Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 6.3.2012. - tiistai-  (Luettu 798 kertaa)

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
Vs: 6.3.2012. - tiistai-
« Vastaus #15 : 06.03.12 - klo:09:11 »

Huomenia,huonosti nukuttu yö takana, työstressi valvottaa ensimmäistä kertaa elämässäni. Tänään olisi vihdoinkin ensimmäinen fysio tohon käteenkin. Vähän jännittää kun se on jossain hornan tuutissa Ruoholahdessa. Tiksiin tai Pitskuun ois ollu sopivia aikoja vasta monen viikon päähän. Mutta kai tuo navigaattori mut opastaa sinne.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #16 : 06.03.12 - klo:09:23 »

Huomenta Lapista! Hikijumpan jälkeen ihan rento olo. Pakkasta ulkona -21 oli aamulla, koko ajan lämpenee ja arska killottaa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 06.03.12 - klo:09:28 »

Uudenmallinen henkilökortti mulla jo onkin, hommasin viime kesänä kun passi meni vanhaksi. Siihen asti passi oli mun ainoa henkkari.

Minun mielestä toi henkilökorttikin menee vanhaksi viidessä vuodessa...en oo ihan sata varma,mut....
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #18 : 06.03.12 - klo:09:30 »

Uudenmallinen henkilökortti mulla jo onkin, hommasin viime kesänä kun passi meni vanhaksi. Siihen asti passi oli mun ainoa henkkari.

Minun mielestä toi henkilökorttikin menee vanhaksi viidessä vuodessa...en oo ihan sata varma,mut....

Juu, näin on. Mun henkilökortissa "parasta ennen" päivämäärä on 21.07.2016.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 06.03.12 - klo:09:34 »

Onkos kaikilla jo Eurooppalainen sairaanhoitokortti? http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/040504143116MH?OpenDocument

Tuli mieleen henkilökortista. Taidan tilata omani nyt heti. On ollut mielessä jo jonkin aikaa, mutta en ole muistanut asiaa hoitaa loppuun.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #20 : 06.03.12 - klo:09:43 »

Onkos kaikilla jo Eurooppalainen sairaanhoitokortti? http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/040504143116MH?OpenDocument

Tuli mieleen henkilökortista. Taidan tilata omani nyt heti. On ollut mielessä jo jonkin aikaa, mutta en ole muistanut asiaa hoitaa loppuun.

Meillä on ollut jo usean vuoden. Ja musta tuntuu, että ekat olisivat tulleet ihan tilaamatta? En ole varma. Mutta hiljakkoin tuli uudet postissa... pitikin käydä avaamassa kuori. Ovat näköjään vain 2 vuotta voimassa!

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 06.03.12 - klo:09:46 »

Meille ei ole tullut tilaamatta. Kaksi vuotta on tosiaan vain voimassa. Tulostin ihan paperihakemukset, kun lapsella pitäisi olla omat verkkopankkitunnukset, että onnistuisi tilaaminen verkossa. Sama viedä sitten kaikki kerralla kelan toimistoon.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 06.03.12 - klo:09:46 »

Juu, näin on. Mun henkilökortissa "parasta ennen" päivämäärä on 21.07.2016.

No pahus, mä luulin, että se olisi "ikuinen". Oliskohan mun sittenkin kannattanut sijoittaa uuden malliseen ajokorttiin; eikös se olisi yhtä pätevä henkkarina esim kortilla maksettaessa? Vai oliko niin, että se ei ole pätevä missään paitsi tosiaan autolla liikkuessa?
No, en ole ajokorttia tarvinnut. Kerran olen sen esittänyt poliisille ja silloin en ollut auton ratissa vaan multa oli karannut hevonen ja kärryt.... Heppa kirmasi Someron keskustassa kärryt perässä  [:-/] [:17]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 06.03.12 - klo:09:47 »

Muistakaa maaliskuun linnun äänestys!
http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=21918.0

Siellä on 15 kivaa ehdokasta, joista valita omat 1-3 suosikkia!  :-))

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 06.03.12 - klo:09:48 »

Juu,mulla on nyt kun tossa tammikuulla sain ilmatteeksi tilata...en tiedä maksaako se yleensä jotakin...
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #25 : 06.03.12 - klo:09:53 »

Meillä on ollut jo usean vuoden. Ja musta tuntuu, että ekat olisivat tulleet ihan tilaamatta? En ole varma. Mutta hiljakkoin tuli uudet postissa... pitikin käydä avaamassa kuori. Ovat näköjään vain 2 vuotta voimassa!

Tilasinpa heti nuo EHIC-kortit... molemmille. Ovat voimassa kaks vuotta ja uuet tulee sitten tilaamatta, jos ei laita ruksia, ettei kelpaa  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 06.03.12 - klo:09:55 »

Mä kans kun kerta kaikki muutkin [:-DD], laitoin siis ko. kortin tilaukseen. Näkyy olevan ilmainen kaikille ja automaattisesti tulee uusi aina kahden vuoden välein.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 06.03.12 - klo:10:02 »

Mekin ollaan varmaan kauan sitten tilattu ne ekat. Ja mä olen hoidellut likoillekin ne jossain vaiheessa. Ihan hienoa, kun "viran puolesta" huolehtivat uusimisen!  [:5]

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 06.03.12 - klo:10:08 »

Ajokortti ei tosiaan ole kai virallinen henkilötodistus. Sillä ei lain mukaan voi todistaa henkilöllisyyttään esim. passia haettaessa tai se ei kelpaa matkustettaessa henkilöllisyystodistuksena, koska siinä ei lue kansallisuutta. Itse olen kyllä ajokortilla matkustanut auton kanssa Ruotsiin ja takaisin monta kertaa. En koskaan näyttänyt muuta kuin ajokortin, eikä muuta kyselty. Pitäisi passi vissiin kyllä nyt uusia. Ei nuo varmaan henkilöllisyyttä ala tutkinnallisesti tarkistamaan, kun virkailija on asuu lapsuuden kotini naapurissa ja ollaan tunnettu siis koko ikä  :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #29 : 06.03.12 - klo:10:08 »

Kelloradiotakin voi taas pitää päällä, eikä näinollen tarvii ostaa uutta digitaalista kelloa. Repe laittoi laitteen antennin (se on vaan sellainen johdonpätkä) laitteen alle ja nyt se ei enää laula tittiririttitiitä. :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.155 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.