota, käytetään myös tuolla kurssilla.
Kaveri poltti cd:lle myös jonkun muun ohjelman, mutta en edes muista mikä sen nimi on. Suositteli sitä kyllä kovasti.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 06.03.12 - klo:11:11 »

Meillä on nyt Photoshop Elements 10 ja Pasi on ihan hurahtanut siihen. Tilasi jopa jonkun oppikirjan. No, antaa sen opetella rauhassa. Saa sitten kertoa mulle ne pääkohdat!  :-))

Sivu luotiin 0.062 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.